چگونه کارایی بیشتری داشته باشیم؟ به طور کلی افرادی با انرژی بالا از مزیت رقابتی بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند، اما اگر یک  مورد باشد که  این افراد مستلزم به یادگیری آن باشند، آن موردن این است تا یاد بگیرند که چه طور در یک زمان محدود و کم کارهای بیشتری انجام بدهند.

گاهی اوقات با خود  تصور می‌کنید که تا نیمه شب بیدار ماندن و کار کردن باعث پیشرفت شما خواهد شد. در حقیقت با این کار تجربه کسب کرده و درک بیشتری از کاری که انجام می‌دهید، خواهید یافت ، اما زمانی که کمی فراتر نگاه کنید، متوجه خواهید شد  که با این که تمام تلاشتان را بر روی انجام کارتان گذاشته اید، اما در حقیقت در حال درجا زدن هستید و با این روش از دیدن ایده‌ها و شانس‌های بزرگ‌تر غافل مانده‌اید.

تغییر دادن در رویه کاریتان می‌تواند تا  باعث عوض شدن رابطه‌تان با کارتان شده و راه‌های جدیدی برای انجام کارتان به شما نشان دهد و باعث شود تا  رشد شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی را  نیز تجربه کنید، زیرا با انجام این تغییر در اصل برخی  از  رویکرد‌های  اساسی و انگیزه های کاریتان  را تغییر داده‌اید.

سعی کنید  که حواستان پرت گوشی  موبایلتان نشود

همه  هشدارها (نوتیفیکیشن‌های)  تلفنی قابل مشاهده و قابل شنیدن گوشی موبایلتان را غیرفعال کنید.  مگر این ‌که آنها از طرف همسر و یا  فرزندان باشند. هرگز اجازه ندهید تا یک برنامه موبایل باعث ایجاد اختلال در جریان کاری شما شود. این حرف شامل  چک کردن ایمیل‌تان، بازدید از شبکه‌های اجتماعی، خواندن نوشته‌ها، بازی ها و یا هر برنامه دیگری است که در هر دقیقه از روز می‌تواند توجه شما را به خود جلب کنند. اجازه دهید که به جای دریافت پیغام‌های صوتی، تلفن همراهتان زنگ بخورد. دقیقا مانند تمام موارد اضطراری‌ای که هنگام کار ممکن است تا با آن‌ها برخورد ‌کنید،  با این روش می‌توانید بر روی تمامی این اتفاقات کنترل و تسلط داشته باشید. این روش به شما اجازه می دهد تا در مورد این که چگونه بر روی زمان خود سرمایه‌گذاری کنید، تصمیم بگیرید و شما را مقید به  انجام کارتان می‌کند و بدین روش شما از نظر استراتژیکی رشد کرده و تصمیم گیری درست را انجام خواهید داد.



چگونه همیشه به موقع برسیم و دیر نکنیم


برای خودتان  مرزهایی دقیق برای استفاده از وسایل اطرافتان  تنظیم کنید

محدودیت هایی سرسختانه برای استفاده از دستگاه‌های ارتباطی اطرافتان تعیین کنید و  استفاده از آن‌ها را کنترل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تا از  ساعت ۹ شب الی ۷ صبح حالت ” do not disturb ” گوشی موبایلتان را فعال کنید. در این حالت زمانی که یک شماره سه دور متوالی به گوشی شما زنگ بزند، تلفنتان به شما هشدار می‌دهد. همچنین اطمینان پیدا کنید که تلفنتان را، و یا  کارتان را و یا هر  نگرانی ناخوشایندی را با خود به رختخوابتان نبرید. همه برنامه های جدید، نرم افزار‌ها و گجت‌های جدید تا زمانی که برایتان مفید نباشند گناه‌کارند. حتی اگر به تازگی تصمیم به انجام این رویه گرفته باشید، مطمین باشید که تصمیمتان بهتر از رویه قبلی خواهد بود. در نهایت، بهتر است تا  در شب ها، تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات کار نکنید و فقط به جز دو تا  سه بار در سال و در مواقع اضطراری  که “چندین هزار تومان” از پولتان در  معرض خطر باشد می‌توانید تا از این روش سرپیچی کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا  نسبت به کارتان  بیشتر الهام گرفته و ذهنتان شارژ شود.

