چگونه با زبان بدن حرف بزنیم ؟ هر حرکت در زبان بدن نشانه چیست؟ چگونه با زبان بدن پیام را منتقل کنیم؟ چگونه منظور خود را با زبان بدن برسانم؟ در ایت مقاله از هاو کن یو به همگی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

قبل تر در هاو کن یو بار ها و بار ها در رابطه با اهمیت زبان بدن و همچنین در مقالات آموزشی به چگونگی استفاده از زبان بدن پرداختم و هر یک را کامل برای شما اموزش دادیم که در لینک های میان مقاله ای میتوانید به هر یک دسترسی داشته باشید.

اما برای دستیابی به موفقیت شاید باز هم در رابطه با زبان بدن احتیاج به آموزش باشد چرا که می‌توانید ارتباط غیر کلامی را به در یسیاری از شرایط مهم به نفع خود استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که ۶۰ تا ۹۰ درصد از ارتباطات ما با دیگران، غیرکلامی است که بدین معنی است که زبان بدن بسیار مهم است.

علاوه بر آن، تاثیر اولیه خوبی گذاشتن نیز بسیار مهم است. چرا؟ چون در چند دقیقه اول ملاقات یک انسان جدید، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که قصد شما چیست و این که آیا شما اعتباری دارید و کسی هستید که بتوان با آن‌ها رابطه کاری داشت؟ بنابراین، طوری که خود را نشان می‌دهید، مخصوصا آن چند دقیقه اول بعد از ملاقات با یک نفر برای اولین بار، می‌تواند یک رابطه مهم کاری را بسازد یا بر هم بزند.

در ادامه با شما کاربزان عزیز ۱۸ راه و روش برای استفاده از زبان بدن برای نشان دادن اعتبار و مقاصدتان را به شما می‌آموزیم که مطمئنا برای شما نتیج بسیاری را در روابط کاری و اجتماعی به همراه خواهد داشت. 

 

قبل از شروع مقاله قصد داریم شما را با آموزش زبان بدن برای مدیران آشنا کنیم. در این دوره آموزشی شما با اصول زبان بدن و یادگیری تکنیک های زبان بدن و ارتباط غیر کلامی که توسط دکتر کرول کینزی گومن تدریس شده است آشنا می شوید. برای ورود به صفحه آموزش روی لینک زیر کلیک کنید.


آموزش زبان بدن


نقش بدن در زبان بدن

  1. با طرز ایستادن شروع می‌کنیم، همیشه سعی کنید پشت‌تان صاف باشد اما خشک نباشید و شانه‌های خود را سفت نگیرید تا آدم مغروری به نظر نرسید.
  2. زاویه بدن خود را با انسانی که در حال حرف زدن با آن هستید، تنظیم کنید؛ این نشان می‌دهد که شما حواس‌تان هست.
  3. پاهای خود را به جای این که روی هم بیندازید، کمی از هم فاصله دهید؛ این نشان می‌دهد که شما آرامش دارید و تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی پاهای خود را کمی از هم فاصله می‌دهید، اطلاعات بیشتری دریافت می‌کنید.
  4. کمی به جلو خم شوید؛ این نشان می‌دهید که شما تمرکز دارید و واقعا به بحث گوش می‌دهید.
  5. زبان بدن طرف مقابل خود را تقلید کنید. تقلید در زبان بدن نشانی از موافقت و هم رای بودن است. این نشان می‌دهد که شما با هم توافق دارید و به انسانی که با اون هستید علاقه دارید.

دست‌ها و بازوان در زبان بدن

۶. دست‌های خود را کنار بدن نگه دارید، این نشان می‌دهد شما به ارتباط با طرف مقابل تمایل دارید و درست مثل پاهای خود، دست‌هایتان را با فاصله نگه دارید تا اطلاعات بیشتری را جذب کنید. این مورد از نکات کلیدی زبان بدن است

۷. هنگام صحبت کردن از دست‌های خود استفاده کنید؛ این به اعتبار شما از نظر شنونده می‌افزاید. علاوه بر آن، شواهد نشان می‌دهند که استفاده از دست‌ها هنگام حرف زدن، به روند فکری شما کمک می‌کنند.

۸. به خاطر داشته باشید که با یک دست دادن محکم با دیگران خوش‌آمدگویی کنید. ولی نه خیلی محکم. یک دست دادن محکم یکی از مهمترین حرکات زبان بدن است چرا که مقدمات صحبت را فراهم می‌آورد.

۷. قبل از جلسه اصلی، از تفاوت‌های فرهنگی و نزدیک شدن به طرف مقابل خود، اطمینان پیدا کنید.

سر و زبان بدن

۱۰. با تکان دادن سر به موقع و لبخندهای طبیعی، شما به سخنگو می‌فهمانید که نظرات او را درک می‌کنید، با او موافقید و به او گوش سپرده‌اید.

۱۱. خندیدن اگر به موقع باشد، راه خوبی برای عوض کردن حال و هواست و نشان می‌دهد که شما شنونده خوبی هستید و البته آگاه به زبان بدن.

۱۲. هنگامی که در حال حرف زدن با کسی هستید، به چشم‌هایش نگاه کنید. قبل تر در هاو کن یو به تفصیل در رابطه با نقش چشمان در زبان بدن پرداختیم. وقتی صحبت می‌کنید، ارتباط چشمی را نگه دارید، چرا که این به این معنی است که شما به این بحث علاقه دارید. البته باید حواس خود را جمع کنید، چرا که اگر هنگام فکر کردن به پاسخ‌هایتان از طرف مقابل چشم برندارید، می‌تواند خیره شدن به حساب بیاید (که آزاردهنده و ترسناک است).

۱۳. از پلک زدن زیاد خودداری کنید. پلک زدن سریع نشان دهنده این است که شما با بحث کنونی احساس راحتی نمی‌کنید.

۱۴. حالات صورت طرف مقابل خود را تقلید کنید. چرا که نشان می‌دهد شما با هم توافق دارید و در تلاش هستید حس خوبی نسبت به طرف مقابل داشته باشید.

۱۵. حواستان به صدایتان باشد. با صدای آرام صحبت کنید و همه جملات خود را مانند سوال ادا نکنید. یک نفس عمیق بکشید و آرام و واضح صحبت کنید.

زبان بدن چیست و چگونه زبان بدن را بخوانیم؟

چگونه با زبان بدن جذاب تر باشیم؟

چند نکته دیگر

۱۶. در طول جلسه، یادداشت بردارید. این نشان می‌دهد که شما در جلسه حضور و تمرکز دارید و به چیزی که فرد دیگر می‌گوید اهمیت می‌دهید. ولی حواس‌تان باشد که به طور منظم به چشمان طرف مقابل نگاه کنید تا بدانند که شما هنوز به آن‌ها گوش می‌دهید.

۱۷. به زبان بدن دیگران توجه کنید. شاید از طریق زبان بدن می‌خواهند به شما بفهمانند که جلسه را به پایان برسانید. اگر به زبان بدن افراد توجه کنید، احتمالش بیشتر است که در آینده نیز دوباره با شما صحبت کنند.

۱۸. جلسه را با یک دست دادن محکم و ارتباط چشمی به پایان برسانید که نشان دهد شما از صرف وقت با طرف مقابل لذت بردید و امیدوارید در آینده دوباره یکدیگر را ملاقات کنید.