شاید اکثر شما در منزل با مشکل کند شدن و یا لبه لبه شدن قیچی روبرو شده اید. برای رفع آن چکار کرده اید؟ اکثر مردم پس از کند شدن قیچی آن را کنار گذاشته و از یک قیچی جدید استفاده می کنند. اما بهتر است به جای هزینه کردن برای خرید یک قیچی جدید راه های ساده تیز کردن قیچی را یاد بگیرید. پس برای آموزش تیز کردن قیچی در خانه با هاو کن یو همراه باشید.

چگونه چاقو را تیز کنیم ؟

ورق آلومینیومی (فویل)

آموزش تیز کردن قیچی در خانه

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش ها برای تیز کردن قیچی استفاده از فویل آلومینیومی می باشد. برای این کار فقط کافیست یک تکه فویل را به اندازه طول قیچی بردارید و چندین تا بزنید. سپس دقت داشته باشید که فویل کاملا مسطح و صاف باشد. حال قیچی را بردارید و از انتهایی ترین نقطه شروع به قیچی کردن فویل کنید. هر بار که فویل را قیچی کردید لبه ها را بررسی کنید اگر تیز نشده بود دوباره این کار را انجام دهید.

کاغذ سنباده

آموزش تیز کردن قیچی در خانه www.howcanu.com

برای تیز کردن قیچی همچنین می توانید از کاغذ سنباده نیز استفاده کنید. از کاغذ سنباده می توانید با یک تا یا دو بار تا کردن استفاده کنید. سپس دقیقا مانند فویل آلومینیومی چندین بار کاغذ را قیچی کنید تا لبه ها تیز و یک دست شوند. این کار را تا کامل تیز شدن هر دو لبه تکرار کنید.

سنگ چاقو تیز کن

آموزش تیز کردن قیچی در خانه www.howcanu.com

یکی دیگر از روش هایی که برای تیز کردن قیچی به کار گرفته می شود استفاده از سنگ تیز کردن است. برای این کار باید ابتدا پیچ اتصال قیچی را باز کنید. سپس سنگ را بر روی یک حوله قرار دهید و بر روی یک قسمت آن که می خواهید برای تیز کردن لبه ها استفاده کنید، مقداری آب یا روغن بپاشید. حال لبه قیچی را بر روی سنگ با یک زاویه کم و مناسب قرار دهید. حال لبه را بر روی سنگ به سمت خودتان بکشید. این کار را تا زمانی که به خوبی تیز شود انجام دهید. سپس همین کار را برای لبه دیگر قیچی نیز تکرار کنید و پس از اتمام دوباره آن ها را به کمک پیچ به هم متصل کنید.

آموزش تیز کردن قیچی در خانه www.howcanu.com

پیچ گوشتی

آموزش تیز کردن قیچی در خانه www.howcanu.com

برای تیز کردن لبه های قیچی می توانید از یک پیچ گوشتی که سالم و بدون زدگی باشد استفاده کنید. برای این کار با یک دست پیچ گوشتی را نگه دارید و با دست دیگر قیچی را باز کنید و قسمت میانی پیچ گوشتی را در انتهای دو لبه قیچی قرار دهید. حال با کمی فشار قیچی را ببندید تا لبه ها بر روی بدنه پیچ گوشتی تا نوک قیچی حرکت کنند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا قیچی به خوبی تیز شود.

استفاده از شیشه مربا

آموزش تیز کردن قیچی در خانه www.howcanu.com

اگر وسایل بالا را در اختیار نداشتید می توانید از شیشه مربا یا انواع شیشه ها با آن شکل استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که قطر شیشه زیاد نباشد. حال لبه های قیچی را کامل باز کنید و بر روی شیشه قرار دهید. مانند روش قبل با کمی فشار لبه ها را بر روی شیشه حرکت دهید تا تمام نقاط لبه ها بر روی شیشه حرکت کند و تیز شود. این کار را نیز چندین بار تکرار کنید تا کاملا لبه ها تیز شوند.