چگونه پوست شفاف داشته باشیم؟چگونه پوست خود را سفید کنیم؟ این ها سوالاتی است که به صورت روزمره بار ها و بار ها از ذهن شما عبور میکند. اما آیا جوابی برای این سوالات خود دارید. امروز در هاو کن یو به آن ها پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

در این مقاله شما فرا خواهید گرفت که چگونه با استفاده از مواد طبیعی و گاها ماسک ها و سایر موارد تهیه شده به روشن، شفاف و سفید  شدن هرچه بیشتر پوست خود کمک کنید. چه پوست تیره و چه پوست سفیدی دارید در هر دو صورت شما نمی توانید میل خود را برای روشن و شفاف تر کردن پوست خود کتمان کنید. این مورد بیشتر در نواحی از بدن که کمتر مورد پوشش قرار میگیرند همانند دست و صورت بیشتر احساس می شود. در این مقاله از “وبسایت هاو کن یو” که مطابق معمول آموزش مرحله به مرحله و تصویری داریم به شما کاربران عزیز علاوه بر آموزش، همچنین نکاتی را در رابطه با مراقبت هرچه بیشتر از پوست شما مجدادا بازگو خواهیم کرد چرا که مقالات بسیاری در رابطه با پوست در هاو کن یو منتشر شده است.

پیش نیاز ها
موارد مورد نیاز
  • لیموی تازه
  • گوجه
  • سیبزمینی
  • خیار
  • آلوئه ورا
  • نارگیل
  • صابون
  • عسل
  • شیر یا شیر خشک
  • آب
  • کرم ضد آفتاب

استفاده از لیموی تازه

capture

یک لیموی تازه را از وسط نصف کرده و سپس نیمی از آن را در یخچال برای مصارف دیگر نگهداری کنید. حال آب نیکه لیمو را داخل یک ظرف گرفته و سپس

  • گلوله ای از پنبه را داخل آب لیمو زده تا کمی آب لیمو جذب ان شود و سپس بر روی نواحی که قست روشن کردنشان دارید بزنید.حواستان به چشمانتان و نواحی اطراف آن باشد.
  • مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا آب لیمو بر روی پوست شما بماند و سپس آان را با آب گرم بشویید. بعد از خشک کردن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • این کار را برای دو تا سه بار در هفته می توانید تکرار کنید و مراقب باشید که زیاده روی نکنید نهایتا یک یا دو روزی یکبار مجاز به انجام این کار هستید.
  • اگر احساس کردید که آب لیمو کمی پوست شما را میسوزاند می توانید نصف لیمو و نصف آب را مخلوط و سپس استفاده کنید. این روش ها در داشتن پوست شفاف بسیار تاثیر گذار هستند

نکته مهم : 

استفاده از لیمو ترش بر روی تمامی پوست ها اثر مطلوب ندارد و ممکن است به خاطر خاصیت اسیدی آن بر روی برخی از پوست های حساس به دلیل نشستن و یا استفاده در محیط های دیگر باعث سوختگی پوست شود. پس به هیچ عنوان آب لیمو را بر روی پوست نزنید و به زیر نور خورشید بروید چرا که به راحتی باعث سوختگی آن میشوید. با دقت بیشتر راه اول را دنبال کنید.

استفاده از ماسک لیمو

02استفاده از ماسک لیمو تاثیر جدی تری بر روی پوست نسبت به مورد دارد. خاصیت اسیدی آب لیمو و سایر موادی که با ان در ماسک همراه میشود به راحتی بر روشن شدن و شفاف شدن پوست شما تاثیر می گذارد.  برای ساخت ماسک شفاف کننده شما نیاز دارید تا یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذا خوری آب گوجه و یک قاشق غذا خوری آب خیار را با یکدیگر مخلوط و سپس به ان به گفته منبع یک قاشق خاک اره چوب درخت صندل اضافه کنید که شما در صورت در دست نداشتن خاک اره چوب صندل میتوانید به تنهایی از این دو مورد استفاده کنید. این ماسک را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک دیگری که از آن برای روشن شدن پوست می توانید کمک بگیرید از ترکیب یک قاشق غذاخوری شیر خوشک، یک قاشق غذا خوری آب لیمو، یک قاشق غذا خوری عسل . همانند ماسک قبل برروی پوست گذاشته و سپس ان را با آب گرم بشویید. دقت کنید که در این مورد هم باید افراط و تفریط نکنید و متعادل، نهایتا ۳ تالی ۴ مرتبه از ان استفاده کنید.

