اشتباهات رایج درظاهر خانم ها کم نیستند. اینکه چگونه صحیح و اصولی لباس بپوشیم یا اینکه چگونه در ظاهر زیبا و مرتب تر به نظر برسیم یک دنیا حرف و قانون به دنبال دارد. در این مقاله ۱۱ اشتباه رایج در لباس پوشیدن را با شما مرور می کنیم تا منبعد از این اشتباهات در آماده کردن ظاهر خود جلوگیری کنید و مرتب و زیبا تر به نظر برسید. با ما همراه باشید.

وقتی که صحبت از ظاهر نامرتب می‌ شود اول ازهمه، شخصی با لباس‌های پاره و نامرتب با موهایی چرب به ذهن شما می‌آید. اگر چه علاوه بر موارد بالا، نکات ظریف و جزییات پنهانی وجود دارند که می‌توانند ما را شلخته‌ نشان دهند.

در این‌جا ما برخی از نکاتی را که ظاهر یک فرد شلخته را به هم می ریزند ،بازگو کرده‌ایم. پس به ظاهرتان اهمیت دهید و همیشه از بی عیب و نقص بودنتان مطمءن شوید.

حواستان به رنگ ریشه مو‌هایتان باشد

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن و ظاهر _ هاو کن یو

چه رنگ ریشه موهایتان روشن‌تر و چه تیره تر از رنگ ساقه هایتان باشد،‌ باز هم تفاوت رنگ ریشه و  ساقه موهایتان می‌تواند ظاهر  شما را زشت کند و در اولین نگاه تاثیر بدی بر روی مخاطب بگذارد.چه انجام دهید؟ اگر به صورت مداوم رنگ موهایتان را عوض می‌کنید، حواستان باشد که مرتب ریشه‌هایتان را هم رنگ کنید. اگر از رنگ کردن مداوم موهایتان خسته شده‌اید،‌ رنگ مویی شبیه به رنگ طبیعی موهایتان انتخاب کنید.

انداختن کش سرتان دور مچ دستتان

این اتفاق برای خانم‌های پرمشغله‌ای می‌افتد که می‌خواهند قبل از خروج از منزل موهایشان را مرتب کنند. استفاده از کش‌سر بسیار خوب است اما گاهی اوقات می‌تواند به کل ظاهرتان را به هم بریزد. کش سر، دستبند و یا ساعت نیست و یا باید روی موهایتان قرار گرفته باشد و یا داخل کیفتان.چه انجام دهید؟ از دستبندهای زیبا استفاده کنید و اگر کش سرتان را لازم نداشتید آن را داخل کیفتان بگذارید.

گره زدن موهایتان

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن و ظاهر _ هاو کن یو 01

غالبا وقتی که موهایتان دورتان می‌ریزد و فرصت درست کردن یک مدل موی مناسب را ندارید چه می‌کنید؟  آیا موهایتان را گره می‌زنید و به بالا می‌بندید؟ دقیقا مثل دم خرگوشی با موهای به هم پیچیده و شلخته!! این مدل مو برای زمانی که در منزل هستید و کسی شما را نمی‌بیند بسیار مناسب است ، اما ما شک داریم که این مدل برای محیط کار هم همچنان مناسب باشد. چه انجام دهید؟

چند دقیقه وقت برای درست کردن مو‌هایتان بگذارید. از یک شامپو سر مناسب، یک شانه کوچک و چند عدد سنجاق سر استفاده کنید.

داشتن ناخن‌هایی نامرتب و لایه لایه شده و پوست  دور ناخن ( به طور کلی ناخن های نامرتب و مانیکور نشده)

شاید فکر کنید که این امر مساله‌ای بسیار کوچک است و کسی متوجه آن نمی‌شود، اما برخی از افراد متوجه این موارد می‌شوند و این نکات به ظاهر کوچک تصور آن شخص از ما را، می‌سازند. چه انجام دهید؟

به صورت مرتب از ناخن ها و دست‌هایتان مراقبت کنید . استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم مخصوص ناخن و اطمینان از مرتب بودن ظاهر ناخن‌هایتان نهایتا هر روز دو دقیقه زمان می‌برد.

انتخاب رنگ نامناسب برای کرم پودر و پنکیکی که استفاده می‌کنید.

