سلولیت چیست؟‌ آیا میتوان سلولیت را درمان کرد؟ چه عواملی میتواند باعث ایجاد سلولیت شود. در این مقاله از هاو کن یو در ابتدا به تعریف سلولیت میپردازیم و سپس علایم وجود آن را توضیح داده و روش های درمان آن را یادآوری می‌کنیم.

اما سلولیت چیست؟

سلولیت در اصل یک توده چربی است که در برخی از نواحی بدن به تجمع کرده و باعث فشرده شدن پوست میگردد، جلوه زیبایی به پوست بدن نمیدهد. باید بدانید که بیشترین نواحی که سلولیت ها تشکیل میشوند، عبارت اند از ران پا ها و باسن. این توده که بیشتر در بافت های چربی بدن خانم ها به وجود می آید میتواند علاوه بر ظاهری نا مطبوع مشکلات جدی تر را به همراه داشته باشد.

بر خلاف باور عامه، سلولیت مختص به افراد چاق نبوده و هر سن و اندازه ای را در بر میگیرد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرچه سلولیت قدیمی تر شود از بین بردن آن سخت تر میشود پس برای از بین بردن آن همین امروز اقدام کرده و مراحل و راهکار های زیر در وبسایت هاو کن یو را بخوانید. 

راهکار های متفاوتی برای از بین بردن سلولیت بیان شده است که تعدادی از آنها شامل عمل های جراحی هستند اما نیازی به جراحی نیست! در زیر ۹ راهکار مفید و خانگی را برای درمان سلولیت ها بیان می کنیم.

برس کشیدن پاscreen-shot-2017-07-01-at-6-02-08-pm

برای انجام این کار به یک برس تقریبا نرم نیاز دارید. مو های شانه باید از جنس پلاستیک یا پلی استر بوده و نباید خیلی سفت و محکم باشد تا باعث ایجاد خراش بر روی پاها و پوست دیگر قسمت های بدن نشوند. کشیدن برس بر روی پا گردش خون را در رگ بیشتر کرده و سوخت و ساز را بالا میبرد. علاوه بر این موهای برس سطح پوست شما را بازتر کرده و اکسیژن رسانی را به لایه های بالایی چربی بیشتر میکند. این امر میتواند کمک بسزایی عمل چربی سوزی نماید.

برس کشیدن پا را روزانه و در دوره های ۱۰ دقیقه ای انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که برای هرچه بهتر انجام شدن این کار هم پوست و هم موهای برس باید کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبت باشد. بهتر است پس از برس کشیدن ناحیه مورد نظر را بشویید یا استحمام کنید.

روش برس کشیدن باید آهسته و با فشار ملایم باشد. توجه کنید که برس را روی پوست به صورت دوار یا جلو و عقب نکشید. حرکت برس فقط باید به صورت پایین به بالا باشد. به عنوان مثال از پاشه پا شروع کرده و برس را از روی ساق پا با حرکت ملایم تا پشت زانو بکشید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

در یک دوره تمام قسمت هایی که دارای سلولیت هستند را برس بکشید. توجه کنید که برس را به حدی فشار دهید که پوست حساس و یا قرمز نشود.

روش های درمان سلولیت: مصرف ژلاتینvegetariangelatin-679x340

مصرف ژلاتین که از کلاژن های پوستی و استخوان جانداران تهیه میشود به طور مداوم و دائم میتواند کمک بسزایی به سلامتی شما از جمله درمان سلولیت نماید.

ژلاتینی که از حیوانات و جانداران گرفته میشود دارای آمینو اسید های مفیدی است. که در بلوک سازی پوست کمک کرده و باعث میشود پوستی نرم تر و بدون پستی و بلندی داشته باشید. علاوه بر این اگر به رشد خوب و بدون نقص موها و ناخن هایتان نیز اهمیت میدهید از ژلاتین به صورت روزمزه استفاده کنید.

