با چه دخترانی ازدواج نکنیم؟ چه کسی برای ازدواج با شما مناسب نیست؟ اصلا چه ویژگی هایی باعث می شود که شما یک دختر و یا خانم را برای ازدواج با خود مناسب بدانید. در این مقاله به صورت کاملا عمومی به آن تیپ دختر ها و یا خانم هایی خواهیم پرداخت که از دید اکثر مردان برای ازدواج مناسب نیستند.

خب در همین ابتدای کار باید اعلام کنیم که در این مقاله در قبال هیچ خانمی و یا دختری گارد نگرفته ایم و فقط اینجا در این وبسایت ۱۰ ویژگی از شخصیت خانم ها را نام برده ایم که بر اساس آمار ها و تحقیقات انجام شده هیچ مرد یا پسری در رابطه با آن ها نظر مثبتی ندارد و درواقع ازدواج با خانم هایی که این شخصیت ها را دارند یک دردسر بزرگ به حساب می آید. هرچند هر یک از این موارد به راحتی قابل تغییر و یا شاید بهتر شدن هستند. به زودی در قالب مقاله ای دیگر در هاو کن یو در رابطه با شخصیت هایی که دختران علاقه ای به ازدواج با آنان ندارند خواهیم پرداخت.

چگونه بفهمیم دختری دوستمان دارد؟

چگونه بفهمیم یک مرد به ما علاقه دارد (۷ نشانه ثابت شده)

خوب می دانیم  که هیچ دختر یا پسری یا شاید بهتر باشد بگوییم که هیچ فردی در این دنیا بی عیب نیست. و هیچ کس هم کامل نیست، اما وقتی پای ازدواج به میان می آید باید دانست که چند تیپ مشخص هستند که نباید اصلا به ازدواج با آن ها فکر کرد. چرا که نه به درد زندگی می خورند و نه خانه ی گرمی را برای‌ تان فراهم می کنند. در ادامه به اتفاق شما کاربران این موارد را مرور می کنیم.

دختر و یا خانم های غرغرو

از این دخترها دیده اید که از همه کس عصبانی هستند؟ مخصوصا مردها! لابد قبلا چند باری دلشان شکسته شده و دیگر از هر چه مرد است حالشان بهم می خورد. این تیپ دخترها ضدمرد هستند. ممکن است فمینیست هم باشند. چرا آدم عاقل با فردی ازدواج کند که تا فرصتش پیش بیاید برای خالی کردن خشم فروخورده اش که معلوم نیست ناشی از چیست به هر چه مرد است توهین کند؟ این دست دختر ها متاسفانه به دلیل تجربه های ناموفق  مکرر خود نسبت به مرد ها حس خوبی ندارند. البته به راحتی با کمی مطالعه و روانشناسی می توان دیدگاه برخی از این دختر ها را نسبت به مردها تغییر داد.

دختر خودخواه

اگر کانون گرمی برای خانواده تان تصور کرده اید دور این جور دختر ها و یا زن ها را قلم قرمز بکشید. منظور از این دست دخترهاست که دوست دارند همیشه نفر اول باشند. این دسته از این زن ها آسایش و آرامش شما را سلب خواهند کرد. ازدواج با این تیپ دختر ها یک مشکل جدی برای شما به حساب خواهد آمد.

دختر مادی گرا

کیست که از پول و ثروت بدش بیاید؟ کیست که در راه موفقیت قدم بر ندارد؟ اما اینجا در رابطه با کسانی حرف میزنیم که همه چیز را در پول و موارد مادی خلاصه می کنند و می بینند. خب چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ همه ما به خوبی میدانیم که دختر مادی گرا به هیچ عنوان زن زندگی نیست. دختری که محو موارد مادی است قطعا به درد ازدواج نمی خورد. اگر خیلی به تملک چیزهای مادی اهمیت می دهد تا معنویت، فرهنگ، نوع دوستی و خانواده بهتر است بدانید بهترین شریک زندگی نخواهد بود. تحقیقات نشان داده زوج های مادی بدترین زندگی ها را دارند.

دختری که پایبند به خانواده نیست

خب صحبت کردن در رابطه با این دختر ها کمی سخت است. شاید شما عاشق دختری شده اید که تا فرصت پیش آید تعهد خویش نسبت به شما را به راحتی فراموش می کند. مانند زنبوری که از این گل به آن گل در حال پرواز است یک چشمش به این مرد و آن چشمش به آن مرد است و از ظاهر و وضع مادی آن ها حرف می زند. حالا فکرش را بکنید عقدنامه را با مهریه ی چند صد سکه ای امضا کرده اید و بعد می شنوید که تمام تعهداتش را نه تنها نسبت به شما بلکه نسبت به خانواده ای که تشکیل داده اید زیر پا گذاشته است. البته مطمئنا دختر هایی که از این دست هستند بسیار کم و شاید انگشت شمار هستند. ولی به هر حال حواستان باشد که متعهد بودن هر دختر به خوبی از رفتارش مشخص است هرچند آمار جهانی به خوبی نشان می دهد که یک خانم به مراتب از یک مرد آن هم در زمینه زندگی متعهد تر است.