اگر رنگ کرم‌ پودرتان بسیار تیره و یا بسیار روشن باشد باعث ایجاد تضادی نه چندان زیبا بین رنگ گردن و پوست صورتتان می‌شود و چندان خوشایند نمی‌باشد. چه انجام دهید؟

هنگام انتخاب رنگ کرم‌ پودرتان چند رنگ را امتحان کنید و بر روی چانه خود تست کنید و رنگی را که بیشترین شباهت را به رنگ پوست گردنتان دارد، انتخاب کنید.

استفاده همزمان از دو کیف بزرگ در کنار‌ هم

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن و ظاهر _ هاو کن یو 02

همراه داشتن یک کیف بزرگ برای منتقل کردن خریدهایتان از ماشین تا منزلتان قطعا ایده‌ خوبیست. اما با  این‌حال، این‌که هر روز این کیف بزرگ را در کنار کیف دستیتان با خود حمل کنید اصلا ایده خوبی نیست و شما را بهم ریخته نشان می‌دهد. چه انجام دهید؟

لوازم هر دو کیفتان را بررسی کنید و ببینید آیا شما واقعا به همه محتویات هر دو کیف احتیاج دارید؟

داشتن پوستی خشک

همه ما می‌دانیم که پوست بدن باید مرطوب بماند. همچنین داشتن پوست خشک علاوه بر این‌که باعث می‌شود پوستتان زودتر چروک شود نیز، باعث می‌شود تا پوست صورتتان، بدجور و خشن به نظر برسد. چه انجام دهید؟

به طور مداوم از کرم‌ها و مرطوب کننده‌های پوست استفاده نمایید.

داشتن مو‌خوره

اشتباهات در ظاهر و لباس پوشیدن

اگه چندین ماه است که در حال بلند کردن مو‌هایتان هستید، این امر بدین معنا نیست که نباید به موهایتان توجه کنید و از مو‌خوره موهایتان غافل شوید، زیرا مو‌خوره باعث می‌شود که موهایتان به کل آسیب ببینند و نابود شوند. چه انجام دهید؟

یک قرار ملاقات با آرایشگرتان بزارید و به او سر بزنید.

صاف کردن مداوم لباستان

این‌ که به صورت مداوم در حال صاف و درست کردن لباس  در بدنتان باشید هم برای شما و هم برای بقیه کمی نا‌خوشایند است و دیگران فکر می کنند که شما لباس نامناسب را برای خود انتخاب کرده‌اید  و مسلما دوست ندارید که درباره شما این طور تصور شود.

چه انجام دهید؟

لباس‌هایی را انتخاب کنید که که راحت و مناسب اندامتان باشند تا مجبور نباشید پشت‌‌سر هم لباستان را مرتب نمایید.

داشتن لب‌هایی ترک خورده

در این شرایط استفاده از یک رژ لب روشن بر روی لب‌هایتان می‌تواند مشکل را کاملا بدتر‌ کند و ظاهرتان را شبیه به فردی پانزده ساله کند که در سرما کسی را بوسیده است و این شرایط برای داشتن ظاهری مرتب، مناسب نمی‌باشد.چه انجام دهید؟

تا قبل از بهبود ترک لب‌هایتان، از رژ لب رنگ روشن استفاده نکنید. قبل از استفاده از رژ‌لب، تقویت کننده لب بزنید.

‌چسبیدن موی حیوان خانگیتان، بر روی لباستان

اشتباهات در ظاهر و و لباس پوشیدن

شاید فکر کنید که موی چسبیده حیوان خانگیتان به لباستان معلوم نیست، اما حقیقت این‌طور نیست. قطعا مردم متوجه موی چسبیده به لباستان می‌شوند و این امر کاملا ظاهر آراسته‌تان را خراب می‌کند. چه انجام دهید؟

زمانی که با حیوان خانگیتان بازی می‌کنید، بهترین لباستان را نپوشید و همیشه چک کنید تا مویی بر روی لباس تمیزتان باقی نمانده باشد.همیشه در محل کار و یا ماشینتان یک عدد پرزگیر لباس همراه داشته باشید.

آیا شما هم تا به حال متوجه جزییات به ظاهر غیر قابل توجهی که ممکن است ظاهر فردی را خراب کنند، شده‌اید؟شما چه پیشنهادی برای شلخته به ظاهر نرسیدن دارید؟ لطفا نظرات را  خود در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.