اصلاح کردن صورت یک ضرورت برای هر فردی به حساب می آید. با بالغ شدن و رشد مو های صورت کم کم مرتب کردن و سپس اصلاح کردن آن را از دیگران می آموزید. اما تا چه اندازه این کار را صحیح و بدون آسیب رساندن به پوست خود انجام می دهید؟ امروز روش صحیح اصلاح صورت را در این مقاله از هاو کن یو خواهید آموخت.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید با کمترین التهاب و یا هر مشکلی دیگر به راحتی صورت خود را اصلاح کنید. قبل تر در هاو کن یو مقاله ای در رابطه با اینکه چگونه بدونه درد، التهاب و سوزش بدن خود را شیو و اصلاح کنید را نیز منتشر کرده ایم که در مقاله زیر می توانید آن را مشاهده کنید.

شستن و آماده سازی صورت

قبل از هر چیز شما می بایست اقدام به شست و شو و همچنین تمیز کردن صورت کنید. برای این منظور در ابتدا کمی آب گرم به صورت زده و سپس با شوینده مناسب صورت همچون شامپو صورت و یا اسکراب صورت اقدام به تمیز کردت و شستن صورت می کنیم. باید صورت شما برای جلوگیری از هر التهاب و خارش پس از اصلاح کاملا تمیز باشد. همچنین این کار هر گونه کثیفی و یا چربی و … را که ممکن است باعث بریده شدن صورت شما هم شود را بر طرف می کند.

مرطوب کردن صورت

02پس از تمیز کردن و شست و شوی صورت حال می بایست اقدام به مرطوب کردن صورت و نرم کردن ان با استفاده از آب گرم کنید. برای این کار به یک حوله نرم احتیاج دارید. حال این حوله در زیر آب گرم گرفته و سپس آن را به مدت سه دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. با این کار پوست شما بسیار نرم تر و آماده برای انجام اصلاح خواهد شد. مهم تر از ان مو های صورت شماست که با آب گرم و این مدت سه دقیقه بسیار راحت تر شیو و اصلاح میشوند و نیروی کمتری برای اصلاح نیاز است.

استفاده از ژل اصلاح

03حال مرحله بعدی استفاده از یک ژل مناسب برای اصلاح است. بسیاری تنها از کف ایجاد شده از شوینده ها کمک می گیرند که این کار توصیه نمیشود و بهتر است از یک ژل اصلاح مناسب پوست خود کمک بگیرید. برای این کار پس از استفاده از ژل بر روی صورت خود و تمامی قسمت هایی که قرار است شیو و اصلاح کنید میبایست مدتی کوتاه زمان دهید تا کاملا بر روی پوست شما بنشیند و سپس به مرحله بعد بروید.

استفاده از ماشین اصلاح

04به سراغ ماشین و یا وسیله اصلاح خود بروید. اگر آن ها چند بار استفاده هستند می بایست دقت کنید که آیا شرایط برای اصلاح مجدد و استفاده از ان مناسب است یا خیر؟ بسیاری از این ماشین های اصلاح چند بار مصرف Tیک نشانگر تعویض دارند که به رنگ آبی است و اگر این رنگ به سفید تبدیل شده باشد زمان تعویض آن فرا رسیده است.

ماشین را بر روی صورت خود قرار داده و از هر گونه فشار خودداری کنید. این کار باعث زخم شدن و یا التهاب بعد از اصلاح می شود.

05برخی هنگام استفاده از این ماشین ها ابتدا در جهت رشد مو های خود از تیغ و سپس در جهت مخالف یعنی از پایین به بالا از آن استفاده می کنند. در ابتدا باید بدانید که جهت رشد همه ی مو ها روی صورت شما در یک جهت نیست بنابراین  به سمت و سا سمت هایی که خود و یا مو های صورت شما راحت است ماشین را حرکت دهید.

06قسمت سخت تر کار معمولا اصلاح چانه و زیر چانه است را به آخرین مرحله موکول کنید. چرا که با این کار مو های این قسمت بیشتر در رطوبت باقی می مانند و اصلاح ان ها راحت تر انجام می گیرد.

مرطوب کردن صورت پس از اصلاح

08پس از انجام اصلاح و همچنین تمیز کردن صورت با آب ولرم حال میبایست صورت خود را خشک کنید و در نهایت حتما از یک مرطوب کننده مناسب پوشت خود استفاده کنید. این کار از التهاب و خشکی پوست شما که کمی آسیب پذیر تر شده است جلوگیری می کند.