چگونه لبخند زیبا داشته باشیم؟ چع مقدار از جذابیت یک لبخند به اجزای صورت و چه مقدار به نوع لبخن شما بستگی دارد؟ حتما شما کاربران می دانید که تا چه اندازه یک لبخند زیبا می تواند به زیبایی و جذابیت شما کمک کند و بیافزاید و یا شما را در عکس خوش عکس تر کند. در این مقاله با شما کاربران اصول داشتن یک لیخند زیبا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

آیا به دنبال یک لبخند زیبا  و عالی هستید؟ خیلی نگران فاصلۀ بین دندان ها و باریک بودن لب هایتان نباشید. حقیقت این است که هیچ چهره ای بهتر از چهرۀ دیگر نیست. تمرین کنید تا لبخندی که دوست دارید را پیدا کنید، در نتیجه اعتماد به نفس لازم را پیدا خواهید کرد تا آن را به رخ تمام دنیا بکشید. درمان هایی برای سفید کردن دندان وجود دارد اما هوشیار باشید و با انجام درمان های اضافه در دام تخریب سلامت دهانتان نیفتید. در طولانی مدت، نتیجۀ داشتن دندان های سالم بهترین و زیبا ترین لبخندها است.

در این مقاله از هاو کن یو دو روش برای داشتن لبخند زیبا ارائه می شود: یکی از طریق کامل کردن لبخندتان و دیگری از طریق مراقبت از دهان و دندانتان که هر دو در دااشتن یک لبخند زیبا و جذابیت بیشتر به یک اندازه مهم هستند.

روش اول: کامل کردن لبخندتان

اعتماد به نفستان ولبخند زیبا

لبخند زیبا به داشتن دندان های هالیوودی یا شکل خاصی از لب ها نیازی ندارد. لبخند بزنید فقط برای اینکه احساس شادی، مهربانی و راحتی را به دیگران منتقل کنید. مردم بیشتر به علتی که پشت لبخندتان نهفته است اهمیت می دهند تا ظاهر آن. توصیه های زیر به شما کمک می کند تا بتوانید ظاهر لبخندتان را آنطور که می خواهید تغییر دهید. اما اینها فقط فرعیات هستند و اصل قضیه همان اعتماد به نفس شماست.

چگونه اعتماد بنفس داشته باشیم؟

آینه ای پیدا کنید و ریلکس کنید

در آینه نگاه کنید و ماهیچه های صورت و شانه هایتان را شل کنید. اگر عصبی یا هیجان زده هستید، به آرامی گونه ها و پیشانی تان را بمالید. چندین بار فَکتان را منقبض و رها کنید.

چگونه جذاب باشیم؟ (۱۱ نکته برای جذاب به نظر رسیدن)

به یک چیز شاد فکر کنید

حتما شما کاربران هاو کن یو می دانید که یک لبخند واقعی بهترین و زیباترین لبخند است. به یک خاطرۀ خنده دار یا یکی از اتفاقات جالب اخیر یا یک دوست  فکر کنید. حتی یک ماجرای خجالت آور دوران کودکی تان هم می تواند باعث شود شما لبخند بزنید.

چشمانتان را با لبخندتان سازگار کنید

یکی از تفاوت های اصلی لبخند واقعی و لبخند ساختگی، تغییری است که در ماهیچه های اطراف چشم هایتان ایجاد می شود. هر یک از راهکارهای زیر می تواند در واقعی به نظر رسیدن لبخندتان مؤثر باشد:

  • سعی کنید کمی چشمانتان را بپیچانید. وقتی لبخند شدیدی هم داشته باشید این اتفاق رخ می دهد.
  • سعی کنید کمی چشمانتان را بازتر کرده و ابروهایتان را بالا ببرید.
  • حتی اگر کمی سرتان را کج کنید باعث می شود لبخندتان بهتر هم به نظر برسد.

یک لبخند رسمی را تمرین کنید

شروع به تمرین کردن یک لبخند رسمی، مثلا در محل کار یا برای عکس های مدرسه، کنید. دندان هایتان را بسته نگه دارید. می توانید لب هایتان را هم بسته نگه دارید یا درخشش تعداد زیادی از دندان هایتان را نشان دهید، این به خودتان بستگی دارد که کدام یک را ترجیح دهید.

