چگونه چکه شیر آب را تعمیر و فیکس کنیم؟ در این قسمت از هاو کن یو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید شیر های آب، سرویس های بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … را خودتان تعمیر کنید و ضمن کاهش هزینه ها از هدر رفت آب هم جلوگیری کنید. برای بررسی مراحل تعویض به همراه تصویر با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم که روش ها هرچند به صورت کلی به یک شکل است اما با این تفاسیر مراحل برای هر شیر با توجه به شکل و مدل آن ها ممکن است متفاوت باشد. با این حال برای شما کاربران هاو کن یو دو مورد از پر استفاده ترین مدل های شیر آب یعنی شیر های ساده با دو شیر (شیر مخلوط) که در برخی از آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی استفاده می شود و همچنین نوع اهرمی آن را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

جریان آب را قطع کنید

قبل از اقدام برای تعمیر یا تعویض شیر های آب میبایست به سراغ شیر های اصلی جریان آب بروید. اگر در پشت این شیر ها قادر هستید آب را قطع کنید که این کار را انجام دهید و اگر نه بهتر است جریان اصلی یا ورودی اصلی آب را قطع کنید.

سر شیر ها را باز کنید

01مرحله بعد نوبت باز کردن پیچ های سر شیر است. معمولا این پیچ هادر زیر یک کاور پنهان شده اند و این کاور معمولا قطعه ای پلاستیکی است که قرمز و آبی یا گرم و سرد بودن شیر آب بر روی آن درج شده است. با استفاده از یک کارد و یا همان پیچ گوشتی دو پهلو می توانید این کاور ها را از سر جای خود خارج کنید تا به پیچ ها دسترسی پیدا کنید.

برای شیر های هرمی شما با این کاور ها سر و کار ندارید و با یک آچار آلن می بایست پیچی که معمولا در زیر اهرم قرار دارد را باز کنید.

07

پیچ ها را باز کنید

02پس از اینکه کاور ها را خارج کردید و پیچ ها را مشاهده کردید حال با یک پیچ گوشتی مناسب اقدام به باز کردن پیچ ها کنید. در این مراحل شما قادر خواهید بود تا پیچ ها را باز کنید. احتمالا به علت زنگ زدگی و یا جرم های انباسته شده کمی باز کردن آن ها احتیاج به قدرت داشته باشد. در نهایت با باز کردن آن ها سر پیچ ها را نیز از جای خود خارج خواهید کرد

مغزی را باز کنید

03پس از جدا کردن سر پیچ ها حال نوبت به باز کردن مغزی ها می رسد. شما چه تصمیم به تعویض کلی سرپیچ و چه تعمیر آن گرفته باشید در هر دو حالت باید این مغزی ها را باز کنید. برای باز کردن آن ها هم میبایست از آچار فرانسه و یا آچار ها مشابه کمک بگیریو اقدام به باز کردن آنها بکنید.

برای شیر های هرمی میبایست قسمت بالایی که در تصویر مشخص شده است را باز کنید. برای این کار از یک آچار می توانید کمک بگیرید. در برخی از شیر های هرمی یک قسمت پلاستیکی هم داخل ان دیده می شود که پیش از باز کردن قسمت فلزی تن قیمت را با دست می بایست باز کنید 

08

واشر های جدید را جایگزین کنید

05به صورت معمول اکثر مشکل های مربوط به چکه کردن های آب به واشر های روی این مغزی ها مربوط می شود. بسته به نوع شیر و مغزی از یک تا سه واشر مختلف روی هر یک قرار دارد که به راحتی می توانید هر کدام از این واشر ها را با یک واشر سالم و جدید تعویض کنید که نهایتا به باز کردن یک پیچ احتیاج خواهد بود. چنانچه مطمئن هستید با واشر مشکل حل نمی شود و یا اساس می خواهید آن را تعمیر کنید تنها کافیست یک مغزی نو خریداریکرده و آن را جایگزین کنید.

برای شیر های هرمی هانطور که در تصویر مشخص شده است مکان و جای واشر ها متفاوت است که با یک دمباریک میبایست هر یک را برای جایگزینی خارج کنید. برای خرید واشر ها حتما نوع شیر را ذکر کنید تا واشر مناسب دریافت کنید

10

همه موارد را در سر جای خود قرار دهید

حال که مشکل را برطرف کرده اید تنها کافیست تمامی مراحل را به صورت معکوس مجدد طی کنید و همه موارد را مجدد ببندید. بدین صورت مشکل چکه کردن شیر شما بر طرف خواهد شد.