کجا سرمایه گذاری کنیم؟ فرصت های سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ کدامند؟  سوالی که این روز ها در ذهن شما کاربران شاید بیشتر از قبل مرور می شود این است که پول خود را کجا و چگونه سرمایه گذاری کنیم؟ بهترین صنایع و تجارت ها سرمایه گذاری کدام موارد و صنایع هستند. درواقع فرصت های سرمایه گذاری در حال حاضر کدام موارد هستند و چگونه با کمترین پول بهترین سرمایه گذاری ها را داشته باشیم؟ امروز با شما کاربران بهترین صنایع معرفی شده در سال ۲۰۱۸ برای سرمایه گذاری  خرد و کلان را با هم مرور خواهیم کرد.

چنانچه به دنبال فرصت های سرمایه گذاری یا بهتر است بگوییم فرصت های جدید برای سرمایه گذاری  می گردید، پیدا کردن صنایع سودآور جهت راهبرد خوبی است. این روزها بازار سهام های جدید چندان مثل پر رونق نیست. در عوض چنانچه مایل به سود دهی باشید می توانید در شرکت های بزرگ سرمایه گذاری کنید.

البته شرکت ها با هم فرق دارند و ممکن است یک شرکت خیلی سودآر باشد و شرکت دیگر در همان صنعت چندان سودآوری نداشته باشد. در این مقاله از وبسایت هاو کن یو در نظر داریم ۹ صنعت را به شما معرفی کنیم که در سال ۲۰۱۸ فرصت های سودآوری را برای سرمایه گذاران ایجاد می کنند. البته باید حتما توجه داشته باشید که در برخی از بخش های صنعت، رشد مترادف با تلاطم و یا به عبارتی ریسک بیشتر است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به ۹ صنعت سودآور برای سرمایه گذاران.

قبل از شروع شما کاربران لازم است با عبارات، قوانین، شرایط، معنی و مفهوم سرمایه گذاری و کلا سرمایه گذاری آشنا شوید که قبل تر در هاو کن یو به این موضوع به صورت کامل پرداختیم که در لینک زیر می توانید آن مقاله را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری چیست و چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

فرصت سرمایه گذاری راه و ساختمان

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یو

از جمله شناخته شده ترین فرصت های سرمایه گذاری صنعت راه و ساختمان برای سرمایه گذاران آشنا است. حتما شما هم در بین دوستان و اقوام کسانی را میشناسید  که اقدام به خرید زمین و یا ساختمان های قدیمی کرده اند و سپس اقدام به ساخت.

یا کسانی که در پروژه های بزرگ راه و ساختمان مشارکت کرده و سهام هایی از آن ها را خریداری کرده اند. از سوی دیگر نمی توان این صنعت را در دسته ی صنایع نوظهور هم طبقه بندی نمود. تا بوده سرمایه گذاری در مسکن و ساختمان سازی شناخته شده بوده است.

اما به نقل از دفتر آمار نیروی کار ایالات متحده برای شما کاربران هاو کن یومهیا کرده ایم ، در سال ۲۰۱۸ در بخش راه و ساختمان ۲۱۰۰۰۰ شغل ایجاد شده است و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، تنها ۱۵۵۰۰۰ شغل در این صنعت وجود داشته است. اگر همین طور ادامه پیدا کند، می توان گفت که صنعت راه و ساختمان سریع ترین رشد را در بین صنایع آمریکا خواهد داشت.

فرصت های سرمایه گذاری در موسسات مالی

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یوبانک ها و سایر موسسات مالی در دولت ترامپ با توجه به تفکرات مالی و اقتصادی در سال ۲۰۱۸ به رشد خود قوی تر از ادامه خواهند داد. ترامپ مقرراتی را که در گیرودار رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ وضع شده بود را با تغییراتی مثبت بر می چیند و همین روند به جان گرفتن شرایط مالی و موسسات معتبر و بزرگ در امریکا و نهایتا در سراسر دنیا منجر شده است. این تغییرات هزینه های بانک ها را افزایش داده بودند و حالا با برداشته شدنشان بانک ها سودآوری بیشتری خواهند داشت و شرایط ان ها نسبت به قبل بیش از بیش بهتر شده است.

