آیا در محل کار احساس خستگی می کنید؟ از کار های تکراری و البته روز های تکرای خسته شده اید؟ قبل از رفتن به محل کار خود حس خوبی ندارید؟ دیگر با انگیزه و انرژی به محل کار نمی روید؟ چگونه می توانید دوباره شاداب و سر زنده به مکار خود بپردازید؟  خوردن سه شات قهوه را رها کنید و این ۱۰ توصیه را امتحان کنید. مطمئناً مشتاق تر می شوید.

ممکن است این آمار را خوانده باشید که میزان بهره وری محل کار بالا است و میزان اشتغال پایین. این جمله می تواند درست به این معنی باشد که افراد کمی مشغول به کار هستند اما این افراد مجبورند برای حفظ شغلشان سخت تر و طولانی تر کار کنند. جای تعجب نیست که در این بین افراد زیادی همیشه خسته،بی حوصله، کسل و بی انگیزه هستند چاره ای برای پر انرژی بودن می اندیشند و تنها به نوشیدن قهوه و نوشیدنی های انرژی زا رو می آورند.

از آنجاییکه یک شبانه روز فقط ۲۴ ساعت است، شما کاربر هاو کن یو چاره ای ندارید جز اینکه هم پربازده باشید و هم پرانرژی و شاد بمانید. در غیر این صورت خودتان را پایین می کشید، و سرانجام یکفرد خسته، بد خلق و خسیس می شوید و افراد زیادی را هم با خود پایین می کشید.

این روز ها تقاضاهای موجود آنقدر افراد را پرمشغله می کند که گاهی چیزهای ساده ای که احساس پرانرژی بودن به آنها می دهند را فراموش می کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کاربران عزیز وبسایت کمک میکند سطح بالای انرژی تان را حفظ کنید و بتوانید با انگیزه، انرژی بیشتر، و البته شاد تر به کار خود بپردازید و به استفاده از مخدر ها و خوراکی های انرژی زا نیازی نداشته باشید.

روزتان را با تمرینات ورزشی شروع کنید

شاید فکر کنید که تمرینات ورزشی سنگین شما را خسته می کنند، اما در واقع رسیدن به آن پمپاژ خونی که از این طریق ایجاد می شود اولین چیزی است که انرژی شما را برای روز حفظ می کند. خوردن یک صبحانۀ خوب را هم فراموش نکنید، چراکه سوخت لازم برای فعالیت های روزتان را تأمین می کند.  اگر به دنبال شروع مجدد ورزش و راه های آغارز مجدد آن هستید در لینک زیر با ما همراه شوید. البته مطالعه ادامه موارد را از یاد نبرید.

چگونه دوباره ورزش را شروع کنیم؟ (۱۵ ترفند برای آغاز دوباره تمرین)

یک چُرت ۲۰ دقیقه ای انرژی زا بزنید

مطمئناً دوست ندارید همکارتان شما را در حین چرت زدن موقع کار ببیند اما مطالعات نشان داده اند که یک چرت ۲۰ دقیقه ای انرژی زا می تواند به شما کمک کند تا برای کل روز سرزنده شوید. کارفرماهایی هستند که صندلی های ماساژ برقی را در یک اتاقِ خواب نیمروز برای کارکنان تعبیه کرده اند و آنها می توانند برای استراحتشان از این فضا استفاده کنند.

همۀ غرایض شخصی را از میان بردارید

تمام آن بار عاطفی برخواسته از غرایض شخصی هر روزه آسیب های خودش را می رساند. خواه حس عصبانیتی باشد که به خاطر یکی از همکارانتان دارید و خواه حسی باشد که از فردی دور از محل کار دریافت می کنید، در هر حال این هیجانات می توانند حواس شما را پرت کنند و انرژی شما را تحلیل ببرند. ما معمولاً می خواهیم فکر کنیم که احساساتمان را نادیده می گیریم، اما اغلب فقط روی آنها درپوش می گذاریم و این به خودی خود انرژی ما را می گیرد. فهرستی از کینه ها و بیزاری هایی که به دل دارید آماده کنید و زمانی را به برطرف کردن آنها اختصاص دهید تا اینکه کاملا از بین بروند. بعد از این کار احساس می کنید روزانه چند دقیقه ای به ساعتتان اضافه شده است.

