چگونه شلوار جین بخریم؟ آسا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که بر اساس فیزیک بدنیتان چه نوع شلوار جین باید بخرید و انتخاب کنید؟ اگر شما هم از شلوار های جین استفاده می کنید در این مقاله در قالب ۲۰ نکته به شما خواهیم آموخت چگونه می توانید شلوار جینی را انتخاب کنید که مناسب شما و سایز بدنتان باشد و درواقع به بهترین شکل در پای شما به نظر برد. با ما همراه باشیذ تا این نمات را مرور کنیم.

زمانی که در دهه سوم زندگیتان هستید، قطعا پیدا کردن یک شلوار جین مناسب، برایتان یک معضل همیشگی است. قواره شلوار‌های جین مختلف ، دیگر مانند زمان قدیم یکسان نیست و این مدل از شلوار‌ها تنوع بسیار بالایی داردند. با توجه اتفاقاتی از جمله بچه دار شدن، اضافه یا کم کردن وزن و یا تغییرات فیزیکی بدنتان، پیدا کردن یک شلوار جین مناسب که به شما اعتماد به نفسی کامل بدهد و بتواند بدن شما را خوش‌ فرم‌تر نشان دهد و در عین حال  شبیه به شلوار جین های قدیمی (MomJeans) نباشد کاملا یک دردسر بزرگ است.

به خاطر داشته باشید که خرید یک شلوار جین نباید یک روز کامل از شما زمان بگیرد. شما می‌توانید برخی اوقات از کارشناسانی که در زمینه مد (جین) تخصص دارند راهنمایی بگیرید. قطعا بهترین شلوار جین ، شلواریست که برای هر فرد راحت باشد و مناسب بایستد.

در زیر از هاو کن یو ۲۰روش برای انتخاب کردن بهترین شلوار جین را انتخاب کرده ایم تا به شما برای خرید بهترین شلوار جین کمک کنیم. اما قبل ار پرداختن به این ۲۰ نکته شما کاربران سایت هاو کن یو برای خرید باید بتوانید برترین و بهترین جنس شلوار های لی و یا جین را هم تشخیص دهید که قبل تر در هاو کن یو این مقاله را منتشر کرده ایم که در لینک زیر می توانید مطالعه کنید.

چگونه می توانید یک شلوار جین یا لی با کیفیت بخرید؟

 

انتخاب سایز شلوار

زمانی که در حال پرو شلوار هستید؛ دقت کنید تا شلوار به راحتی تنتان شود. اگر شلوار به راحتی تنتان شد می‌توانید یک سایز کوچک‌تر را انتخاب کنید. این یک روش و ترفند برای انتخاب شلوار جین مناسب یاز بدنتان است.

ترفند سایز کمر شلوار جین

کمر شلوارتان باید راحت باشد و بتوانید ۲ انگشت خود را داخل کمرتان جای دهید. اگر موفق شدید که کل انگشتانتان را در پشت کمر جای دهید، شلوار برایتان آزاد است و اگر فقط یک انگشت و یا هیچ کدام از انگشتانتان در شلوار جا نشد، آن شلوار برای شما تنگ می‌باشد.

یک تکه بودن کمر

بهتر است تا کمر شلوارتان یک‌تکه و منحنی باشد. این بدین معناست که بخش پشتی کمر کمی بلندتر از جلوی شلوار است و به جای این که صاف بایستد، بر روی گودی کمر شما می‌خوابد.

نوع دوخت کمر

استفاده از شلوار جین‌های فاق بلندی که درز افقی زیر کمر ندارند (دوخت  نشان داده شده در تصویر زیر که دقیقا در قسمت پشت شلوار و در بالای جیب‌ها به صورت افقی دوخته می‌شود. ) باعث می‌شود تا پاییت تنه شما کشیده‌تر نشان داده شود.

فاق شلوار

دقت کنید که فاق شلوار برایتان تنگ نباشد. شلوار باید راحت و در عین حال محکم باشد و فقط با پوشیدن کمی آزادتر از قبل شود.

شلوار جین کشی

از قابلیت‌های یک شلوار جین  استرچ (جنس کشی) با کیفیت، این است که، زمانی که آن را از تنتان درمی‌آورید، باید مانند حالت اول خود شود. پس به دنبال شلوار جینی با جنس خوب باشید که بعد از استفاده آزاد نشود و مثل اول، جمع بشود.

تشخیص شلوار جین کشی مناسب

اگر به شلوار جین‌هایی با جنس بسیار کشی علاقه دارید، حواستان باشد تا به جای انتخاب یک شلوار جنس محکم، به اشتباه، یک شلوار تنگ را انتخاب نکنید. اگر در قسمت پایین زانوهایتان، درز شلوار کشیده شود؛ این بدین معناست که آن شلوار برای شما تنگ می‌باشد و بعد از گذشتن مدتی از پوشیدن شلوار، حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد.

شلوار جین سفید

اگر می‌خواهید شلوار جینی به رنگ سفید بخرید، بهتر است تا جیب‌های شلوارتان تزیینی باشند. (زیرا با توجه به  رنگ روشن شلوار، حالت پاکتی جیب ها  از بیرون دیده می‌شود.) همچنین می‌توانید از یک خیاط کمک بگیرید و با برداشتن جیب‌ها، مرتب و لاغرتر به چشم بیایید.

