بوی شیر در ماشین، بوی بد خودرو و از بین بردن بوی سیگار در خودرو، روش های از بین بردن بوی بد از خودرو. در این مقاله از هاو کن یو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید انواع بوی بد را در خودروی خود از بین ببرید و خودروی شما همیشه بوی مطبوع بدهد.

علاوه بر این که در هر خودرویی ممکن است اتفاقاتی از قبیل افتادن بطری شیر تا انواع مواد غذایی بیافتد همچنین ممکن است خود شما یا شخصی اقدام به سیگار کشیدن در خودرو کند و خودروی شما برای مدت ها بوی بد بدهد. هر کدام از این بو ها روش خاصی برای رهایی دارند که همه را با یکدیگر مرور می کنیم. در ابتدا به سراغ از بین بردن بوی شیر از خودرو و سپس بوی سیگار و مابقی موارد می رویم

از بین بردن بوی شیر در ماشین

چه بسیار مواقعی که کودک شما و یا خود شما اقدام به استفاده از شیر و یا موارد لبنی می کنید و به علت پاشیدن شیر در داخل محیط خودرو و فاسد شدنش شاهد بوی بسیار ناخوشایند هستیم که با روش های زیر می توانید اقدام به حل کردن مشکل کنید.

چگونه خودرو را با مواد و وسایل خانگی حرفه ای تمییز کنیم؟

تمیز کردن و از بین بردن لکه شیر و بوی بد خودرو

در اولین اقدام میبایست لکه و اثرات شیر را از بین ببریم. برای این کار در سریع ترین زمان ممکن لکه و اضافات شیر را پاک کنید. برای این کار می توانید از دستمال هاییی که جذب بالاییی دارند و یا اسفنج کمک بگیرید، این کار را بار ها تکرار کنید.

شستن قطعات قابل شست و شو

cleaning_carچنانچه شیر بر روی قطعه و یا لوازمی از خودرو قرار گرفته که قابل جدا سازی و خارج کردن از خودرو هستند حتما این موارد را از خودرو خارج و اقدام به شست و شو کنید، اگر این چنین نیست با یک اسپری لکه بر سعی کنید این لکه را در همان خودرو از بین ببرید و تمیز کنید.

از بین بردن بوی شیر در ماشین با قهوه

011استفاده از مقداری قهوه آسیاب شده با ان بوی نافذ و گیرا می تواند بسیار کمک کننده باشد چرا که به راحتی بو های دیگر را جذب خود می کند. در یک ظرف مقدار قهوه آسیاب شده ریخته و در نزدیکی محل ایجاد بوی بد شیر قرار دهید تا از این طرق بوی نامطبوع قبل از انتشار جذب قهوه شود. می تواند پس از مدتی این ظرف قهوه را زیر صندلی خودرو قرار دهید.

استفاده از جوش شیرین

car-odor-eliminator-with-baking-soda-cleaning-arm-youtube_baking-soda-for-your-health_holistic-appetite-suppressant-diet-capsules-pill-names-vitamin-nitric-oxide-sources-after_1080x608مثداری جوش شیرین را بر روی ناحیه ای که شیر قرار گرفته بپاشید تا ضمن جذب رطوبت باعث از بین بردن بوی بد شیر هم شود. جوش شیرین یک نقش بسیار قوی در فیلتر کردن بو های نامطبوع دارد. برای جذب بو و رطوبت، جوش شیرین بر روی این لکه به مقدار کافی زمان دهید حتی این زمان می تواند تا سه الی ۴ روز هم ادامه داشته باشد سپس آن را با جارو برقی و یک دستمال تمیز کنید.

استفاده از سرکه سفید

capture

همانطور که می دانید سرکه داری بوی نسبتا گیرا و همچنین فیلتر کننده هوای نامطبوع است. هر چند خود سرکه شاید بوی خیلی مطبوعی نداشته باشد که شما میبایست از سرکه های سفید استفاده کنید ضمن اینکه بوی سرکه با خشک شدن از بین می رود و با خود بوی بد خودرو را از بین خواهد برد.

سرکه را زمانی به کار ببرید که لکه شیر تازه است چرا که سرکه به راحتی آنزیم های شیر را شکسته و بوی بد به مراتب کم تر از قبل خواهد شد. شما می توانید یک قسمت سرکه را با ۴ قسمت آب مخلوط و سپس بر روی لکه اسپری کنید، و سپس اجازه دهید جذب لکه شود و سپس بعد از سه الی ۴ ساعت لکه را با یک دستمال تمیز کنید.

