چگونه مصرف قند را کم کنیم ؟ چگونه مصرف قند را کاهش دهیم؟ امروز می خواهیم در این مقاله به سراغ افرادی برویم که مصرف قند در رژیم غذایی روزانه آن ها بالاست و اگر فکری به حال آن نکنند به زودی به مشکل بر می خورند.

 در این مقاله چندین راه و روش برای کاهش دریافت قند مضر و یا جایگزین کردن آن ها به شما کاربران هاو کن یو آموزش خواهیم داد تا بدون اینکه تغییر محسوس در رژیم غذاییتان ایجاد شود مصرف قند هم در برنامه روزانه شما کاهش بیابد.

لازم به ذکر نیست که این سم سفید (شکر و قند) تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد و شما را به چه مشکلات سلامتی در سنین بالا روبه رو کند.شما به اندازه کافی با خطرات آن آگاه هستید و ما از این موضوع گذشته و به سراغ روش ها و ترفند های می رویم که مصرف قند را در برنامه غذایی روزانه شما کاهش می دهد. کسانی که با مشکلات قندی و دیابت دست و پنجه نرم می کنند خوب می دانند که کاهش یکباره مصرف قند کار آسانی نیست و روش های خود را دارد. با ما در هاو کن یو همراه باشید تا این موارد را مرور کنیم.

اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

قبل از هر اقدامی باید بدانید که برای چه و چرا باید مصرف قند را کاهش دهید. اصلا خطرات مصرف بیش از اندازه قند چیست؟ قند ها به چند دسته تقسیم می شوند و مصرف کدام یک را باید کم کنیم؟ آیا اصلا باید مصرف قند را متوقف کنیم؟ نقش قند ها در بدن ما چیست؟

در این مقاله این مجال را نداریم که به صورت کامل به این سوالات پاسخ دهیم ولی شما کاربران به عنوان مثال می دانید که قند موجود در میوه و سبزیجات،و… ، نباید شما را به اندازه قند موجود در نوشابه ها نگران کند ضمن این که میوه و سبزیجات خواص دیگری هم دارند که متوقف کردن مصرفشان اصلا توصیه نمی شود.

به هر حال قبل از هر اقدام و یا برنامه ریزی برای کنترل مصرف قند به سوالات بالا پاسخ دهید و با دانش و اطلاعات کامل اقدام به تنظیم برنامه و ایجاد عادت های صحیح کنید.

در رابطه با مصرف نوشیدنی های خود تجدید نظر کنید

بر اساس آمار منتشر شده از موسسه جهانی سلامت، سومین منبع کالری در بین غذا ها در جوامع جهانی نوشابه های گازدار هستند، که خوب می دانید بخش اعظمی از آن را قند تشکیل می دهد. مقدار قند موجود در یک قوطی نوشابه کولا دقیقا ۳۹ گرم است که حتی برای تمام مصرف یک روز قند شما زیاد هم هست و شما با نوشیدن این یک قوطی، همه قند مورد نیاز ۲۴ ساعته را در چند دقیقه دریافت می کنید.

این موضوع برای بسیاری دیگر از نوشیدنی های گاز دار و بی گاز و البته آب میوه هایی که اغلب غیر طبیعی هستند صادق است. پس شما تنها با جایگزین کردن نوشیدنی های شیرین و گازدار با آب، دوغ طبیعی و … تقریبا بر بخش بزرگی از دریافتی قند خود غلبه کرده اید. مقاله زیر از هاو کن یو هم شاید به شما در این راه کمک کند.

۸ روش برای ترک مصرف نوشابه برای همیشه

وقت مناسب برای خرید

چه زمان هایی برای خرید به فروشگاه ها مراجعه می کنید؟ آیا واقعا این موضوع به قند و رژیم غذایی مربوط می شود؟ جواب مثبت است. دانشمندان معتقدند که زمانی که شما با معده خالی به خرید می روید ناخود آگاه انگیزه و شوق بیشتری برای خرید مواد و خوراکی های شیرین دارید. این موضوع شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید ولی دفعه بعد قبل از خرید سعی کنید یک میانوعده داشته باشید و سپس برای خرید به فروشگاه مراجعه کنید تا بینید میل و اشتیاق خود را برای خرید شکلات، بیسکویت، شرینی، و … از دست داده اید. به هیمن راحتی یک منبع بزرگ  دیگر از منابع دریافت شکر و قند از بین خواهد رفت.

به سراغ قند های سالم بروید

پس هنگام مراجعه به فروشگاه به جای خرید شرینی ها و … چه باید بخریم و به عنوان میانوعده در منزل استفاده کنیم؟ جواب ساده است و آن چیزی نیست به جز میوه و سبزیجات و البته مواد غذایی که با قند های طبیعی تهیه و تولید می شوند. شما هایی که مجاز به خوردن شیرینی نیستید با خوردن میوه های شیرین، البته زیر نظر پزشک خود به راحتی می توانید از مزه شیرین هم لذت کافی را ببرید. همچنین بیسکویت، شیرینی و … که با شیرینی های طبیعی همچون شهد توت و شهد خرما تولید میشوند هم جایگزینی خوبی برای شما هستند. البته هرگز در این میان میوه های خشک را به عنوان یک جایگزین فوق العاده فراموش نکنید. همانطور که میبینید جایگزین های آن مواد شیرین، کم هم نیستند.

