لایه برداری پوست صورت موضوع این مقاله از هاو کن یو است. در این مقاله شما فرا خواهید گرفت که بدون ماسک ها و مواد شیمیایی چگونه می توانید پوست مرده روی بدن خود را بردارید و پوست زیبا، روشن و بدون مشکل را جایگزین آن کنید.

در این مقاله شما به راحتی می توانید با استفاده از شکر و روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم یک لایه از روی پوست خود بردارید. شکر به دلیل دارا بودن گلیکولیک اسید همچنین باعث نرم شدن پوست و ازبین رفتن لکه های سطحی می شود. شکر قرار نیست در این روش ها، برای شما معجزه کند و تمامی نواقص و مشکلات پوست شما را برطرف کند، اما شما مطمنا پس از استفاده از این مواد در دسترس از تاثیر آن بر روی پوست شگفت زده خواهید شد.

مالش و ساییدن پوست بدن 

شروع با شکر قهوه ای یا سفید

capture

شما حتی به جای شکر قهوه ای و یا سفید می توانید از تیکه های بزرگ تر قند هم کمک بگیرید که البته این مورد بیشتر به درد پوست پا ها و یا پوست های ضخیم تر بدن می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از سوی دیگر شکر قهوه ای به دلیل داشتن دانه های کمی ریز تر و مقداری مرطوب بودن بیشتر برای پوست های حساس بدن می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. و شکر سفید هم بین این دو است که می تواند برای پوست های نسبتا حساس استفاده شود.

نکته: حواستان باشد که استفاده از شکر برای پوست های خیلی حساس می تواند مشکل آفرین باشدو باعث زخم شدن آن شود. بهتر است اگر پوستتان حساس است ابتدا بر روی ناحیه کوچکی از قسمتی از پوست تست کنید و در صورت عدم وجود مشکل کار را دادمه دهید. 

انتخاب روغن مناسب

01

به صورت معمول روغن زیتون یک انتخاب عمومی به حساب می آید که معمولا هم خوب جواب می دهد و به خوبی به شما کمک می کند. نقش روغن ها در این لایه برداری معمولا راحت تر کردن فرایند است که به سلامت پوست هم بسیار کمک می کند. به انتخاب خود و متناسب با پوست خود از یک روغن مناسب کمک بگیرید.

  • برای پوست های چرب معمولا روغن های هسته انگور، فندق و یا روغن گلرنگ که با نام های کاغاله و یا کاجیله هم شناخته می شوند مناسب است.
  • برای پوست های خیلی خشک شما کاربران هاو کن یو می توانید از روغن نارگیل کمک بگیرید
  • اگر که با بوی برخی از روغن ها مشکل دارید می توانید از روغن های هسته انگور، روغن گلرنگ و یا روغن بادام شیرین کمک بگیرید.

ترکیب شکر و روغن

03ترکیب یک پیمانه شکر و یک پیمانه روغن مناسب است و میبایست آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط باید یک شکل خمیری همچون کرم ها و خمیر دندان داشته باشد. اگر که با ریسک بیشتر به دنبال نتیجه بهتری برای لایه برداری هستید،  می توانید مقدار شکر را تا دوبرابر هم افزایش دهید ولی از آن طرف احتمال آسیب هم بالا خواهد رفت.

  • حتما حواستان به نواحی حساس همچون زخم ها و یا جوش ها برای این کار باشد.

استفاده از روغن های معطر

06این مورد انتخابی است و در صورت نیاز می توانید برای بوی بهتر و البته بوی بهتر پوست خود پس از لایه برداری از روغن های خوش بو کننده استفاده کنید، حواستان باشد که از مقدار زیاد روغن های معطر و خوش بو، کمک نگیرید. مقداری روغن های خوش بو کننده نهایتا می توانید برای ترکیب بالا تا ۴۸ قطره باشد.

  • برخی از روغن های خوش بو کننده همچون روغن نعنا می توانید کمی حساسیت زا باشد.

صورت خود را بشویید

05

قبل از شروع به کار باید صورت خود را بشویید، چنانچه صورت شما کثیف است از مقداری صابون و آب گرم  هم می توانید کمک بگیرید، در غیر این صورت تنها پوست خود را آب بزنید. مطمئنا کشیدن شکر بر روی پوست خشک می توانید آسیب آفرین باشد. بنابراین حتما پوست خود را با آب مرطوب کنید.

  • آب خیلی داغ و یا کشیدن محکم صابون پیش از لایه برداری می تواند باعث مشکلات و التهاب پوست شود.

مخلوط را بر روی پوست مالش دهید

06

به آرامی و بدون فشار مخلوط شکر و روغن را بر روی پوست خود بزنید و سپس با حرکات دایره وار بر روی پوست خود مالش دهید. این کار را برای ۲ الی ۳ دقیقه برای هر ناحیه ادامه دهید. همچنین شما کاربران هاو کن یو باید حواستان به عکس العمل های پوست باشد. قرمز شدن پوست در این مرحله نشان از زیاده روی در زمان و یا فشار است.

پوست خود را بشویید و آب بکشید

07پس از پایان کار با آب گرم و نه داغ شروع به آب کشیدن و تمیز کردن پوست خود کنید. حال پوست خود را خوب خشک کنید. در صورت نیاز از کرم های مرطوب کننده هم می توانید کمک بگیرید.

این کار را برای بیش تر از یک بار در دو هفته تکرار نکنید

10

لایه خارجی پوست شما چیزی حدود دو هفته وقت احتیاج دارد تا خود را بازسازی و مجدد لایه ای در زیر آن بسازد پس با انجام مداوم این کار شما آسیب های جدی به پوست خود وارد خواهید کرد. مراقب باشید که این کار را بیش تر از یکبار در دو هفته انجام ندهید.

شکر به همراه روغن و مالش دستان شما باعث بلند شدنلایه ای قدیمی از روی پوست شما می شود واین در حالی است که لایه ای از پوست در زیر آن وجود خواهد داشت که بدینوسیله پوست شما شاداب و البته روشن تر خواهد شد.