روش های درمان سلولیت : اسکراب قهوهcoffee-scrub-1080x675

اسکراب های قهوه نیز همچنین میتواند تاثیر مثبتی بر روی سلولیت های پوستی و شل شدن آن بگذارد. این اسکراب که در ادامه نحوه تهیه آن را آورده ایم با وجود منبعی از کافئین گردش خون و عملکرد عدد لمفاوی را تقویت کرده و باعث از بین رفتن چربی های زیر پوستی می گردد. ضمنا کمترین سودی که از استفاده ای این اسکراب به شما میرسد، بوی خوب و جذاب قهوه است که همانند یک عطر خوب همراه شما خواهد بود.

پس امتحان کردن این اسکراب قطعا نه تنها بدون سود نیست بلکه فواید بسیاری برای بدن شما خواهد داشت. و اما طرز تهیه این اسکراب را آموزش خواهیم داد. مواد مورد نیاز برای ساخت آن عبارت اند از:

  • ۱/۴ دانه قهوه خرد شده
  • ۳ قاشق غذا خوری شکر یا شکر قهوه ای
  • ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و هم بزنید تا حالت چسب را به خود بگیرد. به یاد داشته باشید در صورتی که این ترکیب را در یخچال بگذارید خنک شده و سفت میشود. پس از تهیه مخلوط، مقداری از آن را به محل مورد نظر مالیده و برای چند دقیقه ماساژ دهید. این کار را ۳-۴ روز در هفته ادامه دهید تا پس از گذشت یک ماه تاثیرات آن را بر روی پوست خود ببینید.

روش های درمان سلولیت: امگا۳omega3

به گفته محققین یکی از دلایل وجود سلولیت ها، چربی های مضر و بلا استفاده ی بدن ماست. امگا ۳ یکی از چربی های بسیار مفید موجود در بدن است که نبود آن باعث جایگزینی دیگر چربی های بلا استفاده میشود. همچنین امگا ۳ به ویتامین ها کمک میکند تا سلول های پوستی اکسیژن بیشتری رسیده و شفاف تر شوند.

روش های درمان سلولیت: استحمام و رطوبتshutterstock_384225742-2-624x322

حمام کردن به طور کلی گردش خون و دمای بدن را بالا میبرد و این امر باعث آب شدن چربی های پوستی می گردد. اما استحمام دیتاکس یا سم زدایی فواید به نصب بیشتری دارد. عده ای بر این باورند که سموم عادی در سطح بدن که روزمره با آنها همراه هستیم، عملیات متابولیسم را سخت تر کرده و در آن وقفه به وجود می آورند.

استحمام سم زدایی که توسط نمک های دریایی صورت میگیرد این امر را تا حد زیادی کاهش داده و متابولیسم را به حالت اول بر میگرداند. کافیست مقداری نمک دریایی خریداری کرده (موجود در بازار) و در وان یا یک تشت بزرگ با آب ولرم حل کنید. سپس کل بدن یا محل مورد نظر را در ان قرار دهید.

رطوبت نیز باعث میشود که سموم و میکروب های موجود در فضای اطراف ما به سختی به پوست چسبیده و باعث سلولیت شوند. اگر از مرطوب کننده های شیمیایی استفاده میکنید میتوانید روغن نارگیل را جایگزین آن کنید.

روش های درمان سلولیت: حرکات ورزشی1280-squat-barbell-james-michelfelder

از راهکار های متعددی که برای درمان سلولیت در ابتدای مقاله گفته شد میتوان به حرکات ورزشی مناسب نیز اضافه کرد. درست است که سلولیت ها گونه ای خاص از چربی های آزاد بدن هستند اما هرچه که باشد نام آنها هنوز هم چربی است. پس با انجام حرکات هوازی و صحیح میتوانیم سلولیت را تا حد قابل قبولی درمان کنیم. حرکاتی نظیر:

  • اسکات
  • لانج ها
  • حرکات تقویت کننده ساق پا
  • حرکات شکم

کمک بزرگی به از بین بردن سلولیت مینمایند. تنها نکته مهمی که در این زمینه باید حتما به آن توجه شود این است که در هنگام انجام این حرکات محل مورد نظر را با لباسهای تنگ و چسبان نپوشانید چرا که تنفس سلول ها دچار مشکل شده و تعرق به درستی صورت نمی گیرد.