  • سعی کنید زبانتان را پشت دندان های جلوییتان قرار دهید. این کار باعث می شود لب پایینی تان پر تر به نظر برسد و اگر فاصله ای بین دندان هایتان وجود دارد، توجه را به خودش جلب نکند.

چگونه جذاب به نظر برسیم؟ ۱۰ ترفند متفاوت برای جذابیت بیشتر

یک لبخند دوستانه بزنید

این نوع لبخند، لبخند کوچک و ظریفی است که در مجامع اجتماعی به لب دارید تا توجه شخصی را به خودتان جلب کنید. لب هایتان را روی هم قرار دهید و لبخند بزنید. لبخند را فقط به مدت ثانیه ای نگه دارید، یعنی آنقدری که برای جلب توجه شخص دیگر کافی باشد. تفاوت های کمی در این مورد وجود دارد:

  • با ثابت نگه داشتن وسط لبتان و بالا بردن گوشه ها به سمت بالا به لبتان انحنا بدهید.
  • همین انحنا را بار دیگر انجام دهید اما گوشه ها را آنقدری بکشید تا برای لحظه ای درخششی از دندان هایتان آشکار شود.
  • با بالاتر بردن یک طرف لبتان نسبت به طرف دیگر و قوس دادن به یکی از ابروهایتان، لبخندی مغرورانه (یا پوزخند) بزنید. البته در این مورد بسیار محتاطانه عمل کنید زیرا ممکن است به عنوان نیشدار بودن حرکتتان یا پر رو بودن شما برداشت شود.

یک لبخند بزرگ بزنید

دهانتان را باز کنید تا دندان هایتان دیده شوند، یک لبخند بزرگ بزنید. در همین حین کمی ابروهایتان را بالا ببرید. این نوع لبخند یک پیغام به همراه دارد: «من اوقات خوشی را دارم.»

روش دوم: از دهانتان مراقبت کنید

نخ دندان و لبخند زیبا

روزی یک یا دو بار قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید. این کار پلاک بین دندان هایتان را از بین می برد و از تشکیل پلاک های زرد رنگ و کدر روی دندانتان جلوگیری می کند.

چگونه از نخ دندان استفاده کنیم ؟ (آموزش تصویری و مرحله به مرحله)

  • اگر دندان هایتان را ارتودنسی کرده اید می توانید از دندانپزشکتان threader بخواهید که با استفاده از آنها بین سیم ها را نخ دندان بکشید.

روزانه دو بار مسواک بزنید

برای داشتن دندان های تمیز و سالم دو بار در روز و هر بار به مدت ۲ الی ۳ دقیقه مسواک بزنید . برای نتیجۀ بهتر از خمیر دندانی استفاده کنید که حاوی فلوراید باشد. دندان هایتان و به خصوص اطراف خط لثوی را به آرامی مسواک بزنید. مسواک زدن محکم دندان هایتان را تمیز نمی کند و حتی ممکن است به لثه هایتان آسیب برساند.

چگونه صحیح و اصولی مسواک بزنیم؟

  • خمیر دندان های سفید کنند ساینده هستند در نتیجه استفادۀ طولانی مدت از آنها مینای دندانتان را تخریب می کند. یک روز در میان از آنها استفاده کنید یا تنها تا زمانی استفاده کنید که لکه های واضح از بین بروند.

سفیدی دندان و لبخند زیبا

اگر استفادۀ مداوم از نخ دندان و خمیر دندان برای سفید کردن دندان هایتان کافی نیست، ممکن است بخواهید از درمان هایی برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. بهتر است به عنوان اولین گام این درمان های خانگی را امتحان کنید، زیرا بسیار ارزان تر از گزینه هایی هستند که در داروخانه ارائه می شوند.

  • مقدار کمی جوش شیرین به خمیر دندانتان اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه دندان هایتان را با آن مسواک بزنید. این کار را فقط یک بار در هفته انجام دهید زیرا استفادۀ مداوم از آن باعث آسیب به دندان هایتان می شود.
  • یک قاشق غذا خوری از روغن نارگیل را به مدت چند دقیقه در دهانتان بچرخانید و سپس بیرون بریزید. دندانپزشکان بر سر اثربخشی این کار به توافق نرسیده اند، اما مطمئناً ضرری ندارد و البته طرفداران زیادی هم دارد.
  • از درمان های خانگی که شامل توت فرنگی، سرکه و دیگر خوراکی های اسیدی هستند استفاده نکنید. اگرچه این مواد لکه ها را از بین می برند، اما به سرعت خورد مینای دندان می روند و به آن آسیب می رسانند.