یک زمان ۱۵ دقیقه ای را به مزاح و شوخی اختصاص دهید

خنده یک منبع طبیعی انرژی است. ایندورفین آزاد شده در اثر خنده های ریز اثر خوبی مانند ایندورفین آزاد شده در تمرینات ورزشی دارند. می توانید در محل کار و زمانی که مناسب است زمانی را به خواندن لطیفه های آنلاین یا تماشای ویدیو های خنده دار یوتیوب اختصاص دهید. می توانید تعدادی از همکارانتان را گیر بیاورید و برای دقایقی یک بزم کوچک لطیفه و خنده راه بیندازید. با این کار جو کاری را راحت تر می کنید و باعث می شوید همه حس خوبی را نسبت به بقیۀ روز داشته باشند. ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر زمان خوبی برای این کار است چون معمولاً این همان زمانی است که چرت بعد از ناهار به سراغتان می آید. دقت کنید که زمان انجام هر یک از این کار ها مناسب و به موقع باشد و باعث اخلال در شرایط کاری و یا ناراحتی همکارانتان نشود.

یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای داشته باشید

گاهی فقط لازم است بیرون برویم. فرقی نمی کند که هوا گرم باشد، سرد باشد، یا بارانی، جدا شدن از آن صندلی و کامپیوتر می تواند ذهن و بدنتان را سرزنده کند. گوشی موبایلتان را هم همان جا بگذارید و بروید. کمی بدنتان را بکشید، نفس عمیق بکشید و به فضای بیرون بروید تا احساس سرزندگی و بیداری کنید.

در طول وقت ناهار یک مطلب جالب بخوانید

یک گریز کوچک خوب است تا ذهنتان را پاک کنید و انرژی تان را مجددا راه اندازی کنید. داستان های کوتاه می توانند انتخاب خوبی برای وقت استراحت ناهار باشند. نه تنها سرگرم کننده هستند بلکه با تمام شدندنشان در وقت ناهار، حس یک کار انجام شده را به شما می دهند که این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفستان را بالا ببرید، باز گردید و در طول روز با موانع مقابله کنید. یک داستان کلاسیک مثل داستان های مارک تواین را امتحان کنید و بعد می بینید که با این کار احساس می کنید زمانتان را صرف کار ارزشمندی کرده اید. اگر شما کاربران علاقه به شروع مطالعه حرفه ای کتاب دارید هم می توانید از لینک زیر از “هاو کن یو” نیز این مطلب رو برسی کنید.

چگونه کتابخوان شویم؟

هر گونه اختلاف و ناسازگاری با رئیس یا همکارانتان را برطرف کنید

نگرانی در مورد اختلافات می تواند توجه شما را کم کم از بین ببرد و به سرعت خسته تان کند. عقب نایستید. با موضوعات پیش رو مقابله کنید. اگر در طرز برخوردتان رو راست، همدل و با سیاست باشید می توانید یک رابطۀ نزدیک تر ایجاد کنید تا روز های پیش رو را لذت بخش تر کنید.

یک کار خوب برای یک همکار انجام دهید

انرژی به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. این نکته می تواند در سطوح مختلفی مفید واقع شود. اینکه در مورد شخص دیگری فکر کنید انرژی بخش است. خودِ عملِ بخشیدن، یک حس متعالی در انسان ایجاد می کند و صد البته سپاسگزاری هم انرژی زیادی برای شما فراهم می کند. این کار فوق العاده را به مدت یک هفته هر روز امتحان کنید و نتیجۀ غافلگیر کنندۀ آنرا خواهید دید. اگر هم می خواهید اصول و نکات مهم برای داشتن یک رابطه خوب با همکار را فرا بگیرید قبل تر در هاو کن یو در لینک زیر این مطلب را برای شما تهیه کرده ایم.

چگونه با همکاران خود رفتار کنیم؟ (۱۳ روش برای برقراری ارتباط و همکار خوب بودن)

به مدت ۱۵ دقیقه با یک دوست خوب صحبت یا چت کنید

هیچ چیز مثل صحبت کردن با یک دوست صمیمی نمی تواند روز شما را بسازد. خواه یک گپ دوستانه باشد یا خالی کردن درد و دل ها و ناامیدی های آن روز، فرقی نمی کند، در هر حال این ارتباط کوتاه اما با صفا می تواند باطری شما را شارژ کند و پشتیبانی لازم برای مبارزه با یک روز سخت را برای شما فراهم کند. بهترین قسمتش این است که شما هم متقابلاً این احساس را در دوستتان ایجاد می کنید.

در رابطه با کار خود بیشتر فکر کنید

اگر از کاری که انجام می دهید متنفر باشید نه توصیه های فوق الذکر و  نه مقدار بسیار زیاد کافئین، انرژی لازم برای از بین بردن دائم روزهای کاری افسرده کننده را در شما ایجاد نمی کنند. راهی پیدا کنید تا برای انجام یک کار لذت بخش به شما حقوق بدهند. لازم نیست خودتان و اطرافیانتان را بدبخت کنید. زندگی کوتاه است و شما حق دارید از تک تک روزهای آن لذت ببرید.