ماسک بعدی که با نام exfoliator هم معروف هستند و تاثیر خوبی بر روی شفافیت و درخشندگی پوست دارد با استفاده از دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک سفیده تخم مرغ و یک قاشغ غذا خوری  آب لیموی تازه که باز مجدد ان ها را با یکدیگر ترکیب و سپس با حرکات دورانی آن را بر روی پوست بزنید. آن را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه برروی پوست بزنید و سپس با آب گرم بشویید.

استفاده از آب نارگیل

04بسیاری از منابع نتنها آب یا شیر نارگیل را شفاف و سفید کننده پوست معرفی کرده اند بله تاثیر بسیاری بر روی لطافت و نرمی پوست دارد. برای این کار شما تنها کافیست مقداری آب یا شیر نارگیل را بر روی صورت یا هر قسمتی که قصد روشن سازی دارید و شما نیاز به شستن ان هم ندارید و می تواند اجازه دهید بر روی پوست شما بماند.

همچنین شما با مصرف و نوشیدن این شیر یا آب میتوانید با توجه به مواد مغذی موجود در ان به راحتی شرایط را برای داشتن پوست لطیف و روشن مهیا کنید.

استفاده از آلوئه ورا و پوست شفاف

05آب موجود در برگ های آلوورا یک ماده شناخته شده برای روشن سازی پوست است. این ماده همچنین علاوه بر روشن سازی به از بین بردن جای زخم و ترمیم هرچه بهتر زخم ها بر روی پوست کمک می کند.

  • به راحتی یک برگ را از وسط برش زده و سپس ماده ژله مانند را بر روی نواحی مورد نظر از پوست بزنید.
  • با توجه به خواص آلوئه ورا تقربا محودودیتی برای استفاده از آین گیاه وجود ندارد و به دفععات می توانید از ان استفاده کیند.

استفاده از سیب زمینی خام برای داشتن پوست شفاف

06مورد دیگر استفاده از برشی از سیب زمینی خام است که با توجه به سرشار بودن از ویتامین سی در آن می تواند به روشن شدن هز چه بیشتر پوست شما کمک کند.

  • تمامی کاری که شما باید بکنید استفاده از برشی از سیب زمینی است و سپس آن را بر روی پوست بزنید. برای مشاده تاثیر این روش شما نیاز دارید این کار را روزانه تکرار و در هر روز مجدد استفاده کنید تا در بلند مدت شاهد روشن و شفاف شدن پوست خود باشید.
  • سبزیجات دیگری که برای پوست توصیه شده اند گوجه و خیار هستند که به صورت مشابه می توانید از آن ها استفاده کنید

استفاده روزمره از کرم ضد آفتاب

07اگر هر قسمتی از پوست شما بنا به هر دلیلی در معرض تابش مستقیم نور خورشید است پس باید از آن در مقابل اشعه ها و پرتو فرابنفش خورشید محافظت شود. بدن و پوست به صورت طبیعی با در معرض قرار گرفتن اشعه خورشید شروع به ترشح بیشتر ماده ای به نام ملانین میکند تا از پوست محافظت می کند که وجود بیش از نیاز ملانین در پوست خود با راحتی باعث تیرگی پوست شما می شود.

مصرف آب فراوان

08

دیگر بر کسی مصرف به اندازه آب پوشیده نیست که تا چه اندازه بر سلامت جسم شما تاثیر دارد. پوست هم یکی از این موارد است که با مصرف ۶ الی ۸ لیوان آب به راحتی شرایط را برای از بین رفتن لایه ای از پوست قدیمی و داشتن پوست تازه کمک می کنید. این پوست اندازی سطحی با مصرف کافیه آب به راحتی قابل انجام است.

شستن و مراقبت از پوست برای داشتن پوست شفاف

مواردی در رابطه با مراقبت و شست و شوی پوست وجود دارد که باید به آن ها دقت شود.

  • روزانه یک الی دو بار باید پوست شما با یک صابون و یا مواد تمییز کننده شسته شود و پس از آن از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. همچنین شما نیاز دارید هفته ای یکبار عمل لایه برداری با یک کیسه و در داخل حمام برای پوست خود را به آرامی و با ملایمت انجام دهید تا لایه پوست قدیمی جدا و پوست جدید جایگزین آن شود.
  • از کرم ها و مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و شاید چنانچه دارای پوست حساسی هستید در این موضوع احتیاج به مشاوره با متخصص هم نیاز شود.
  • همیشه قبل از خواب آرایش و مواد آرایشی را از روی پوست خود بشویید چرا که این مواد منافذ پوست شما را بسته و از نفس کشیدن پوست ممانعت می کنند که عواقب جدی برای پوست در بلند مدت دارد.
  • در نهایت استفاده از تغذیه و رژیم غذایی سالم و گیه بیس هم نباید فراموش شود.