تهعدات ناخودآگاه ناشی از استفاده از رسانه‌های اطرافتان را کمتر کنید

قطعا شما نیز  تاثیرات ناشی از رسانه هایی که دنبالشان می‌کنید و تاثیراتی که   پیامک زدن‌‌های مداوم با گوشیتان،  بر روی روانتان ایجاد می‌کنند  را دست کم می‌گیرید. در بسیاری از مواقع  حتی اگر لزوما محتوا را دوست نداشته باشید، حضور نزدیک این رسانه‌ها  در اطراف  شما، به طور ناخود‌آگاه باعث ایجاد تهعد و استلزام در ذهن ناخوداگاه شما می‌شوند تا حتما آن نوشته را تا آخر بخوانید و یا آن فیلم را تا آخر ببینید. این حقیقت مخصوصا برای برنامه های تلویزیونی جدید، بازی های ویدئویی، برنامه‌های بی‌پایان موجود در شبکه‌های اجتماعی و یا سرویس‌های اشتراکی‌ای که دارید، صدق کرده و همه این موارد ناخودآگاه به شما فشار می‌آورند که از آن‌ها استفاده نمایید. تمرکزتان را فقط بر روی استفاده از منابع اطلاعاتی که واقعا دوستشان دارید و یا به خاطر این که به طور مرتب به شما احساس ارزش می‌دهند، بگذارید.

برای کارایی بیشتر به قرارهای  صبحگاهی “نه” بگویید

تحقیقات نشان  داده است که اکثریت قریب به اتفاق انسان‌ها  در زمان  صبحگاه بسیار خلاق تر و پربازده‌تر هستند، یعنی دقیقا  زمانی که بدن و ذهن شما در تازه ترین و آرام ترین حالت خود است. این سخن بدین معناست که  باید زمان صبحتان را به درستی استفاده کرده  و تمرکزتان را بر روی  انجام وظایف فردی و فکری و چالش‌های موجود بگذارید. برای پشتیبانی روحی بیشتر در زمان صبح، هیچ جلسه و کنفرانسی نگذارید  و آن‌ها را به بعدازظهر موکول نمایید. Jeff Bezos  مبدع و میلیاردر و بنیانگذار وبسایت معروف  آمازون، یکی از بهترین افراد شناخته شده  است که او نیز از این قانون پیروی می‌کند. دفعه بعد زمانی که شخصی  از شما درخواست یک جلسه صبحگاهی را داشت، به طور مودبانه این درخواست را رد کرده و به او بگویید که  آن زمان مشغول هستید و اجازه دهد تا شما زمان دیگری بیابید. این کار قطعا پاسخی مناسب برای اوخواهد بود.

ذهن ناخودآگاهتان را نیز با خود به سر کار ببرید

در اوایل دوران حرفه‌ای از کارتان، ممکن است که چندین  کتاب کسب و کار و توسعه شخصی را برای کمک به حل مشکلاتتان مطالعه نمایید و این در حالیست  که در نهایت فقط  دو یا سه مورد  از آن کتاب‌ها در ذهن شما باقی می‌مانند و  بقیه را فراموش خواهید کرد.  یکی از مقالات سودمند در این رابطه مقاله‌ای از دانشگاه Carnegie Mellon است که در آن نشان داده شده است  که چرا  افکار ناخودآگاه ما نسبت به افکار و رویکردهای  خودآگاه  و مستقیم ما برای حل مشکلاتمان بهتر هستند. به مغز خود  استراحت داده  و  وقفه‌های مرتب برای خود ایجاد کنید و استراحت‌های منظم به خود بدهید. با این روش مغزتان  پتانسیل بیشتری برای یافتن افکار جدید به دست آورده و می‌تواند تا یک راه حل عملی مناسب برایتان کشف کند.