چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟ چگونه بر ترس هایمان در زندگی غلبه کنیم؟ در این مقاله به اتفاق شما کاربران روش ها و راه کارهایی را که برای غلبه بر ترس هایمان در زندگی باید بیاموزیم را با یکدیگر مرور می کنیم. با پشت سر گذاشتن این ترسها به مراتب زندگی راحت والبته موفق تری خواهید داشت.

در ابتدای هر سال، هر ماه، هرهفته و حتی هر روز با یک سری تصمیمات و ست کردن اهداف در پی ایجاد یک سری تغییرات در راستای بهتر شدن در زندگی خود هستید. اما چند بار در این مسیر موفق شده اید . به اهداف خود رسیده اید. مطمئنا تعداد شکست های شما به مراتب بیش تر از موفقیت ها بوده است. جالب است بدانید که دلیل خیلی از این شکست ها بدون آن که متوجه آن شوید ترس است. برخی ها از شکست می ترسند، برخی ها از برنامه ریزی، برخی دیگر از موفقیت و خیلی ها از تحمل کمی محدودیت و ایجاد چهار چوب. اما شما نمی دانید که دلیل انجام ندادن هر یک از کار ها به نوعی ترس است.

در ادامه به اتفاق شما کابران عزیز با هم ۱۱ روش غلبه بر ترس هایمان در زندگی را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ترس را بفهمید

ترس وجود دارد تا از ما محافظت کند. ترس را نمی توان خوب یا بد پنداشت بلکه تنها وسیله ای برای تصمیم گیری بهتر برای هر فرد است. اگر ترس موجب عقب نشینی و حرکت نکردن در شما می شود بهتر است هر چع زود تر بر آن غلبه کنید. اتفاقا ترس باید وسیله ای باشد برای حرکت و جنب و جوش هر چه بیش تر ما در زندگی. بدانید که منشأ ترس شما در این مسیر کجاست و چگونه می توانید از آن در راستای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید.

تنها یک کار خاص انجام ندهید، تمام قد بایستید

f6f88w_293656

ما علاقه داریم که کسانی که تنها عمل را انجام می دهند تشویق و تحسین کنیم ولی کسانی که مصمم، دارای برنامه، دارای قدرت تصمیم گیری بالا هستند هم قابل تحسین هستند. شما اگر در زندگی تصمیم به انجام کاری گرفته اید قرار نیست که فقط اقدام کنید. اقدام یک گام مهم است اما این اقدام باید با یک برنامه ریزی و تلاش صحیح صورت بگیرد تا به نتیجه برسد.

برای ترس خود اسمی انتخاب کنید

گاهی اوقات پس از اینکه ترس های خود را در راه رسیدن به اهداف شناسایی کردید چه خوب است که نام و یا اسمی برای آن ها انتخاب کنید. با انتخاب این اسم شما به ترس خود شخصیت می دهید و حال به چشم یک رغیب و حتی شاید یک سد در راه رسیدن به اهدافتان با آن بر خورد می کنید. در این شرایط انگیزه بیشتری برای غلبه بر آن دارید.

افکارتان برای بلند مدت باشد

اگر شما کار آفرین باشید خب تا اواسط ماه حقوق کارکنان خود را آماده کرده اید و یا حد اقل برای آن برنامه ریزی دارید. امام حقوق سه یا شش ماه آینده کارکنان شما چطور؟ آیا برای آن ها برنامه ریزی دارید؟ در مورد برنامه ریزی های روزانه هم باید شرایط و موارد بلند مدت را در نظر داشته باشید و بر اساس آن ها پیش بروید.

خود را آگاه کنید

getty_506910700_160576-1

در راه رسیدن به یک هدف و یا دستیابی به موفقیت هیچ چیز ترسناک تر از عدم اگاهی و یا کم اطلاعی نسبت به موضوعات مربوطه نیست. جوانب و موضوعات مربوطه را در حل مسئله یا مسائل در نظر بگیرید. با دانش و آمادگی کافی برای رسیدن به هدف قدم بردارید.