دخترانی که خیلی اهل مهمانیست

هرچند شاید در این زمان مهمانی معنی و مفهومی دیگر پیدا کرده است و خود به چند شاخه از مهمانی های فامیلی تا دوست های قدیمی و … منشعب شده است ولی به هر حال زیاده روی در مشارکت در هر نوع مهمانی مطمئنا برای هیچ پسر و یا مردی خوشایند نیست. جدا از مسائل روحی که ممکن است برای شما و یا خانواده شما ایجاد شود، در بسیاری از مواقع آمار ها در سراسر جهان نشان داده است که زیاده روی در مهمانی ها از هر نوع سبب بروز مشکلاتی همچون حسادت، خود باختگی، کم شدن عاطفه در خانواده، وسواس، و بسیاری مشکلات دیگر شده است.

دختر های به اصطلاح لوس

شاید لوس لغت خوبی برای این تیتر نباشد ولی به خوبی مفهوم را می رساند. این دخترها گویا از بچگی به گو نه ای  بزرگ شده اند که پدر عزیزشان هر چه خواسته اند برای آن ها فراهم کرده است. از زیاده روی در تهیه البسه و زیور آلات گرفته تا زیاده روی در بروز احساسات. به همین خاطر برای رسیدن به چیزی صبر و تلاش نکرده اند و قدر آن را نمی دانند. پر واضح است که هرچقدر هم برای این دختر مایه بگذارید به این راحتی ها به چشمش نخواهد آمد. خواسته یا ناخواسته به دلیل تربیت نادرست توقعشان از همه، منجمله شما به عنوان همسر بالا رفته است. به هر حال بعد از ازدواج پای فرزند هم به میان خواهد آمد. تخقیقات نشان داده است که این دختران  حاضر نخواهند بود به راحتی برای فرزند خود فداکاری کنند . دیگر خبری از آن مادر که فرشته می نامندش، نخواهد بود.

دخترانی که علاقه به توجه دیگران دارند

خب باید بگوییم که خانم ها و البته دختر ها ذاتا به جلب توجه نیاز دارند و البته در قالب خانواده این جلب توجه بسیار ضروری و لازم است. اما افراط در این زمینه مشکل ساز خواد بود. حالا با گسترش شبکه های اجتماعی شاهد اشتراک گذاری لحظه لحظه زندگی خود با هزاران نفر هستند. بیایید روراست باشیم، از دید هر فردی در هر کجای دنیا و با هر دین و مسلکی مطمئنا این نوع اشتراک گذاری عکس ها و فیلم با هر فردی نشان از یک دختر خانواده مدار و متعهد نمی دهد. البته این موضوع هیچ منافاتی با استفاده از شبکه های اجتماعی ندارد و ما فقط به نحوه به اشتراک گذاری موارد و حریم خصوصی هر فرد با دیگران پرداختیم.

دخترانی که کنجکاوی نامتعارف دارد

شاید به زبان راحت تر بتوانیم اسم این دسته دختر ها را خاله زنک بنامیم! این دخترها با کنج کاوی بیش از حد در زندگی خصوصی دیگران دردسر ساز هستند. به عنوان مثال در همان مهمانی ها مدام تمام حواسشان به در و دیوار و البته وسایل و اسباب زندگی میزبان است و یا رفتار های فلان فرد از فامیل را زیر نظر دارند و البته تبحر خاصی هم در ارائه گزارش های تکمیلی دارند. یا مدام راجع به فلان کس و بهمان کس حرف می زنند. این دخترها هم چون تمرکزشان بر زندگی خودشان نیست زندگی شما را با مشکل مواجه خواهند کرد.

دختری که زیادی تنوع طلب است

مطمئنا تنوع طلبی یک خصیصه خوب به حساب می آید. از دید ما هم شاید درست نبود تنوع طلبی را در این لیست گذاشت. ولی مقاله ای که ما آن را ترجمه کرده ایم از دید دیگری به تنوع طلبی پردا خته است.

دختری که نمی تواند به چیزی متعهد باشد و زود دلش را می زند (مدرسه، شغل، خانواده، دوستان و … ) چطور توقع دارید شما برایش خسته کننده نشوید؟ این دخترها نمی توانند متعهد به ماندن در رابطه ی طولانی مدتی مثل ازدواج شوند. این دست دختر ها باید هر چه زودتر برای این ضعف خود فکری بیاندیشند.

 کم فرهنگ

نتوانستیم عکس خوبی برای این تیتر پیدا کنیم و ترجیح دادیم بدون عکس رهایش کنیم. بحث فرهنگ شاید یکی از مهم ترین شاخصه ها بنه تنها برای هر دختر بلکه برای هر فرد است که بار ها در قالب مقالات مختلف در هاو کن یو به ان پرداختیم. فرهنگ با پول، تحصیلات، و دوستان قابل کسب نیست. دختری که حرمت انسانی دیگران را رعایت نمی کند (حتی افرادی که مطابق با استانداردهای او نیستند و کلاسشان از او پایین تر است) چطور توقع دارید حرمت شما را داشته باشد؟ احترام به همنوع یک ویژگی خیلی مهم است که هنگام ازدواج باید در دختر مورد نظر که می خواهید بقیه ی عمرتان را با او بگذرانید به آن دقت کنید. شاید به نحوی با هر یک از موارد بالا با آموزش و یا ترک عادت بشود کنار آمد و لی این یک مورد جدی است. دختری که مودب نیست، از کلمات مناسب استفاده نمی کند، در رفتار های خود نشانی از فرهنگ و انسانیت ندارد زنگ خطر را به صدا در می آورد.