آیا تا به حال الگوهای زیر را در زندگی شنیده یا دیده اید؟

  • نداشتن هدف و مسیر مشخص
  • انتقاد از چیز هایی که هنوز فرصت نداشته اند شکوفا شوند
  • عادت هایی که که بر خلاف موفقیت هستند
  • کمبود و عدم مسئولیت در مقابل اهداف اصلی و مهم
  • موضوعات و کارهای ناقص در اکثر پروژه ها و…

ممکن است در حال حاضر ما با برخی از این الگو ها در زندگی روبرو باشیم و یا در حال انجام آن ها هستیم و از آن ها بی خبریم. استقامت و پشتکار به این معنی نیست که فقط چرخ کار بچرخد و فقط ماندگاری داشته باشد نه پیشرفت. شما ممکن است برای پیشرفت نیاز به یک تفاوت و تغییر داشته باشید و یک رویکرد جدید را دنبال کنید. ما در هاو کن یو سعی داریم به شما آموزش دهیم تا چگونه در کارها برای پیشرفت و درست انجام دادن کار ها پشتکار و استقامت داشته باشید.

قدرت شگفت انگیز “بله”

چگونه اراده و پشتکار داشته باشیم ؟ www.howcanu.com

از آن جایی که شما مجبور نیستید به بله گفتن عادت کنید، اما آیا به تمامی فرصت های بزرگ و بالقوه بله می گویید؟ چه چیزی زندگی و رفتار های شما را همیشه تحت تاثیر قرار می دهد؟ افکار منفی و نا امیدی یا افکار کثبت و امیدوارانه؟ ممکن است این سوال برایتان بی اهمیت باشد اما بسیار مهم است زیرا منفی بافی و افکار منفی دشمن اصلی پشتکار است. اکثر تحقیقات روان شناختی نشان داده است که افکار منفی ذهن شما را به سمت یأس و ناامیدی می کشاند. اگر صحبت ها و افکار مردم شما را دلزده می کنند به جای گوش کردن به آن ها به دنبال روش ها و تفکرات جدید بروید. اگر مغزتان به سراغ افکار منفی می رود گوش دادن به آن را متوقف و به ایده ها و روش های جدید و مثبت فکر کنید.

۱۹ راهکار مفید برای کاهش استرس

اگر کسی به شما فرصت عالی پیشنهاد دهد ولی مطمئن نیستید که بتوانید از پس آن برآیید آن را قبول کنید. سپس یادبگیرید که چگونه انجامش دهید. (ریچارد برانسون)

اعتقاد داشته باشید هیچ چیز غیر ممکن نیست

چگونه اراده و پشتکار داشته باشیم ؟ www.howcanu.com

آیا شما فردی هستید که فکر می کنید ایده های بزرگ و عمیق غیر ممکن است و برای افراد دیگر است؟ وقت این رسیده است که این تفکر را برای همیشه دور بیاندازید. ادمهای بزرگی مانند نلسون ماندلا می دانستند آنچه که بر علیه آنها است گذشتن از آن ظاهرن غیر ممکن است اما با این حال آن ها توجه و تمرکز خود را بر روی چگونگی غیر ممکن بودن آن گزاشتند و آن ها را ممکن کردند. آن ها به سمت بزرگترین آرزو هایشان رفتند تا از ابر های نا امیدی عبور کنند. پس به یاد داشته باشید که داشتن “ذهنیت غیر قابل انعطاف” قبل از پیشرفت و پرواز، تمام نشانه های استقامت و پیروزی را از بین می برد.

همیشه غیر ممکن به نظر میرسد تا زمانی که انجام شود. (نلسون ماندلا)

با مشکلات مواجه شوید

چگونه اراده و پشتکار داشته باشیم ؟ www.howcanu.com

انسان های موفق و خلاق این را یک راز می دانند که کارهای مهم و مشکل را یک نفره انجام دهند تا بتوانند آن را کارشناسی کنند و در آن متخصص شوند. این افراد با مشکلات مواجه می شوند تا بتوانند در آن راه پیشرفت کنند و ایده بدهند. تا زمانی که وارد یک مشکل نشوید و به سراغ حل کردن آن نروید نمی توانید پیشرفت کنید و ایده های جدید بدهید. پس به یاد داشته باشید سعی کنید با مشکلات مواجه شوید و از آن ها فرار نکنید.

این به این معنی نیست که من خیلی هوشمند هستم، بلکه فقط این است که من با مشکلات مواجه می شوم. (آلبرت انیشتین)

به خودتان استراحت بدهید

چگونه اراده و پشتکار داشته باشیم ؟ www.howcanu.com

در هنگام مشکلات و کارهای سخت نگاهی کوتاه داشته باشید. چایی بنوشید، مراقب باشید، زندگی کنید و بخوانید. در اغلب اوقات اتفاقات بزرگ و ایده های جدید هنگامی ظهور میکنند که در آرامش و در لحظات کوتاه و لذت بخش زندگی هستید. فکر نکنید که همیشه افکار و ایده های خوب زمانی بدست می آید که در حال انجام دادن یک کار سخت یا مهم هستید. پس اگر نیاز به یک فکر یا ایده جدید دارید به یک تفریح راحت بروید. زیرا مغز انسان اساسا همان کاری را می کند که در حال انجام آن هستید.

شکست ها و ناکامی ها بهترین معلمان و دوستان شما هستند

چگونه اراده و پشتکار داشته باشیم ؟ www.howcanu.com

سخت ترین تجربه ای که ممکن است شما در راه رسیدن به پشتکار داشته باشید، ایده گرفتن و مدیریت شکست می باشد. هر کس می خواهد می تواند سریع موفق شود اما احتمالا در این راه شکست می خورد و پس از آن پیروز می شود. شکست به شما یاد می دهد که چگونه بادبان ها را در دریا از سمت نا امیدی و عدم اطمینان به سمت پیروزی و موفقیت بچرخانید و کار های متفاوت انجام دهید. پس باید یادبگیرید که شکست شما را عقب نیانداخته است و باید بتوانید از مزایای آن استفاده کنید تا هیچوقت نا امید نشوید.

چگونه بر شکست غلبه کنیم؟

هرچه تلاش کرده ای، هرچه شکست خورده ای، مهم نیست. باز هم تلاش کن، باز هم شکست بخور، این بار بهتر شکست بخور. (ساموئل بکت)