رازیانه بجوید

حتما شما کاربران هاو کن یو با دانه های رازیانه آشنا هستید. اگر هم آشنا نیستید و تا به حال استفاده نکرده اید تنها کافیست به عطاری ها مراجعه کنید. این دانه ها یک جایگزین عالی برای دسر های بعد از غذا هستند. این دانه ها به صورت طبعی مزه ای شیرین دارند ولی در آن ها هیچ قندی یافت نمی شود. پس اگر ولع شیرینی دارید می توانید این مورد را با دانه های رازیانه بر طرف کنید. همچنین این دانه ها در جلوگیری و درمان نفخ هم موثر هستند و البته بسیاری خواص دیگر که در این بحث نمی گنجند.

مراقب صبحانه های خود باشید

برای شما هایی که از چای های شیرین شده و یا مربا و … زیاد در صبحانه استفاده می کنید خبر بدی داریم. توجه کنید که خوردن صبحانه های شیرین اشتها و ولع شما را برای دریافت شیرینی بیش تر در تمامی طول روز افزایش می دهند. بهتر است در صبحانه چای خود را با دارچین یا میوه های خشک شده مزه دار کنید.

البته علاوه بر مربا، حلوا شکری، عسل و چای شیرین جایگزین های دیگری برای صبحانه شما وجود دارد که می توانید از انواع املت، گوجه و خیار، پنیر و یا شاید میوه و سبزیجات در صبحانه خود بهره ببرید. برای اینکه اصولی تر بدانید که برای صبحانه چه موادی باید بخورید به مقاله زیر از هاو کن یو مراجعه کنیددر این مقاله مفصل به این موارد پرداخته ایم.

۱۰ ماده بسیار مقوی و لازم برای استفاده در صبحانه

به سراغ تیره ها بروید

آیا شما هم “چاکهالیک” هستید و نمی توانید جلوی مصرف شکلات خود را بگیرید؟ پس بهتر است کم کم به سراغ شکلات های درصد بالا و تلخ بروید. همچنین شکلات های تلخ چهار برابر آهن و فیبر بیشتری نسبت به نمونه های معمول دارند که برای سلامت شما هم مفید هستند.

چک کردن سلامت عمومی بدن

مطمئنا چکاپ و چک کردن وضعیت سلامتیتان به شما در داشتن برنامه غذایی مناسب کمک می کند. قبل تر ها سنین چک کردن سلامت بدن از سنین میانسالی آغاز می شد ولی حال باید به جوان ها هم بگوییم که باید کم کم به فکر سلامت خود باشید و آن را زیر نظر بگیرید.

به گفته کارشناسان بررسی های منظم سلامت عمومی بدن انگیزه و اشتیاق شما را برای داشتن تغذیه و سبک زندگی سالم هم افزایش می دهد و ارزش و وقت بیشتری برای آنچه می خورید قائل خواهید شد. البته در این مورد وسواسی نباشید.

نان خود را تغییر دهید

اگر افراد دیابتی در منزل داشته باشید مطمئنا با ممنوعیت های مصرف نان آرد سفید گندم رو به رو هستید. چرا کار را به جای باریک برسانید؟ از همین حالا اقدام به خوردن نان های سبوس دار و سالم تر کنید. آرد سفید در بدن شما به راحتی به قند تبدیل می شود، در واقع هر یک تکه نان تهیه شده از آرد سفید تقریبا با دو گرم شکر برابری می کند. حال حساب کنید که در یک روز چه مقدار نان های تهیه شده از آرد سفید مصرف می کنید.

نان های سنگک و بربری و البته نان های سبوس دار باید کم کم جایگزین نان های سفید شوید. نان گندم کامل و یا سبوس دار علاوه بر تبدیل نشدن به قند در بدن، حاوی فیبر و بسیاری دیگر از مواد سالم و مفید هستند.

مصرف جو را فراموش نکنید

مصرف جو برای شما هایی که اقدام به کاهش مصرف قند کرده اید یک باید است. بهتر است زین پس از جو در غذا های خود بیشتر استفاده کنید.

خواب کافی داشته باشید

به گفته کارشناسان خواب ناکافی در دچار شدن به دیابت و همچنین افزایش دریافت شیرینی ها و مواد غذایی شیرین نقش بسزای دارد. کم خوابی و یا بی خوابی با بر هم زدن نظم طبیعی بدن علاوه بر افزایش قند خون به افزایش فشار و سایر مشکلات قلبی عروقی هم می انجامد. پس خواب منظم و کافی را در برنامه خود داشته باشید.