همه ی خانوم های ایرانی برای پختن غذا روش مخصوص به خود را دارند که دستپخت آن ها را متمایز می کند. ادویه ها، طریقه شست و شو و آماده کردن و ترکیب مواد با توجه به ذائقه هر شخص و خانواده ای متفاوت است و این تفاوت ها باعث به وجود آمدن انواع مختلف غذا در سر تا سر کشور شده است. امروز برای شما کاربران سایت هاو کن یو تعدادی از این روش های منحصر به فرد را آماده کرده ایم تا شما هم بتوانید حرفه ای تر آشپزی کنید. پس برای پختن غذایی لذیذ تر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خُرد کردن پیاز

anigif_original-grid-image-20932-1450472964-4

پیاز ها را با یک چاقوی تیز نگینی خرد کنید. انجام این کار نیازمند تمرین است ولی اگر آن را یاد بگیرید، یک روش فوق العاده آسان برای خرد کردن پیاز هاست. می توانید از گیف بالا این روش را بیاموزید. دقت کنید که چاقو با دست ها زاویه دار است و انشگتان کمی به داخل جمع شده اند تا مانع از بریده شدن شود. بسته به اندازه پیاز نوک چاقو می تواند از روی تخته بلند شود و یا بلند نشود.

درست کردن نیمرو

anigif_original-grid-image-11190-1450468260-4

یک ترفند نیمرو درست کردن این است که تا زمانی که سفیده کاملا سفت و اطراف آن در حال تغییر رنگ نشده است، تخم مرغ را بر نگردانید. برای برگرداندن با خود تابه ضریه ناگهانی و از سمت دسته است. برای این کار می توانید از یک کفگیر هم استفاده کنید.. نیمروی دو رنگ رو هم میتونید اینجا یاد بگیرید.

برش گوجه فرنگی (بدون له شدن)

anigif_enhanced-18455-1450468790-13

برای این کار از یک چاقوی دندانه دار (اره ای) استفاده کنید. همانند اره آن را بر روی گوجه فرنگی بکشید تا برش بخورد. بهتر است دندانه ها خیلی درشت نباشند. اگر چاقوی شما تیز است بهتر است برای برش هر قطعه از سمت پشت و قسمت پوست دار گوجه اقدام کنید تا برش های دقیق و تمیز تری داشته باشید.

پختن ماکارونی

anigif_enhanced-31867-1450470180-2

در یک قابلمه آب بریزید تا به جوش بیاید. یک مشت نمک به آن اضافه کنید تا طعم شوری به خود بگیرد سپس ماکارونی ها را اضافه کنید. پس از ۸ دقیقه طعم ماکارونی را بچشید که خیلی شور نشده باشد. ماکارونی را بین دو انگشت خود بگیرید تا مطمئن شوید به اندازه کافی نرم شده است. اگر مدت بیشتری بماند ظاهر خوبی پیدا نمی کند پس بهتر است یک مقدار سفت باقی بماند. نیازی نیست که از قابلمه خیلی بزرگی استفاده کنید، ولی باید فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد تا رشته های ماکارونی بهم نچسبد.

همچنین آموزش تهیه ماکارونی رنگی را هم می توانید در لینک زیر از هاو کن یو مشاهده کنید.

چگونه پاستای رنگی درست کنیم؟ (طرز تهیه خمیر و رنگ کردن)

خامه کره وشکر

anigif_original-grid-image-20815-1450470816-4

برای ترکیب خامه و شکر که در بسیاری از کیک ها و شیرینی ها استفاده می شود در ابتدا لازم است کره را در دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شود. کره نباید به حالت آب شده در بیاید، برای مطمئن شدن از زمان مناسب انگشت خود را روی آن به آرامی فشار دهید. اگر جای انگشتتان بر روی آن ماند زمان مناسب برای درست کردن خامه است. کمی آن را هم بزنید و سپس شکر را اضافه کنید. از ویدئو زیر هم می توانید کمک بگیرید.

