چگونه گوشی یا تبلت را آنروت کنیم؟ چگونه روت گوشی را حذف کنیم؟ چگونه گوشی را مجدد به وسیله خودش آپدیت کنیم؟ این ها سوالاتی است که امروز در رابطه با آنروت کردن گوشی در هاو کن یو به آن ها پاسخ کامل خواهیم داد.

قبل تر در هاو کن یو در رابطه با چگونگی روت کردن گوشی در هاو کن یو صحبت کردیم. همچنین مقاله ای برای آموزش چگونگی انجام آن به شما آموختیم که می توانید در لینک زیر این مقاله را مشاهده کنید. در این مقاله شما در رابطه با تمامی خطرات و مزیت ها و مشکلات آن می توانید آگاهی پیدا کنید. اما حال به هر دلیلی تمایلی برای عضویت در جمعیت گوشی و تبلت های روت شده ندارید و می خواهید مجدد به محیط امن، کمی بسته و البته ایمن گوگل مجدد بر گردید و شرایط استاندارد و نرمال با آخرین آپدیت های اندروید (در صورت ارائه شدن برای گوشی شما) بر گردید و یا مخصوصا برای فروش گوشی می خواهید گوشی به نحوی باشد که مجدد شبیه به روز اولی باشد که گوشی را خریداری کردید، می توانید گوشی خود را به روش زیر آنروت کنید.

چگونه هر گوشی اندرویدی را روت کنیم؟

آنروت کردن گوشی با SuperSU

چگونه گوشی را آنروت کنیم - هاو کن یو

چگونه گوشی را آنروت کنیم – هاو کن یو

 

SuperSU یک نرم افزار بسیار کاربردی است. مزایا و کاربرد های جالب و خوبی دارد و البته بسیار معروف و شناخته شده است. این اپلیکیشن یک ابزار برای مدیریت گوشی های روت شده است. یکی از قابلیت های بسیارش استفاده از آن برای آنروت کردن گوشی ست. کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده و سر راست است. به راحتی نرم افزار را از لینک زیر یا با سرچ ساده از اینترنت دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. مراحل زیر را دنبال کنید.

دانلود اپلیکیشن supersu از گوگل پلی

  • اپلیکیشن را باز و به سراغ تب تنظیمات و یا Settings بروید
  • به سمت گزینه های پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه  “Full Unroot” را انتخاب کنید
  • مراحل را دنبال کنید و صبور باشید تا مراحل را خود نرم افزار انجام دهید
  • گوشی را ریستارت کنید

به همین راحتی و با چند کلیک ساده گوشی شما آنروت خواهد شد. بدبن صورت شما به شرایط رسمی و عادی گوشی بر گردید.

آنروت کردن گوشی با اپلیکیشن های دیگر

 

supersu

چنانچه شما تمایلی برای استفاده از SuperSU ندارید و یا در درصدی کم این اپلیکیشن در گوشی شما درست عمل نمی کند پس می توانید به راحتی از نرم افزار های دیگر برای این کار کمک بگیرید. البته مطمئنا این نرم افزار ها هیچگاه به خوبی اپلیکیشن قبلی کار نخواهند کرد. و احتمال همیشه به جواب نخواهید رسید ولی در شرایط اجبار ارزش تست کردن دارند.

یکی از معروف ترین این نرم افزار ها  Universal Unroot است. برای دانلود می توانید بر روی آن کلیک و آن را از پلی استور دانلود و نصب کنید و به راحتی خود را برای آنروت کردن گوشی آماده کنید.  البته این نرم افزار با برخی از گوشی های سامسونگ مشکل دارد و عمل نمی کند که این مورد به خاطر عدم تطابق با KNOX است. همچنین گوشی های ال جی با این نرم افزار آنروت خواهند شد. ولی برخی مواقع با وجود آنروت شدن گوشی باز روت شده نمایش داده شوند. این نرم افزار شاید در پلی استور به صورت رایگان عرضه نشود ولی با یک سرچ ساده از وبسایت های ایرانی می توانید ان را رایگان دانلود و نصب کنید.

چگونه به بوت لودر و ریکاوری گوشی برویم؟ (تمامی گوشی ها)

آنروت کردن گوشی با فایل منیجر

چگونه گوشی را آنروت کنیم - هاو کن یو

چگونه گوشی را آنروت کنیم – هاو کن یو

شاید روت کردن گوشی خیلی عجیب و غریب به نظر بیاید ولی در واقع روت کردن چیزی نیست به جز ایجاد و قرار دادن یک سری فایل ها بر روی گوشی خود. پس بنابر این با پاک کردن این فایل ها گوشی شما هم دیگر روت نخواهد بود. برای این کار شما به یک فایل منیجر حرفه ای احتیاج خواهید داشت که به فایل های روت گوشی شما دسترسی داشته باشد که پیشنهاد همگان استفاده از فایل منیجر معروف ES File Explorer است. که می توانید آن را با کلیک بر روی آن دانلود و نصب کنید و یا با سرچ ساده در نت پیدا و نصبش کنید. پس از نصب آن مراحل زیر را دنبال کنید. (آن را به اس دی کارت منتقل نکنید)

روش انجام آنروت با فایل منیجر

فایل منیجر را باز کرده و از منو، گزینه ‘Root Explorer’ را روشن و فعال کنید. (شاید به شما هشداری در رابطه با مسئولیت های کار با فایل ها بدهد که بپذیرید )

حال شما کاربران هاو کن یو به درایو اصلی گوشی خود برگشته و به دنبال گزینه و فولدر system  که داخل آن bin است و در آن فولدر های busybox و سپس  su قرار دارد. حال که آن ها را پیدا کرده عقب بروید و در پوشه bin  هر دو فولدرbusybox و su را پاک کنید. اگر همچین فولدر های وجود نداشت به مرحله بعد بروید.

مجدد به عقب رفته و به داخل فولدر system بروید و در آن جا فولدر “xbin” را باز کنید. چنانچه دو فایل  “busybox” و “su” اگر در آن دیده شدند را مجدد پاک کنید.

مجدد شما کاربران هاو کن یو به فولدر system باز گشته و در آن به دنبال پوشه “app” بگردید. بازش کنید و سپس در آن اپلیکیشن superuser.apk را پاک کنید.

گوشی را ریستارت کنید و به همین راحتی گوشی شما آنروت خواهد شد.

آنروت کردن گوشی با نصب آپدیت OTA

چگونه گوشی را آنروت کنیم - هاو کن یو

چگونه گوشی را آنروت کنیم – هاو کن یو

 

شما کاربران هاو کن یو می دانید که با روت کردن گوشی دیگر قادر نیستید آپدیت های رسمی را دانلود و نصب کنید. باید به سراغ رام های سفارشی بروید و آن ها را دانلود و نصب کنید. اما این کار از روش معمولی و سنتی امکان پذیر نیست. ولی روش های دیگری هم وجود دارد که البته شما میبایست جزئیات بیشتر را در رابطه با آن بدانید که در بحث این مقاله نمی گنجد. ولی به هر حال شما با نصب یک آپدیت رسمی به صورت دستی گوشی را آنروت خواهید کرد البته شما باید منتظر بمانید تا آپدیت بعدی برای گوشی شما ارائه شود که شاید خیلی به طول بیانجامد و البته کار های دیگر که با وجود سه روش راحت بالا شما مطمئنا ترجیح خواهید داد از آن ها استفاه کنید.