باز کردن پنجره ها

2016-ford-cmax-hybrid-skylight-window-open-interior-view-1یکی از دلایل بوی بد گیر افتادن هوا و در نتیجه بو بد خودرو در داخل است. پس شما کاربران هاو کن یو همانطور که می دانید هنگام انجام عملیات تمیز کردن و از بین بردن بو تا زمانی که بوی لکه کاملا از بین برود بهتر است درب و پنجره ها را باز رها کنید تا جریان هوا به کمک شما بیاید.

از بین بردن بوی سیگار از خودرو 

حتما می دانید که بوی سیگاری و این بوی بد خودرو، که حتی روز های قبل در خودرو استفاده شده است تا چه اندازه می تواند آزار دهنده باشد. از این رو شما می توانید که با روش های زیر نتنها بوی سگار بلکه بوی هر مواد ناخوشایند مشابه دیگری را از خودروی خود از بین ببرید.

تمیز کردن اولیه خودرو

cleaning_carدر اولین اقدام میبایست برای از بین بردن بوی سیگار از داخل خودرو اقدام به یک نظافت کلی در داخل خودرو کنید. برای این کار با استفاده از یک فرچه و یک اسپری و یا با استفاده از جارو برقی اقدام به از بین بردن گرو غبار دود های سیگار از روی صندلی، داشبورد و … کنید تا بتوانید منشا این بو ها را از از بین ببرید. بوی بد خودرو با این روش کاهش میابد.

چگونه سقف داخلی خودرو را تمیز کنیم؟

خالی کردن و تمیز کردن جاسیگاری خودرو

new-study-finds-that-cigarettes-are-linked-to-nearly-half-of-all-deaths-from-a-dozen-common-cancers

در قدم بعدی میبایست اقدام به خالی کردن محل نگه داری خاکستر و ته سیگاری های خودرو کنید تا بدین صورت منبع دیگری از بو های ناخوشایند و این بوی بد خودرو و  سیگار را از بین ببرید.

از بین بردن بوی سیگار با دارچین

cinnomon-1

با وجود تمیز کردن در مراحل قبل اما مطمئنا بو ها همچنان در خودرو مشخص هستند که حال با استفاده از چند چوب دارچین باید اقدام به بو زدایی کنید. بوی متفاوت و نزدیک دارچین می تواند به راحتی با بوی سیگار ترکیب و ان را کاملا از بین ببرد. روش های مختلفی برای استفاده از دارچین موجود است اما شما کاربران هاو کن یو بهتر است یک لیوان را از آب جو پر کرده و چند چوب دارچین در ان بیاندازید و برای مدتی داخل خودرو قرار دهید. بهتر است در و پنجره ها بسته باشد.

استفاده از پوست مرکبات

4

مورد کاربردی دیگر استفاده از پوست مرکبات است که با بوی جذاب خود به راحتی ضمن جذب بوی سیگار اقدام به از بین بردن بوی نامطبوع هم خواهد کرد. شما از پوست پرتقال، لیمو و … می توانید کمک بگیرید. مقداری از این پوست ها را داخل ظرفی قرار داده و در داخل خودرو رها کنید. بهتر است داخل خودرو اقدام به پوست گرفتن کنید.

استفاده از روزنامه

ext

شاید باورش سخت باشد اما شما به راحتی و با قرار دادن چند روزنامه داخل خودرو می توانید به راحتی شاهد جذب بوی سیگار توسط روزنامه ها باشید. بنا بر این استفاده از روزنامه و در داخل خودرو مورد کاربردی دیگری است که شما کاربران هاو کن یو می تواند استفاده کنید.

از بین بردن سایر بو ها 

استفاده از روش ها دیگر

تمامی مواردی که در بخش شیر و بوی بد خودرو ذکر کردیم به همان صورت می توانند برای بوی سیگار هم به کمک شما بیایند و برعکس یعنی موارد به کار برده شده برای سیگار برای بوی بد شیر هم می توانند کاربردی باشند هرچند ما بهترین گزینه ها را بر اساس بو به شما کاربران معرفی کردیم.

  • استفاده از این روش ها هر بوی دیگری را از از خودرو می تواند از بین ببرد. بنا بر این شما از این روش ها برای هر بوی می توانید استفاده کنید و منجربه خوش بو شدن داخل خودرو شوید.
  • همچنین شما می توانید با روشن کردن فن ها فرایند بو زدایی را تسهیل کنید.
  • شما علاوه بر موارد طبیعی ذکر شده از اسپری های خوشبو کننده و یا تازه کننده هوا هم می توانید کمک بگیرید.
  • به صورت مداوم و منظم اقدام به تمیز کردن و نظافت خودرو خوی چه داخل و چه بیرون آن کنید.