چگونه می توانید بدون هزینه دندان های سفید و براق داشته باشید؟

درمان های سفید سازی حرفه ای را با احتیاط به کار بگیرید.

تمامی راهکار های زیر می توانند برای افرادی که دندان هایشان سوراخ شده است یا لثه های حساسی دارند و همۀ افرادی که از این درمان ها زیاد استفاده می کنند دردناک باشند. گفته شده که این راهکار ها برای پنهان کردن لکه های روی دندان ها بسیار مؤثرند. در زیر چند گزینه ارائه شده است.

  • نوارهای سفید کنندۀ دندان: این نوار ها در داروخانه ها موجودند. به از بین رفتن لکه های سطحی و عمیق کمک می کنند اما در مورد لکه های تیره تر کمی محدود عمل می کنند. ممکن است باعث حساسیت موقت دندان شوند.
  • جعبه های سفید کنندۀ دندان: این جعبه ها از یک ژل سفید کنندۀ قوی تر از نوار ها استفاده می کنند. برای داشتن بهترین نتایج از دندانپزشکتان بخواهید از یک جعبۀ سفارشی برای دندانتان استفاده کنید.
  • فرایند سفید کردن دندان: دندانپزشکتان می تواند از سفید کننده های فوق قوی استفاده کند و در حین انجام این کار از لثه هایتان محافظت کند. البته هزینۀ این کار تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

کمتر در معرض موادی که رو دندانتان لکه ایجاد می کنند قرار بگیرید

قهوه، چای، و آبجو همگی می توانند روی دندانتان لکه ایجاد کنند. سعی کنید اینها را با نی بنوشیدیا مقدار مصرف آنها را کاهش دهید. سیگار کشیدن نیز باعث لکه روی دندان ها می شود. پس سعی کنید آن را ترک کنید یا از سیگار های الکتریکی یا بخار ساز استفاده کنید. این جایگزین ها به خاطر اینکه فاقد دود هستند باعث لکه نمی شوند اما در مورد تأثیرات طولانی مدتشان اطلاعاتی در دسترس نیست.

لب هایتان را نرم و مرطوب نگه دارید

فراموش نکنید که لبخندتان، لب هایتان را نیز به طور برجسته ای نشان می دهد. با استفاده از این تکنیک ها از لب هایتان مراقبت کنید تا لبخند زیبا داشته باشید

  • با استفاده از یک مسواک یا یک اسکراپ لب پوست های مُردۀ روی لبتان را بتراشید. اگر لب هایتان به شدت ترک خورده اند این کار را بعد از دوش گرفتن انجام دهید.
  • بعد از تراشیدن پوست های مرده، یا هر گاه احساس کردید لب هایتان خشک شده است، از پماد لب استفاده کنید. صبح ها و بعد از ظهر ها قبل از بیرون رفتن از خانه از پماد لبی استفادی کنید که خاصیت ضد آفتابی داشته باشد.
  • با نوشیدن آب، آبِ بدنتان را حفظ کنید. اگر لب هایتان خشک شده است آب بنوشید و لب هایتان را با یک پارچه خشک کنید. از خیس کردن آنها با زبانتان خودداری کنید.

کار های دندانپزشکی تان را انجام دهید

در اغلب موارد شکل دندان های شما مانعی برای داشتن یک لبخند زیبا به شمار نمی رود. دندان های شکسته یا شکاف بین دندان ها حتی می توانند قابل ستایش هم باشند. با این حال اگر نمی توانید دندان هایتان را تحمل کنید و آن ها را دوست ندارید، دندانپزشک ها ابزار زیادی برای تغییر شکل دندان های شما دارند.

  • اگر دندان هایتان ارتودنسی شده اند یا تحت درمان های دیگر دندانی هستید، از دندان پزشکتان بپرسید که چطور آنها را تمیز نگه دارید. یک پلاک کثیف روی دندانتان می تواند لبخند شما و نفستان را خراب کند.
  • اگر خواهان یک تغییر اساسی هستید، در مورد روکش ها، ایمپلنت ها، بریج ها و دندان های مصنوعی پرس و جو کنید. این ها دندان های مصنوعی اضافه می کنند یا ظاهر دندانتان را تغییر می دهند به نحوی که لبخندتان به طور کلی تغییر می کند.