چگونه عادت هایمان را کنار بگذاریم؟ چگونه از عادت های بد رهایی پیدا کنیم؟ چگونه عادت های بد را ترک کنیم؟  آیا واقعا ترک عادت ها شدنی است؟ در ادامه در هاو کن یو با شما روش هایی که منجربه ترک عادت های بد می شود را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

عادت های بد از هر نوعی می توانند باشند. از عادت های بعد در تغذیه و سلامت  تا خواب پیش از اندازه و یا استفاده بیش از حد از گوشی و وسایل دیجیتال تا عادت های بد و غلط در روابط اجتماعی که هر یک صدمات جبران نا پذیری به ما می زنند.

مطمئنا ترک عادت ها کار آسانی نیست از هر نوعی که باشند. امروز ما به سراغ عادت های اشتباه و بدی رفته ایم که زندگی شما را مختل کرده اند و رزوانه به فکر، ذهن، سلامت و همچنین موفقیت شما صدمه میزنند. مطمئنا همه ما عادت های بد زیادی داریم. اما برخی از این عادت ها به حدی دردسر ساز هستند که در صورتی که هرچه زودتر متوقف نشوند ضربات جبران ناپذیری به ما می زنند.

به صورت کلی دو نوع عادت غلط و بد داریم. دسته اول گروهی است که ما متوجه این عادت ها هستیم و در رابطه با دسته دوم ما آگاهی لازم را نداریم. دسته دوم به مراتب جدی تر ودردسر ساز تر هستند. برای حل و البته شناسایی عادت های بد دسته دوم شما باید به سراغ اطرافیان خود بروید. در این زمینه به سراغ افراد و دوستانی بروید که به آن ها اعتماد کامل دارید.

اما در رابطه با عادت هایی که خودمان از آن ها اطلاع داریم باید بگوییم که این مورد ترک کردنشان از دسته دومی حتی شاید سخت تر است. چرا که اگر شما می دانید که در گیر عادت بد هستید پس چرا تا به حال ترکش نکردید و یا اقدام برای این کار نکردید. در ادامه برای شما کاربران وبسایت هاو کن یو روش هایی را معرفی خواهیم کرد که می تواند به ترک عادت های بد شما کمک کند. با ما همراه باشید.

بخواهید و تصمیم به ترک عادت ها بگیرید

1-nafcltj13v02rjpmwfzjkaآیا شما واقعا تصمیم به ترک عادت بد خود دارید. این خواستن و تصمیم گیری برای ترک عادت مطمئنا اولین و شاید یکی از مهم ترین قدم هاست. پس برای چند دقیقه عمیقا در درون خود به موضوع فکر کنید و ببینید آیا واقعا خودتان تمایل به ترک این عادت بد دارید و یا اینکه صرفا این موضوع را به زبان میاورید. اگر که عمیقا وتمایل به ترک آن دارید به سراغ مرحله بعد بروید.

یک لیست از تمام دلایل برای ترک عادت بد بنویسید

notebook-listicle-800x400کاغد و قلم را به دست بگیرید. چه چیزی باعث می شوند که شما این عادت را بد تلقی کنید و در پی ترک این عادت بد باشید. تمامی این موارد را بر روی کاغذ یادداشت کنید و تا جایی که می توانید لیست را طولانی کنید. برای این لیست از موردی شروع کنید که جدی و مهم تر از همه هستند. در نهایت همه این موارد را به خاطر بسپارید. شما در حال ایجاد یک رابطه بین متوقف کردن و ترک عادت بد با تمامی سود هایی است که از آن به دست می آورید. به عنوان مثال اگر می خواهید لاغر شوید خود را لاغر و در حالی به تن داشتن یک شلوار جین و تی شرت اسپرت تصور کنید.

