چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟ آیا میدانید که چگونه می توانید به ناخن های خود رسیدگی و ان ها را زیبا کنید بدون اینکه هزینه اضافی بپردازیدو با ما همراه باشید تا این موارد را برسی کنیم.

یک مانیکور زیبا همیشه به چشم می‌آید و باعث می‌شود تا احساس زیبایی و ظرافت بکنید، با این حال هزینه سالن‌های زیبایی مخصوص خدمات مانیکور، در طول یک سال برایتان مبلغ قابل توجهی خواهد شد. اگر دوست دارید که هم در زمانتان و هم در هزینه‌هایتان کمی صرفه جویی نمایید، می توانید تا راهنمای مرحله به مرحله ما برای انجام مانیکور توسط خودتان را مطالعه نمایید و با این روش کمی از هزینه‌هایتان را کم‌تر کنید.

مرحله اول: لوازم مورد نیاز

مطمین باشید که همه موارد لیست زیر را آماده و در کنار یکدیگر، داشته باشید.

  • لاک پاک‌کن و همراه آن گوش‌ پاک‌کن و یا پد لاک پاک‌کن
  • ناخن‌گیر
  • سوهان ناخن معمولی و سوهان ناخن بافر(سوهانی که غالبا به شکل مکعب مستطیل است و  برای براق کردن سطح ناخن استفاده می‌شود.)
  • قلم فشار‌دهند پوست انتهای ناخن(ناحیه کوتیکول) و قیچی دورگیر، مخصوص بریدن پوسته‌های زاید اطراف ناخن
  • محلول بر طرف کننده پینه و پوسته‌های ناخن
  • مرطوب کننده دست و ناخن
  • لاک رنگ پایه (یک لاک تقریبا بی‌رنگ)
  • لاک ناخن
  • برق ناخن و یا تاپ‌کات ( نوعی برق ناخن که به نسبت سریع‌تر خشک می‌شود.)

مرحله دوم- اگر از قبل لاکی روی ناخن‌هایتان است، آن را پاک کنید

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

آیا فکر می‌کنید که برای  پاک کردن ناخن‌هایتان استفاده از آستون بهتر باشد و یا خیر؟ زمانی که در داروخانه هستید و از خود می‌پرسید که چه مدل لاک‌ پاک‌کنی تهیه کنید، به خاطر داشته باشید که: لاک پاک‌کن‌های بدون آستون، نسبت به مدل‌های آستون‌دار ملایم‌تر هستند ، اما لاک‌ پاک‌کن‌های آستون‌دار بسیار سریع‌تر لاک را پاک کرده و به همان نسبت زمان کمتری را با پوست دستتان در تماس هستند.  در اصل خودتان باید برای این انتخاب سبک و سنگین کنید، زیرا حتی لاک‌ پاک‌کن‌های بدون آستون هم چندان با پوست دست سازگار نمی‌باشند.


چگونه مژه بلند و طبیعی داشته باشیم؟


مرحله سوم- (با سوهان) به ناخن‌هایتان شکل بدهید

 اگر لازم است، ناخن‌هایتان را با ناخن‌گیر کوتاه کنید و بعد به آرامی آن‌ها را با سوهان‌ ناخن شکل بدهید. معمولا بهترین انتخاب این است تا کمی سر ناخن را گرد و یا به صورت مربعی با گوشه‌های گرد در بیاورید. اما شما ‌می‌توانید تا کمی هم خلاقیت به خرج دهید.

برای کم‌کردن خرده ناخن‌هایی که معمولا با سوهان‌کشیدن، می‌ریزند، شما کاربران هاو کن یو می توانید از استفاده از سوهان ناخن‌های فلزی و یا سوهان‌های خیلی زبر اجتناب نمایید و به جای آن از یک سوهان نرم‌تر که کم‌تر ناخن را میساید و یا یک سوهان ناخن کریستالی استفاده نمایید. بالا و اطراف ناخنتان را با یک سوهان‌ ناخن نرم، صاف کرده تا مطمین شوید که یکدست شده است. دقت کنید که اگر بیش از حد ناخن‌هایتان را سوهان بافر بکشید، لاک‌تان به خوبیی که باید بر روی ناخنتان نمی‌چسبد و از روی آن می‌لغزد (شره می کند).