میزان کردن آرد برای پخت کیک

captureشما ممکن است مقدار بیشتری آرد را در پیمانه خود بریزید. در بسیاری از مواد غذایی میزان آرد باید بسیار دقیق باشد و وقتی از پیمانه صحبت به میام می آید معمولا این مقدار دقیقا رعایت نمی شود. بهتر است با این ترفند این کار را انجام دهید تا شیرینی یا کیک با کیفیت تری داشته باشید.

سرخ کردن پیاز

%d8%b3%db%8c

بهتر است پیاز ها را برای سرخ کردن خیلی جا به جا نکنید و ان را را در حال سرخ شدن رها کنید  تنها پس از هفت دقیقه پختن هر دو دقیقه یکبار آن ها را هم بزنید و بگذارید به آرامی سرخ شوند و مانند تصویر شفاف شوند. مقدار سرخ کردن بسته به نوع استفاده شما می تواند متفاوت باشد.

حبه کردن سیر

anigif_enhanced-462-1450472903-2

یک چاقوی نسبتا پهن را روی سیر بگذارید و فشار دهید تا پوست آن جدا شود. همچنین شما کاربران هاو کن یو می توانید تعداد بالای سیر را در یک ظرف در بسته ریخته و سپس خوب تکان دهید. مشاهده خواهد کرد که به راحتی تمامی سیر ها از پوست خود جدا شده اند.

طبخ گوشت

anigif_enhanced-32238-1450471138-3

گوشت را در دمای اتاق بگذارید تا یخ آن باز شود. با این کار همه ی قسمت های گوشت به یک اندازه پخته می شوند. بنابر این از طبخ گوشت به صورت منجمد خود داری کنید. ویدئو زیر را کامل ببینید.

برای منجمد کردن گوشت های چرخ کرده بهتر است پس از بسته بندی و قبل از قرار دادن در فریزر آن ها را همانند تصویر زیر قسمت بندی کنید تا هنگام جدا کردن ثطعات به مشکل نخورید.

خرد کردن کاهو برای سالاد

anigif_original-grid-image-18598-1450471987-10

کاهو را از مرکز آن به صورت شبکه ای خرد کنید. با استفاده از چاقو این کار سریع تر انجام می شود. ویدئو زیر را ببینید. دقت کنید که این کاهو ها و هر سبزیجات را با دقت بشویید .شستن این سبزیجات به صورت صحیح را می توانید در لینک زیر از سایت هاو کن یو مطالعه کنید.

چگونه میوه و سبزیجات را صحیح بشوییم؟

پوست کندن هویج

anigif_enhanced-3677-1450472284-2

چاقو را از بالا به پایین بر روی هویج بکشید و آن را در دستان خود بچرخانید تا همه قسمت های آن را پوست بگیرید. همچنین برای پوست گیری تعداد بالای هویج به جای استفاده از چاقو از یک سیم ظرف شویی کمک بگیرید و هویج هایی که کمی در آب قرار گرفته را با این سیم بسیار سریع تر پوست بگیرید.

برش مرغ

anigif_original-grid-image-19975-1450546948-4

پلاستیک فریزیری بر روی سینه مرغ بکشید و به آن ضربه بزنید. در ویدئو زیر این کار شرح داده شده است.

همچنین شما می توانید یک مقاله کامل در رابطه با آموزش حرفه ای و صحیح خرد کردن مرغ را در لینک زیر در هاو کن یو بخوانید

چگونه مرغ را صحیح قطعه قطعه کنیم؟

پخت استیک

ترفند پخت استیک در ادویه های بخصوص آن و صبر در پخت است. بهتر است ابتدا ذائقه خود را خوب بشناسید و با ادویه مناسب ان را به خوبی مزه دار کنید. استیک مزه دار نشده طعم خوشایندی نخواهد داشت.