انتخاب کنید

choose-your-path

حال که انگیزه و البته اطلاعات لازم برای ترک عادت بد را دارید، انتخاب کنید که آیا زمان ترک عادت فرا رسیده است یا خیر. با خود بگویید که من انتخاب می کنم که این عادت رو از امروز ترک کنم چون …..

شما اقدام به ترک این کار می کنید و این کار به انتخاب خود شما و نه شانس و اقدامات دیگران است که این یک انگیزه و البته اعتماد به نفس بالا به شما می دهد.

اقدام کنید

551702b235667-flv-2

شاید اقدام برای ترک سخت ترین قسمت کار باشد چرا که از دو موضوع تبعیت می کند و شما دو گزینه و روش پیش رو دارید.

در تئوری اول شما باید یک قدم بلند، محکم، جدی و همچنین بزرگ بردارید. باید با جدیت و البته برنامه خوب جلو بروید و انگیزه خود را برای به سر انجام رساندن آن تا آخرین قدم حفظ کنید. به عنوان مثال اگر تصمیم به لاغر شدن دارید باید از تغییر رژیم غذایی خود گرفته تا فعالیت های روزانه و همچنین اختصاص دادن تایم به ورزش همگی در کنار یکدیگر و با برنامه درست و صحیح و کمک یک متخصص پیش بروند تا به نتیجه های اولیه برسید. بنابر این توقف در هر یک از مراحل اولیه کار را برای شما سخت خواهد کرد.

در تئوری دوم شما می توانید کم کم و آهسته آهسته ولی با انسجام جلو بروید. مثلا شما تصمیم به استفاده کمتر از گوشی همراه گرفته اید. مطمئنا کنار گذاشتن گوشی به صورت یکباره امکان پذیر نیست. اما شما می توانید هر روز مدت زمان استفاده از آن را برای دقایقی کم کنید و یا برنامه صحیحی برای استفاده های ضروری برای گوشی داشته باشید. باید برای کشف راه حل ها بسته به هر عادت خلاق باشید.

شخصی را از این تصمیم آگاه کنید

stocksy_txpe1facb0ccky000_small_508456

یکی از نزدیک ترین افراد و یا دوستان صمیمی را از تصمیم که گرفته اید آگاه کنید و این موضوع و تصمیمی که گرفته اید را با وی به اشتراک بگذارید. از وی بخواهید هر چند وقت یکبار در رابطه با تصمیم شما و پیشرفت در آن از شما سوال کند. مطمئنا شما بدین وسیله یک همراه و یا ناظر خواهید داشت.

پشت سر گذاشتن شکست ها

111

مطمئنا هر فردی در راه ترک عادت های بد با مشکلات و البته عقب نشینی ها و یا حتی شکست هایی روبه رو می شود. اما برنده فردی است که پس از هر بار عقب نشینی با انسجام و پشت کار مجدد بر سر تصمیم خود مانده و کار را تا سر انجام رساندن ادامه دهید.

شاید لازم باشد گاهی به هنگام شکست با دوست خود و یا لیستی که بالا تر در مرحله دو ساخته بودیم مراجعه کنیم و مجدد تصمیم خود را بگیریم اما این بار با تجربه بیشتر و انگیزه کامل تر. شما کاربران هاو کن یو می توانید زمان بندی کنید و در هر مرحله پیشرفت خود را در تصمیم به ترک این عادت برسی کنید.

به خودتان جایزه دهید

reward-yourselfشما باید هر چند مدت یکبار برای مصمم بودن و پیشرفت در کار به خودتان انرژی مثبت و جایزه بدهید و در این راه خودتان را تشویق کنید. حتما از اهداف کوچک شروع کنید و برای رسیدن به ان ها به خودتان جایزه بدهید. البته این تشویق نباید بر خلاف روند ترک عادت باشد.

مطمئنا بسته به نوع عادت ترک کردن ان سخت است اما با برنامه و روند مشخص جلو رفتن و مصم بودن دو موردی است که هیچ چیز نمی تواند در مقابل شما مقاومت کند.