از بین بردن بوی دهان و همچنین جلوگیری از بوی دهانف موضوع امروز وبسایه هاو کن یو است. در این مقاله به سراغ روش هایی می رویم که می توانید علاوه بر به کار بردن روش های جلوگیری از بوی بد دهان آن را هم از بین ببرید. با ما همراه باشید.

کمتر کسی را می توان یافت که صبح زود و پس از بیدار شدن از خواب با بوی بد دهان خود مواجه نشود. این بوی بد دهان گاهی پس از مدتی و با یم مسواک بر طرف می شود و گاهی این بوی نامطبوع تا مدت ها ادامه دارد و باعث ایجاد مشکلات جدی در روابط اجتماعی می شود. بر اساس آمار ها حدود ۳۰ درصد افراد در سراسر جهان با بوی بد دهان روبه رو هستند.  اما حال دلیل این بوی بد دهان چیست؟

دهان خشک شده

800x480_image65852214

دهانی که با کاهش رطوبت و یا خشکی مواجه شود به راحتی محیطی عالی را برای باکتری ها و رشد آنهافراهم می کند. از جمله مواردی که باعث خشک شدن دهان می شود می توان به سیگار کشیدن، صحبت کردن برای مدت طولانی، مصرف الکل، و.. اشاره کرد. همچنین دلیل بوی بد دهان در صبح هم به دلیل تولید نشدن بزاق به هنگام خواب است.

غذا ها

برخی از غذا ها به خودی خود دارای بود بد هستند. از جمله این دسته می توان به پیاز و سیر اشاره کرد. اما از سوی دیگر برخی مواد غذایی همچون محصولات لبنی، گوشت، ماهی و … حاوی پروتئین هایی هستند که باعث ایجاد و تکثیر باکتری ها در دهان می شوند. همچنین قهوه و آبمیوه ها به سبببب داشتن اسید محیط را برای رشد و تکثیر این باکتری ها فراهم می کنند. برای از بین بردن سریع بوی سیر و پیاز هم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چگونه می توانید بوی بد سیر و پیاز را از دهان و دستان خود از بین ببرید

بهداشت ضعیف

playbrush-stills-2-1-800x400

مشخص هست که باقی مانده ذرات مواد غذایی در دهان و در لابه لای دندان ها به راحتی و با گذشت زمان فاسد شده و شما شاهد بوی بد دهان خواهید بود. اگر شما مرتب اقدام به تمیز کردن دهان و دندان خود نکنید علاوه بر مشکلات جدی با دندان و لثه ها شاهد بیشتر و طولانی تر شدن بوی دهان و دندان خواهید بود.

بیماری ها و مشکلات سلامت

همانطور که بالا تر برای شما کاربران هاو کن یو توضیح دادیم چیزی حدود ۳۰ درصد افراد با بوی بد دهان رو به رو هستند که از این مقدار ۱۰ درصدشان به مشکلات مختلف سلامتی و در نتیجه بوی بد دهان درگیرند. از جمله این بیماری ها که دلیلی برای بوی دهان هستند می توان به دیابت، مشکلات ریه، مشکلات کلیه و کبد، برخی سرطان ها و مواردی دیگر که می توانند منجربه ایجاد بوی بد دهان شونداشاره کرد.

چگونه از بوی بد دهان جلوگیری کنیم؟

 

شما کاربران هاو کن یو با روش ها و اقدامات زیر می توانید از بوی بد دهان خود جلوگیری کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بعد از هر وعده غذایی میبایست به سراغ مسواک و همچنین نخ دندان بروید. اگر قرار است ظهر و یا روز هایی را خارج از خانه باشید حتما این دو مورد را با خود همراه داشته باشید. همچنین مراجعه به دندان پزشک حداقل سالی دو مرتبه توصیه می شود. در نهایت حتما دهان شویه های استاندارد را هم به خاطر داشته باشید تا با استفاده از آن ها باکتری ها را از بین ببرید. در مقاله زیر هم می توانید روش صحیح مسواک زدن را مطالعه کنید.

چگونه می توانید صحیح مسواک بزنی

تمیز کردن زبان

brushing-teeth-tongue

هر مرتبه که دندان های خود را مسواک می زنید و یا نخ دندان می کشید باید به خاطر داشته باشید که در کنار آن ها همچنین زبان خود را هم تمیز کنید. جالب است بدانید که سهم مواد باقی مانده در پرز های زبان در بوی بد بیشتر از دندان ها است. معمولا پشت مسواک ها شیار هایی است که برای تمیز کردن روی زبان تعبیه شده اند که از آن برای تمیز کردن زبان می توانید کمک بگیرید.

غذای سالم

بالا تر غذا هایی که باعث ایجاد بوی بد می شوند را معرفی کردیم اما شما کاربران هاو کن یو باید بدانید که تقریبا تمامی میوه و سبزیجات علاوه بر تمیز کردن به از بین بردن بوی دهان هم کمک می کنند مگر مواردی که خود داری بوی نامطبوع هستند همچون سیر و پیاز. در این میان سیب، کاهو، هویج، خیار و موارد مشابه بیشترین سهم را در از بین بردن بوی بد دهان و همچنین تمیز کردن این محیط دارند.

همچنین استفاده از ادویه ها و یا جویدن سبزیجات و میوه های تازه کمک شایانی می کنند.

استفاده از آدامس های استاندارد

is-chewing-gum-bad-for-my-child-800x400استفاده از آدامس های استاندارد و سالم به دلیل تولید آب دهان به راحتی مانع از خشک شدن دهان و همانطور که بالا تر گفته شد باعث جلوگیری از بوی بد دهان می شود. مطمئن شوید که آدامس بدون شکر است. آدامس های شکر دار تاثیر معکوس دارند که باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند.

کمبود آب بدن

کمبود آب بدن همچنین از دلایلی است که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود. با افزایش میزان آب دریافتی بدن شما تا حدودی بر روی بوی بد دهان خود تاثیر مثبت خواهید گذاشت. سعی کنید به صورت مرتب و نه فقط پس از هر وعده آب بنوشید.

استفاده از برخی دارو ها

po3ixviuco867niphq2lاگر به صورت یکباره و پس از استفاده از برخی از دارو ها با مشکل بوی بد دهان رو به  رو شدید به احتمال بسیار زیاد این مورد دلیلی جز استفاده از دارو ها ندارد و پس از قطع دارو هم از شر آن رها خواهد شد. این دارو ها شامل برخی دارو های فشار خون،دارو های آلرژی، دارو های افسردگی  و… هستند که با خشکی دهان باعث ایجاد بوی بد می شوند.

شست و شوی دهان

از سوی دیگر و علاوه بر استفاده از مسواک و دهان شویه ها شما می تواند هر چند ساعت یکبار با استفاده از مقداری آب دهان خود را علاوه بر مرطوب کردین کمی هم بشویید. فقط دقت داشته باشید که از آب معمولی و نه نوشیدنی ها استفاده کنید.