بر اساس یک نظرسنجی ، تقریبا نیمی از بانک ها اعلام داشته اند که هزینه ها با آن مقررات حدود ۲۰ درصد یا بیشتر افزایش یافته بود. کاهش این هزینه ها که بر اثر بازنگری در مقررات ایجاد می شود، بخش مالی را در بین بخش های سودآور سال ۲۰۱۸ قرار می دهد.

فرصت های سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یواین دنیا کاملا متفاوت و البته پر پیچ و خم تر از سایر موراد است. فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در ارز های دیجیتال مورد برای شما مهیا شده است. البته به شرطی که با دانش و اطلاعات کامل وارد ان شوید. ارزهای مجازی در سال ۲۰۱۷ غوغا کردند و بیت کوین و بعد از آن اتریوم یکه تاز صحنه ی این ماجرا بود. رشد این ارز (بیت کوین) از ۱۰۰۰ سکه در ابتدای سال ۲۰۱۷ به ۱۹۰۰۰ سکه در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۷ رسید.

اما بیت کوین نیست که غوغا کرده است. سایر ارزهای دیجیتال و مجازی نظیر اتریوم ، ریپل و لیتکوین هم هستند. سرمایه گذاری در این بخش ریسک بالا دارد. علاوه بر داشتن مسایل امنیتی و حالت حباب گونه ی این ارزها، معلوم نیست که دولت ها چه تدابیری را برای وضع مقررات دررابطه با این سکه ها خواهند اندیشید. فعلا ما و شما کاربران هاو کن یو نمیتوانیم پیش بینی دقیقی در رابطه با این ارز های دیجیتال داشته باشیم ولی چیزی که مشخص و مبرهن است پیشرفت این ارزهای دیجیتال اگر با مشکل و یا قانون عجیب و غریبی رو به رو نشود شاهد رشد های خوبی خواهند بود.

اگر به ارز های دیجیتال و مفاهیمشان بلاخص بیت کوین علاقه دارید و دوست دارید با آن ها بیش تر آشنا شوید لینک زیر می توانید به کمک شما بیاید

بیت کوین چیست و چگونه آن را خریداری کنیم؟ (مفاهیم کلی بیت کوین)

سرمایه گذاری بر روی گیاهان دارویی

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یو

هشت ایالت به علاوه ی منطقه ی کلمبیا ( واقع در واشنگتن) مصرف تفریحی ماریجوانا را آزاد کرده اند و ایالات بیشمار دیگری هم مصرف دارویی ماریجوانا را یکی از فرصت های سرمایه گذاری می شمارند. البته گفته می شود که سرمایه گذاری در این بخش چندان مشخص نیست. مطمئنا در ایران و کشورهای مشابه هر گونه صنعت و تجارت در این رابطه ممنوع است و شما می توانید گیاهان دارویی که این روز ها با استقبال بسیاری در ایران و سایر کشورها مواجه شده است را مورد هدف و تیزبینی خود قرار دهید.

چنانچه استطاعت مالی مناسب دارید می توانید فرصت های سرمایه گذاری بسیاری چه برای واردات و مخصوصا برای صادرات پیش رو داشته باشید. از جمله پر سود ترین موارد برای صادرات می توان به زعفران اشاره کرد مخصوصا در کشور های حاشیه خلیج فارس و اروپایی.

سرمایه گذاری بر روی انرژی سبز و پاک

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یوصنعت انرژی سبز معلوم نیست در سال ۲۰۱۸ با چه مقرراتی روبرو باشد، اما تقاضای مصرف کنندگان برای این نوع انرژی در سال ۲۰۱۸ بدون شک با توجه به آمار و ارقام و اطلاعات رشد قابل توجهی خواهد داشت. افت قیمت انرژی بادی و خورشیدی انرژی سبز را مقرون به صرفه تر کرده است. بیش از ۱۰۰ شرکت خود را ملزم کرده اند که تنها از انرژی پاک و سبز استفاده کنند و در اواخر سال ۲۰۱۷ صد و هفتاد شهردار حمایت خود از استفاده ی صرف از منابع انرژی تجدیدپذیر را اعلام کردند و این راه را برای رشد این صنعت باز می کند. در کشور خودمان هم بیش از پیش این صنعت با رشد و تقاضا مواجه بوده است.