مرحله چهارم: ناخن‌ها و انگشتانتان را خیس کنید

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

این مرحله باعث ریلکس شدنتان نیز می‌شود. دستانتان را داخلی یکه کاسه آب گرم (دمای آب خیلی بالا نباشد) قرار داده و کمی از یک مایع ملایم مخصوص پاک کردن صورت و یا شامپویتان داخل کاسه بریزید. خیس کردن پوسته‌های بخش انتهایی ناخنتان(کوتیکول ناخن) ، قبل از درست کردنشان، امر بسیار واجب است. اما توجه داشته باشید که  با بیش از حد خیس کردن انگشتانتان، باعث آسیب رسیدن به پوست و ناخن‌هایتان نیز می‌شود، پس زمان این کار را کمتر کرده و فقط حدود ۳ دقیقه و یا کمتر انگشتانتان را خیس کنید.

مرحله پنجم: از محلول برطرف کننده پینه و پوسته‌های زاید دور ناخن، استفاده نمایید

زمانی که قصد دارید تا پوسته‌های ضخیم اطراف ناخنتان را ببرید، استفاده کردن از مقدار کمی از این محلول، می‌تواند تا کمک بسیار بزرگی به شما بکند. این دسته از محلول‌ها بسیار قوی هستند،  پس حواستان باشد که اجازه ندهید که بیش از چند ثانیه بر روی پوسته‌های ناخن‌هایتان بمانند.


چگونه بدون عمل جراحی بینی خود را کوچک کنیم ؟


مرحله ششم: پوسته‌های اضافی پایین ناخنتان (قسمت کوتیکول ناخن)  و پینه‌های اطراف ناخن‌هایتان را از بین ببرید

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

استفاده از  قلم مخصوص فشار دادن پوسته‌های پایین ناخنتان از  ست مانیکورتان، باعث می‌شود تا پوسته‌های زاید بخش انتهایی ناخنتان را به آرامی، از بین بروند. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار، قلم را زیاد بر روی ناخنتان فشار ندهید، زیرا با این کار باعث ساییده شدن سطح ناخنتان و آسیب رساندن به آن می‌شوید.  پوسته‌های بخش انتهایی ناخنتان را نکشید، بلند نکنید، پاره نکنید، چاک ندهید، به زور بیرون نکشید و برششان ندهید. این پوسته‌ها را نبرید و به آرامی فقط لبه‌های اضافی آن‌ها را با یک قیچی مخصوص فلزی، ببرید.  بهتر است تا این کار را زیاد انجام ندهید و از انجام دادن زیاد آن بپرهیزید، زیرا این پوسته‌ها ، باعث می‌شوند تا بستر ناخنتان از انوع مشکلات، مصون بماند.

حالا زمان از بین بردن پوسته‌های اطراف ناخن‌هایتان است. اما مجددا حواستان باشد تا ناخنتان را نبرید و یا قیچی و دورگیر مخصوص کندن این پوسته‌ها را به صورت عمیق بر روی پوست اطراف ناخن‌هایتان فشار ندهید.

مرحله هفتم: ناخن‌هایتان را مرطوب کنید

 با استفاده از یک کرم غنی و یا یک روغن نرم (ابریشمی)،  قسمت پایینی ناخنهایتان( کوتیکول ناخن را)  و کل دست‌هایتان را ماساژ دهید تا با این کار پوستتان را مرطوب کرده و مجددا آن را غنی‌سازی نمایید.


