ساعت های متفاوت و زیبایی روزانه در منازل و محل های کار مشاهده می کنید. در این مقاله از هاو کن یو قصد داریم به شما روش ساخت یک ساعت دیواری زیبا و خلاقانه را با کمترین هزینه آموزش دهیم. برای بررسی این آموزش با وسایل ساده که در هرخانه ای یافت می شود با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز برای شما کاربران عزیز هاو کن یو وسایل و تجهیزات مورد نیاز را ذکر و سپس به آموزش مرحله به مرحله آن می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز
تجهیزات
  • سیخ چوبی کباب ۱۲ عدد
  • چسب حرارتی یا ….
  • درب پلاستیکی بطری آب ۱۲ عدد
  • هویه
  • درب پلاستیکی ظروف ۱ عدد
  • موتور ساعت

 

نکات
  • در رابطه با موتور ساعت می توانید ان را خریداری یا از موتور ساعت های قدیمی کمک بگیرید
  • سعی کنید مراحل کار را منظم و یک اندازه انجام داده و برش بزنید

 

سیخ های چوبی را برش بزنید

02

قبل از هر چیز میبایست سیخ های چوبی را که با هزینه کم قابل خریداری هستند را به یک اندازه برش بزنید. سایز برش به انتخاب شماست ولی پیشنهاد هاو کن یو چیزی حدود ۹ سانتی متر است. همگی را به یک اندازه با قیچی برش بزنید.

02

درب های بطری را سوراخ کنید

03همانطور که گفته شد شما به ۱۲ عدد درب بطری های آب معدنی یا هر بطری دیگری احتیاج دارید که میبایست همگی یک شکل و ترجیا یک رنگ باشند. البته این مورد به انتخاب شماست. حال باید به صورت یکدست تمامی این ۱۲ درب بطری را سوراخ کنید که بهترین وسیله و مورد پیشنهادی ما استفاده از هویه های خانگی است که کار را راحت تر می کنند.

ساخت ساعت دیواری- هاو کن یو

سیخ های چوبی را بچسبانید

06حال که درب ها را سوراخ کردید نوبت به چسباندن سیخ های چوبی به بطری ها است که میبایست تمامی آن ها را به یک اندازه از طریق سوراخی که ایجاد کردید با چسب حرارتی و .. به درب بطری ها بچسبانید و سعی کنید این کار را یک دست و منظم انجام دهید.

ساخت ساعت دیواری- هاو کن یو

دور تا دور درب  پلاستیکی را سوراخ کنید

08

حال نوبت به درب ظرف پلاستیکی میرسد. همانطور که اشاره شد از درب پلاک یا دبه ها و یا ظروف پلاستیکی مشابه می توانید کمک بگیرید. حال به کمک همان هویه اقدام به ایجاد ۱۲ سوراخ یک دست و به یک فاصله بر روی درب بکنید. سعی کنید این سوراخ ها منظم باشند.

سیخ های چوبی را بچسبانید

09حال سیخ های چوبی که قبلا درب های بطری را به آن ها متصل کرده بودید را به درب پلاستیکی که در مرحله قبل سوراخ کردید با همان چسب حرارتی یا چسب مورد نظر خود به صورت یک دست و یک اندازه بچسبانید. بهتر است از این ۱۲ سوراخ ابتدا چهار سوراخ اصلی که شامل ساعت های ۳،۶،۹،۱۲ می شود را چسبانده و سپس مابقی را بچسبانید.

ساخت ساعت دیواری - هاو کن یو 1

مرکز درب را سوراخ کنید

11حال مرکزیت درب پلاستیکی را به هویه سوراخ کنیدو در این محل قرار است عقربه ها قرار بگیرند. سعی کنید سوراخ ها به اندازه مورد نیاز باشند و کوچک و یا بزرگ تر نشوند.

موتور ساعت را متصل کنید

13حال نوبت به متصل کردن موتور ساعت می رسد که شما هم می توانید با هزینه کم آن را خریداری کنید و یا اگر ساعت بلا استفاده در منزل دارید تنها با باز کردن چند مهره و عقربه ها از ان استفاده کنید. پس از مهیا کردن این موتور به راحتی ابتدا عقربه و مهره ها را باز کرده و سپس از پشت موتور را در سر جای خود قرار داده و مهره ها و عقربه ها را ببندید.

ساعت آماده است و می توانید آن را در محل مورد نظر خود نصب کنید. در ادامه اموزش ویدئویی این آموزش هم در اختیار شما کاربران هاو کن یو قرار می گیرد.