آماده باشید، تمرین کنید، نقش خود را بازی کنید

karenthompsonwalker-jamesduncandavidson_276591همانطور که قبل تر هم در کانال تلگرامی وبسایت هاو کن یو اشاره کردیم جالب است بدانید که بیشترین ترس مردم در جهان ترس از صحبت و سخنرانی در جمع است. پس در بسیاری از شرایط ترس از در جمع بودن و باز کردن دهان در این جمع حتی از مرگ هم ترسناک تر و چالش بر انگیز تر است. یکی از افرادی که در برنامه های معروف TED تاک قرار بود موضوعی را ارائه دهید اشاره به این موضوع دارد که بیش از ۲۰۰ بار برای اجرای خود در جلوی چشم ۱۸ ملیون بیننده تمرین کرده است تا به ان چیزی که مد نظرش بوده است رسیده. اگر ترس شما به یک قسمت مشخصی از کار شما مربوط می شود پس آن را تمرین کنید. برای کمتر کردن تعداد دفعات تکرار و تمرین، دانش و آگاهی است که می تواند به کمک شما بیاید.

فشار مثبت

آیا تا به حال کار ترسناکی به خاطر دیگران انجام داده اید؟ مثلا پرش کنترل شده از بالای یک پل یا دکل چند ده متری که فقط به خاطر اینکه دوست یا همراه شما این کار را انجام داده و یا شما را به این چالش دعوت کرده است ان را انجام داده اید. انجام این کار ترسناک فقط به خاطر حضور دوست و یا دوستان شما است که  توانایی انجام آن را دارید. در زمینه کاری خود هم باید بدانید با این افراد همراه باشید. کسانی که این کار را انجام داده اند و یا همانند شما و یا با شما در این راه قدم بر می دارند. این دوستان به راحتی بر ترس شما در انجام این کار ها هم کمک خواهند کرد تا همانند پریدن از پل بر ترس ریسک و خطر کردن در زمینه کاری خود هم غلبه کنید.

موفقیت را با چشم ببینید

getty_487678304_20001333181884350128_283011

یک ورزشکار بزرگ برای انجام یک حرکت خاص تا قبل از انجامش شاید صد ها و یا هزاران بار آن را دیده و در ذهن خود تصور کرده است. بار ها آن حرکت را که توسط بزرگان انجام شده است با چشم مشاهده و در ذهن خود حفظ کرده است و زمانی که به سراغ ان حرکت می رود ضمن اینکه شرایط لازم را دارد در ذهن قدم به قدم و مرحله به مرحله آن را به خاطر دارد. تمرین مشابه هم برای کار های شما در مسیر رسیدن به هدف باید بارها دیده، شنیده و البته خوانده شود تا مراحل و جاده موفقیت را با همه پستی بلندی هایش از حفظ شوید.

از دیگران کمک بگیرید

یکی از ترس هایی که در این مسیر با ان رو به رو می شوید ترس از تنها بودن است. گاهی اوقات شما به یک همکار، گاهی به یک دوست و گاهی به یک مربی و مدیر احتیاج دارید تا مدام شما را به راه اصلی هدایت کنند. همانطور که ورزشکاران بزرگ مربی دارند شما هم باید در زمینه کار خود به دنبال یک مربی بگردید، فردی که در زمینه کاری شما تجربه، دانش و مهارت کافی را دارد و هر چند وقت یکبار با مشاوره صحیح شم را به سمت هدفتان همراهی میکند.

رفتار و اندیشه های مثبت داشته باشید

getty_591434786_300956کتاب قدرت اعتماد به نفس اثر برایان تریسی، یک اثر فوق العاده در رابطه با روش ها و راه های زندگی مقتدرانه است. در این کتاب سوالی از خواننده پرسیده می شود و ان این است که “اگر موفقیت شما تضمین شده بود چه کاری انجاتم می دادید؟” آیا باز هم تلاش شما ادامه داشت؟ آیا باز هم شب ها دیر می خوابیدید و صبح ها زود بیدار می شدید؟ تنها کسانی که دید مثبتی به آینده دارند می توانند برای آینده تلاش کنند و کسانی که چیزی برای کشف کردن و به دست آوردن در آینده دارند. روی این افکار خود کار کنید.

 بر روی انگیزه خود کار کنید

 شما بدون انگیزه و امید هیچ چیز ندارید. محیط روزانه کاری و زندگی خود را به نحوی تغییر دهید که فقط مواردی که در راستای هدف شما قرار می گیرند باقی بمانند. با افرادی رفت و امد کنید که مرتبط با هدف شما باشند. کتاب های را مطالعه کنید که مرتبط باشند وکار هایی را انجام دهید که در راستای رسیدن به اهداف شما باشند. در این مسیر رفتار های خود را به نحوی تکرار کنید که عادت شوند و سپس با وجود این محیط شرایط برای انگیزه کافی در شما فراهم شده است.