آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در فصل بهار و تابستان از دوچرخه سواری لذت ببرید؟ خرید یک دوچرخه کار بسیار هیجان انگیزی می باشد، اما می تواند کمی دشوار و خسته کننده شود اگر اطلاعات کافی نداشته باشید. برای مثال با وجود این تعداد از دوچرخه های مختلف با طرح ها و قیمت های متفاوت، چه تصمیم باید بگیرید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید؟ با هاو کن یو همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه بهترین انتخاب را داشته باشید.

برنامه ریزی

چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟ www.howcanu.com

خرید یک دوچرخه دقیقا مانند پروژه های دیگر نیاز به تعریف و تعیین نیاز ها و اهداف دارد. باید تمام شرایط و واقعیت ها را در نظر بگیرید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید و مدت طولانی از سواری با آن لذت ببرید.

پس در ابتدا نیاز های خود و اهدافتان را مشخص کنید. باید شروع به ارزیابی تمام شرایط و نیاز ها کنید. ما برای این کار چند سوال آماده کرده ایم که جوابشان می تواند کمک زیادی به شما کند.

  • چه زمانی و برای چه مدت می خواهید دوچرخه سواری کنید، و برای آینده چه چیزی در ذهنتان است؟
  • کارایی این وسیله برایتان چیست؟ حمل و نقل، خدمات و کار، تفریح، تناسب اندام، و یا ورزش و مسابقه؟
  • چه چیزی در این دوچرخه برایتان اولویت دارد؟ استایل، ظرفیت حمل بار، قابلیت های آب و هوایی، وزن سبک، دوام و یا توانایی ذخیره سازی و سفر؟
  • در چه مکان هایی از سواری با آن لذت می برید؟ و از کدام خاصیت این مکان ها لذت می برید؟
  • آیا سازنده و محل ساخت دوچرخه برایتان اهمیت دارد؟

 تنظیم بودجه

چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟ www.howcanu.com

بعد از تعیین نیز ها و اهداف، وقت آن رسیده است که بدجه و قیمت را بررسی کنید. در دنیای دوچرخه هم نیز مانند بیشتر وسایل هر چقدر که هزینه میکنید، به همان میزان هم کیفیت و امکانات دریافت می کنید. هرچه بیشتر هزینه میکنید، دوچرخه با وزن کمتر، عملکرد بالا تر، اجزای دقیق تر و دوام بالا تری دریافت می کنید. اما هیچکس به هیچ وجه حتما نیاز به تمامی امکانات و لوازم دقیق ندارد.

برای خرید یک دوچرخه حداقل قیمت را در نظر بگیرید تا دوچرخه های حرفه ای تر که می توانید یک صفر بیشتر بر روی برچسب قیمت آن مشاهده کنید. سعی کنید تا تمامی بودجه تان را برای دوچرخه در نظر نگیرید. مقداری از آن را نگه دارید. زیرا باید لباس مناسب، لوازم راحتی و ایمنی نیز بخرید. لباس و لوازم می تواند به اندازه خود آن مهم باشد و به همان اندازه لذت از سواری را بالا ببرد. پس مقداری بودجه برای خرید آن ها نیز برنامه ریزی کنید.

از کجا بخرم

چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟ www.howcanu.com

خب، حال شما یک برنامه برای خرید دوچرخه مورد نظرتان با بودجه تعیین شده دارید. وقت آن رسیده که به فروشگاه دوچرخه مراجعه کنید. اما کدام فروشگاه و چگونه؟ برای خرید عجله نکنید، اول یک لیست از تمام فروشگاه ها با برند ها، سهام و اعتبارشان آماده کنید. سپس برنامه ای برای مراجعه به تک تک آن ها آماده کنید.

پیدا کردن یک فروشگاه که بتوانید در آن یک رابطه با اعتماد و دوستی ایجاد کنید، بسیار مهم است. همانطور که به فروشگاه ها مراجعه میکنید و محصولاتش را مشاهده میکنید به ظرافت و احساست نیز توجه کنید. کارکنان آن چگونه با شما رفتار میکنند؟ آیا فردی از کارکنان به شما کمک می کند یا باید به دنبال کمک باشید؟ زمانی که با یک فروشگاه ارتباط برقرار کردید، شروع به ارزیابی پاسخ سوالات خود کنید.

فروشنده با شنیدن اطلاعات شما باید یک دوچرخه با خصوصیات و بودجه مورد نظر شما، پیشنهاد دهد. درباره سبک دوچرخه ای که فروشنده پیشنهاد می کند زیاد فکر نکنید. اجازه ندهید تا با مواردی که پیشنهاد می دهد نیاز هایتان را فراموش کنید. از فروشنده بخواهید تا برایتان توضیح دهد که چرا یک دوچرخه خاص را پیشنهاد داده است؟ تمامی اطلاعات سازنده، مدل و قیمت آن را یادداشت کنید.

چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟ www.howcanu.com

فروشگاه هایی که کمتر از آن ها رضایت دارید را حذف کنید. مطمئن شوید که بهترین دوچرخه با توجه به نیاز های شما را پیشنهاد میکنند. همچنین بسیار مهم است که سایز، زین، تنه و … را مناسب برای شما تنظیم کنند.

حال آن هایی هایی را که اطلاعاتشان را یادداشت کرده اید را مد نظر داشته باشید و آن ها را سوار شوید و تست کنید. این دوچرخه ها باید گلچین از نظر نیاز ها وشرایط شما باشند. حال سواری یکی از آن ها برایتان لذت بخش تر و بهتر از بقیه می باشد. مبارک باشد! شما دوچرخه مورد نظرتان را برای خرید پیدا کردید.

لوازم اضافی

چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟ www.howcanu.com

پس مقدار پولی که کنار گذاشتید چه شد؟ حال وقت آن رسیده است که برای امنیت و راحتی سرمایه گذاری کنید. اگر یک کلاه ایمنی جدید و با کیفیت بخرید به راحتی می توانید برای مدت ۵ سال و یا بیشتر از آن استفاده کنید و در امنیت باشید.

می توانید عینک های محافظتی برای دوچرخه سواری خریداری و استفاده کنید. برخی از دستکش های زیبا را برای محافظت از دستانتان بخرید و یا اگر در مکان های مرطوب و  سرد دوچرخه سواری میکنید می توانید لباس ها و یا شلوارک های مناسب بخرید. در این مورد فروشندگان می توانند برای خرید به شما کمک کنند.

همچنین باید یک راه برای حمل آب آب داشته باشید، لوله های یدکی، اهرم های تایر و یا یک پمپ و غیره.