 

چگونه لایه برداری کنیم؟ (لایه برداری پوست با شکر)

 


مرحله هشتم: ناخن‌هایتان را برای لاک زدن آماده کنید

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

مواد موجود در کرم مرطوب‌کننده‌ای که استفاده کرده‌اید، باعث می‌شوند تا لاک ناخنتان به صورت کامل بر روی ناخنتان نچسبد. برای پاک کردن باقیمانده کرم از سطح ناخنتان، می‌توانید تا از یک گوش پاک‌کن آغشته به لاک پاک‌کن و یا یک عدد پد لاک پاک‌کن استفاده کنید. با این کار رطوبت موجود در بخش کوتیکول ناخنتان گرفته می‌شود، اما نگران نباشید، زیرا بعد از زدن لاک و خشک شدن آن باید مجددا از کرم مرطوب کننده استفاه نمایید. مهمترین نکته در این مرحله این است تا مطمین شوید که ناخنتان قبل از زدن لاک، چرب نیست و نرم‌کننده‌ای بر روی آن باقی نمانده است.

مرحله نهم: چندین لایه لاک بزنید

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

چگونه ناخن خود را مانیکور کنیم؟

اگر ناخن‌هایی ضعیف و شکننده‌ای دارید، از لاک‌های  مخصوص سفت کردن سطح ناخن با رنگ پایه (تقریبا بی‌رنگ) استفاده کنید تا ناخن‌هایتان را مقاوم کنید. استفاده از یک لاک رنگ پایه باعث می‌شود تا بعد از این‌که لاک ناخن‌هایتان را پاک کردید، ناخن‌هایتان رنگ نگیرند ( خصوصا زمانی که دوست دارید از لاک قرمز رنگ استفاده نمایید.) و علاوه بر آن باعث می‌شود تا ناخن هایتان لایه لایه نشوند. پس از آن چند دور لاک بزنید، منتها دقت نمایید که قبل از زدن هر لایه، لایه قبلی حسابی خشک شده باشد. غالبا استفاده از دو لایه لاک و در نهایت استفاده از کمی برق ناخن (تاپ کات)  برای براق کردن رنگ لاکتان، مناسب است.

اگر در لاک زدن زیاد تجربه ندارید، سعی کنید تا از رنگ‌های روشن استفاده کنید، زیرا هنگامی که از این رنگ‌ها استفاده  می‌کنید اگر کمی لاکتان را بد بزنید، زیاد به چشم نمی‌آید.

نکته: در روزهای آینده، نیز می‌توانید برای محافظت از لاکتان و زیبا به نظر رسیدن مانیکتورتان و (ترمیم آن)، چند دقیقه وقت گذاشته و مجددا یک لایه برق ناخن بر روی ناخن‌هایتان بزنید.  شما می‌توانید تا با این روش، مانیکوری به زیبایی و ماندگاری ، مانیکوری که سالن‌های زیبایی انجام می‌دهند، توسط خودتان انجام داده باشید.

مرحله دهم: مجددا از کرم مرطوب‌کننده استفاده نمایید

برای این که ظاهر ناخن‌ها و دست‌هایتان را سالم نگه دارید، باید از کرم مرطوب‌کننده استفاده نمایید. قطعا بدون استفاده از این محصول ضروری و واجب، نمی‌توانید تا دست‌ها و ناخن‌هایی عالی داشته باشید.

اگر تمامی لوازم ذکر شده را دارید و یاد گرفته‌اید تا به درستی از آن‌ها استفاده کنید، قطعا می‌توانید تا خودتان برای خودتان یک مانیکور زیبا انجام بدهید. قطعا این که در زمان‌های خاص، ناخن‌هایتان به صورت کاملا حرفه‌‌ای مانیکور شده باشند و به آن‌ها رسیدگی کنید، امری بسیار خوب است، اما با یاد گرفتن و انجام دادن آن توسط خودتان، می‌توانید تا در زمان و پولتان بیشتر صرفه‌جویی نمایید.