سرمایه گذاری در واقعیت مجازی

شاید این مورد حداقل در این خیلی شناخته شده حداقل برای سرمایه گذاران نباشد. ولی در سراسر دنیا و مخصوصا در شرکت ها و غول های تکنولوژی سرمایه گذاری های کلانی در این رابطه انجام شده است. انتظار می رود که صنعت واقعیت مجازی در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ سالانه رشد ۵۷.۸۴ درصدی داشته باشد. اما فرصت های سرمایه گذاری چیزی بیش از شرکت های بازی های ویدئویی است. فناوری های واقعیت مجازی برای سایر صنایع نظیر پشتیبانی مشتریان و آموزش و پرورش هم حایز اهمیت است. و انتظار می رود که صنعت بیشتر از این هم رشد داشته باشد چرا که اینترنت بی سیم پر سرعت شیوع بیشتری خواهد داشت.

 فرصت های سرمایه گذاری در خانه های سالمندان

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یو

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی جمعیت دنیا رو به پیری است. تا سال ۲۰۵۰ تعداد افراد ۶۰ ساله و بیشتر از ۶۰ سال، به دو میلیارد یا حدود ۲۲ درصد جمعیت جهان خواهد رسید. و همچنانکه جمعیت جهان پیرتر می شود فرصت های سرمایه گذاری در شرکت های نگهداری از سالمندان در خانه ی خودشان که به این گروه سنی خدمت رسانی می کنند هم بیشتر خواهد شد. انتظار می رود که بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ تقاضا برای پرستاران خانگی رشد ۴۰ درصدی داشته باشد  که به عبارتی حدود ۱.۲ میلیون شغل در این بخش ایجاد خواهد شد. فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بسیاری در این صنعت بنا براعلام سازمان های معتبر نهفته است.

صنعت امنیت سایبری

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یودولت ها، شرکت ها و افراد مختلف هزینه های بالاتری را برای محافظت از خود و حریم شخصی خود هزینه می کنند. انتظار می رود که هزینه در این بخش بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ از ۱ تیریلیون دلار فراتر رود. به این ترتیب این صنعت یکی از سریع ترین رشدها را در جهان خواهد داشت. فرصت های سرمایه گذاری در این بخش بیشمار هستند و برای این کار شما می توانید با دانش و اطلاعات تکمیلی و همچنین پیش بینی های درست نسبت به سرمایه گذار در این بخش اقدام کنید.

سهام های فناوری

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ _ هاو کن یو

حتما روزانه با خبر های بسیاری از استارتاپ های بزرگ ایرانی که روز به روز بزرگ تر و البته قوی تر می شوند شما رو هم سرگرم کرده اند. سرمایه گذاری در فناوری در سال ۲۰۱۷ سود زیادی نصیب سرمایه گذاران کرد اما مشخص نیست که این روند ادامه پیدا خواهد کرد یا نه. بلومبرگ اشتیاق کمتری نسبت به این بخش دارد چرا که این پتانسیل را دارد که دولت در وضع مقررات آن مداخله کند. اما سایر تحلیلگران شاهد فرصت در این بخش هستند.

برای نمونه، معرفی فناوری های سنسور سه بعدی در آیفون ایکس اپل تنها بخش اندکی از کاربردهای فناوری سه بعدی است. همچنین شرکت هایی که به تولید قطعات تلفن های هوشمند نظیر دوربین و میکروفون می پردازند می توانند فرصت های خوبی در این بخش داشته باشند.

قبل از اینکه در بخشی سرمایه گذاری کنید حتما راجع به آن تحقیق کنید و موفق ترین شرکت های شناخته شده در آن صنعت را پیدا کنید و راجع به آنها مطالعه کنید. اگر هم نمی دانید که پول خود را چگونه سرمایه گذاری کنید از مشاور مالی کمک بگیرید تا به شما در اتخاذ تصمیم هوشمندانه در سرمایه گذاری کمک کند.