انتخاب شلوار سنگ شور

سنگ‌شور ( نوعی روش شست و شو برای فانتزی کردن ظاهر شلوار) بودن قسمت فاق شلوار، باعث زیباتر نشان داده شدن و عمق گرفتن رنگ شلوار می‌شود. شلوار جین هایی که سنگ‌شور ندارند، ظاهری ساده‌تر رنگ و رنگ یک‌دست تری دارند. در عکس زیر به خطوط روشن و سنگ‌شور اطراف فاق شلوار دقت نمایید.

فرم بدنی گلابی شکل و شلوار جین

خانم هایی که طرف‌دار شلوار جین های تنگ هستند و در  عین حال پایین تنه پر تری نسبت به بالاتنه دارند و اصطاحا فرم بدن گلابی دارند، بهتر است تا از شلوارهای فاق بلند استفاده نمایند. این مدل از شلوارها زانوهای شما را کشیده‌تر و باسن (پایین تنه) شما را لاغرتر نشان می‌دهد.

فرم بدن سیب شکل

خانم ‌هایی که فرم بدن سیب مانند دارند، بهتر است تا از شلوار جین‌های استرچ ،دمپا صاف و ترجیحا رنگ تیره  استفاده نمایند. زیرا این روش، بهترین راه برای لاغرتر نشان دادن پایین تنه می‌باشد.

فرم بدنی نرمال

خانم هایی که فرم بدنشان مانند آقایان است، می‌توانند انواع مدل‌های شلوار جین را انتخاب کنند. همچنین شما با استفاده از زیپ و برخی جزییتات ساده،کمی خلاقیت و اشکال زیبا به جیب‌های پشت شلوارتان اضافه کنید.

فاق کوتاه

شلوار جین‌هایی با فاق متوسط تا کوتاه، کاملا مناسب خانم ها و آقایانی است که پاهای کشیده تری دارند تا به خوبی بر روی کمر آنها زیبا جلوه دهد.

جثه های کوچک

خانم های که جثه ریزی دارند، می‌توانند از جین‌های با فاق بلند که قد کمرشان بلند بوده و کامل دور کمر را در بر‌میگیرد استفاده نمایند. با این روش پاهای شما کشیده‌تر نشان داده می‌ِشوند. این موضوع برای آقایان هم صدق می کند.

لبه های ریش ریش شده شلوار

از این که لبه‌ شلوار جین‌های مدل پاره خود را ببرید و ریش ریش کنید نترسید. اغلب افراد با خود فکر می‌کنند که اگر قد شلوارشان هم اندازه با طول پاهایشان نباشند آن شلوار انتخابی مناسب نمی‌باشد، برای مناسب‌تر ایستادن شلوارجین‌های مدل پاره می‌توانید لبه آن‌ها را ببرید و مدلی جدید مثل شلوار دمپا آزاد و یا دمپا راسته داشته باشید.

کوتاه کردن شلوار

زمانی که می‌خواهید لبه شلوارتان را ببرید تا قد شلوار برایتان مناسب شود، حتما کفش مناسبی را که قرار است همراه با  آن شلوار بپوشید را، پایتان کنید تا اندازه شلوار با توجه کفشتان مناسب باشد. پس حتما درباره کفشی که قرار است با آن شلوار بپوشید تصمیم‌گیری کنید و برای اندازه  کردن قد شلوارتان از آن کفش‌ استفاده کنید.

نکته مهم برای کوتاه کردن شلوار جین

زمانی که می‌خواهید قد شلوارتان را کوتاه کنید، حتما حواستان باشد که خیاطی که این کار را انجام می‌دهد حتما هر دو پاچه شلوار را از پشت زانو تا لبه پاشنه پا اندازه زده و یکسان ببرد تا قد شلوار را به اشتباه کوتاه نکند.

تغییرات در شلوار

تغییر دادن و دست بردن در مدل شلوار جینتان می‌تواند آن را به یک شلوار عالی تبدیل کنید. ایجاد تغییراتی کوچک در شلوارتان کاری غیر معمول نیست. مثلا شما می‌توانید، کمر شلوارتان را کمی تغییر دهید و یا پاچه‌های آن را کمی تنگ تر کنید.

شست و شوی شلوار جین

دستورالعمل‌های شست و نگه‌داری شلوارتان را مطالعه نمایید. غالب شلوار جین‌ها باید با آب سرد شسته شوند و شست و شو با آب گرم به الیاف آن‌ها آسیب می‌رساند. اگر به دنبال این هستید که بدانید نکات مهم برای شست  و شوی شلوار جین چیست مقاله زیر از هاو کن یو را نیز می توانید مطالعه کنید

چگونه می توانید شلوار جین را صحیح بشویید و عمر آن را طولانی کنید؟

خرید شلوار جین

برای پیدا کردن شلوار جین مناسبتان استرس نداشته باشید و ازیک تیِ‌شرت سفید در کنار شلوارتان استفاده کنید تا ظاهری همیشه کلاسیک و در عین حال خیلی خوب داشته باشید.