غذا های باقی مانده برعکس پچیزی که فکر می کنید بیبار پر استفاده هستند. تصور کنید یخچال خود را باز می کنید و غذاهای داخل آن را می بینید، متوجه می شوید سبزی ها در حال پلاسیده شدن، برنج های روز قبل در حال تغیر رنگ و سایر مواد غذای کم کم برای دور ریخته شدن آماده می شوند، به تاریخ انقضای شیر مشکوک هستید، یا قوطی سس های خالی را می بینید. ممکن است وسوسه شوید آنها را دور بیندازید، اما قبل از این کار درنظر بگیرید که می توانید صرفه جویی کنید و با آنها یک غذای خوشمزه جدید درست کنید.

از جودوسر کوکی درست کنید

پخت غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

با ترکیب مقدار اندکی نمک، شکر، تخم مرغ و جودوسر موادی برای پخت کوکی یا مافین خوشمزه خواهید داشت. از سبزیجات و قارچ های برای داخل سوپ استفاده کنید. علاوه بر این فراموش نکنید که در سوپ هویج، پیاز، سیب زمینی و ادویه نیز اضافه کنید. و در آخر مرحله پخت سوپ نیز می توانید به آن پنیر خامه یا خامه نیز بیفزایید تا لعاب پیدا کند. این غذا را جوان ترها به بزرگترها توصیه می کنند و نیاز به گوشت نیز ندارد.

از نان بیات به عنوان نان تست استفاده کنید.

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

علاوه بر تست کردن نان بیات می توانید آنها را خرد کنید و داخل سوپ و پاستا بریزید و در میت لوف ها نیز بکار ببرید تا سبک تر شده و مقرون به صرفه تر باشند.

استفاده مجدد از پنیر های باقی مانده

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

تکه های خشک پنیر را می توانید برای داخل سوپ استفاده کنید. پنیرهایی مانند پارمزان نسبتا گران هستند، در نتیجه ممکن است بخواهید حداکثر استفاده را از آنها ببرید. باقیمانده خشک شده آنها را می توانید در سوپ ها استفاده کنید و طعم خاص و خوشمزه ای به غذا بدهید.

از کرم نوتلا می توانید برای درست کردن نوشیدنی شکلاتی استفاده کنید.

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

لازم نیست ظرف نوتلا که در دیواره آن شکلات پخش شده را دور بیندازید. مقداری شیر گرم داخل ظرف بریزید و آن را خوب تکان دهید و مخلوط کنید بعد خواهید دید که یک نوشیدنی شکلاتی داغ دارید.

از شیر ترش برای پختن استفاده کنید.

پخت غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

با استفاده از شیر ترش می توانید پنکیک، کرپ، و کیک ها و پنیرهای خانگی از جمله ریکوتا که نسبتا گران است درست کنید. با این حال، این نکته مهم است که در خرید شیر، شیر باکیفیت انتخاب کنید تا بجای اینکه فاسد و بریده شود، ترش شود.

از باقیمانده برخی مواد غذایی برای درست کردن پیتزا می توانید استفاده کنید.

پخت غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

شما می توانید باقیمانده سس کچاپ و مایونز را با یکدیگر ترکیب کنید و مواد غذایی را به این ترکیب آغشته کنید و سپس به آن قارچ، گوجه، سبزیجات، سوسیس، زیتون، گوشت پخته یا تست شده، کاهو، سالامی و هر چیزی که می توانید در یخچال پیدا کنید را اضافه کنید و روی آنها پنیر رنده شده بپاشید. این یک شیوه عالی برای صرفه جویی است و همچنین یک وعده غذایی مقوی و خوشمزه خواهید داشت.

سبزیجات پژمرده را در فر بگذارید و بپزید.

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

فلفل سبز، گوجه، لوبیاسبز، پیاز، کدوسبز، بروکلی و سبزیجات نسبتا تازه دیگر که در خانه پیدا می شود را بردارید و در یک سینی یا ظرف مقاوم در برابر حرارت قرار دهید، مقداری ماده غذایی پروتئینی مانند مرغ یا ماهی به آن اضافه کنید و ظرف را در فر بگذارید. شرط می بیندیم که این وعده غذایی کاملا مطبوع و لذیذ باشد.

باقیمانده سس را فریز کنید.

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یو

این شیوه ای است که می توانید انواع سس ها را ذخیره کنید، و همچنین، سوپ ها، روغن زیتون، با مقداری سبزی اضافه شده به آن و حتی نوشیدنی را ذخیره کنید. آنها را در جایخی قرار دهید و در سردترین جای یخچال یا فریزر بگذارید. زمانی که می خواهید استفاده کنید، در زمان نیاز از آنها می توانید برای انواع وعده های غذایی و پیش غذا استفاده کنید.

از گوجه های باقیمانده رب گوجه درست کنید.

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یواگر گوجه هایتان در حال خراب شدن است بلافاصله آنها را دور نیندازید. آنها را پوست بکنید و ده دقیقه با حرارت متوسط بپزید و سپس آنها را به همراه سیر پوره کنید. این سس را در فر به مدت ۵ تا ۷ دقیقه قرار دهید و بپزید. سپس به آن ادویه بزنید و مقداری سبزی خشک معطر نیز به آن اضافه کنید.

استفاده از باقی مانده فراورده های گوشتی

تهیه غذا با غذا های باقی مانده _ هاو کن یوسوسیس ها و فرآورده های گوشتی را با فریز کردن تازه نگه دارید. این روش را برای محصولات گوشتی دیگر نیز که در معرض فاسد شدن هستند انجام دهید. این روش در زمانی که شما تصمیم دارید بیرون از خانه بروید اما وقت کافی برای خوردن ندارید، بسیار عالی است. البته پیشنهاد این است قبل از فریز کردن از ان ها در غذا هایی مثل انواع سالاد منجمله الویه و یا داخل سس های اسپاگتی و .. استفاده کنید.

نکته مهم:

همیشه وضعیت مواد غذایی خود را تحت کنترل داشته باشید حتی زمانی که دور از خانه هستید. در زمان قطعی برق طولانی غذاها در فریزر ممکن است یخ‌زدایی شوند، که این کار می تواند موجب فعال شدن باکتری ها شود. زمانی که مجدد برق وصل می شود فرایند فریز شدن ادامه می یابد. اما، چگونه می توانید متوجه شوید زمانی که منزل نبودید برق قطع شده است. با یک شیوه ساده می توانید متوجه این موضوع شوید. یک فنجان را از آب پر کنید و داخل فریزر قرار دهید. زمانی که آب یخ زد، یک سکه روی آن بگذارید و مجدد فنجان را در فریزر قرار دهید. وقتی به منزل برگشتید فنجان را چک کنید. اگر سکه در پایین فنجان بود پس قطعی برق داشته اید و غذاها مدت طولانی در حال یخ زدایی بودند.