چگونه عکس پروفایل انتخاب کنیم؟ بهترین عکس پروفایل برای شما چیست؟ برای هر شبکه اجتماعی باید از چه نوع عکسی استفاده کنیم؟  اصلا عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد. شاید باورتان نشود ولی آنقدر که عکس پروفایلتان در نگاه اول می تواند برای شبکه اجتماعیتان تاثیر گذار باشد محتویات شبکه اجتماعی نمی توانند. با ما در هاو کن یو همراه باشید تا همه این موارد را بسی کنیم

در این مقاله می خواهیم با نحوه ی انتخاب بهترین عکس ها برای پروفایل آشنا شویم. هیچ فکر کرده اید که عکس های سلفی، استفاده از فیلترهای عجیب و غریب، عکس های داخل باشگاه بدون لباس و … گزینه ی خوبی برای پروفایل نیستند؟ چون آدم ها دوست دارند با فردی آشنا شوند که زندگی مشخصی دارد، و شما هم باید به آنها نشان دهید که واقعا اینگونه است. اما چگونه اینکار را باید انجام دهید؟ با انتخاب بهترین عکس پروفایل.

در دنیای مجازی، زمان خیلی کمی در اختیار دارید تا بهترین تصویر از خودتان را در ذهن طرف مقابل ثبت کنید. شاید چند ثانیه. به همین خاطر باید تصاویری را برای پروفایل آنلاین خود انتخاب کنید که این کار را به نحو احسن انجام دهند. به همین خاطر با استفاده از بهترین منابع  ما در هاو کن یو می خواهیم این نکات را در اختیار شما قرار دهیم تا تصویر پروفایل خود را به بهترین شکل انتخاب کنید.

لبخند طبیعی تان را نشان دهید

“خالد خان” و “سمیر چادری” محققان دانشگاه تگزاس شمالی و دانشکده ی پزشکی و دندانپزشکی لندن چندین مطالعه را بررسی کردند و دریافتند که عکسی که در آن لبخند طبیعی و عمیقتان را نشان دهید جذابیتش چندین برابر می شود. شاید تا به حال فکر کرده اید که اگر عمیق بخندید یا لبخند واقعی بزنید حالت خوبی ندارد چون چشمهایتان را می بندد و آنها را باریک می کند. اما باید بدانید که این لبخند جذابیت دارد به خاطر اینکه شادی واقعی را نشان می دهد. در واقع اولین کلید طلایی در یک عکس پروفایل خوب البته بنا بر انتخاب شما یک لبخند طبیعی و لذت بخش است.

چشمان و خط فک  jawline

jawline یا خط فک خطی است که اگر اگر جلوی آینه بایستید و سر را کمی بالا و جلو  بگیرید درواقع استخوان های فک را مشاهده خواهید کرد. داشتن jawline  در عکس یک امتیاز مثبت به حساب می آید. البته ورزش ها و روش هایی هم برای داشتن این خط وجود دارد.

در رابطه با چشم ها بهتر است برای عکس چشم هایتان کاملا باز نباشد و کمی آن ها را جمع کنید و درواقع کمی squinch کنید. به عکس زیر توجه کنید. در عکس سمت چپ این اتفاق افتاده است.

چگونه خوب سلفی بگیریم ؟

بر روی عکس پروفایلتان ثابت قدم باشید

برای عکس پروفایلتان دقت و وسواس به خرج دهید و سعی کنید با توجه به نکاتی که در ادامه برای شما ذکر می کنیم بهترین عکس ممکن را انتخاب کنید ولی وقتی این اتفاق افتاد سعی کنید در این عکس پروفایل ثابت قدم بمانید و برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

فالور ها و افرادی که پروفایل شما را دنبال می کنند به عکس شما عادت خواهند کرد و به راحتی و بدون توجه شما را از بین هزاران فالورشان شناسایی خواهند کرد. بهتر است حتی چند ماه یکبار هم این عکس را تغییر ندهید.

به سایز و فرمت دقت کنید

شبکه های اجتماعی مختلف از چندین فرمت و سایز برای کراپ کردن عکس استفاده می کنند. دقت کنید که حجم عکس خیلی بالا نباشد و از سوی دیگر سایز و یا کیفیت آن خیلی پایین نباشد. هرچند اکثر شبکه های اجتماعی به صورت خودکار حجم عکس را پایین می اورند. با این حال شاید بهتر باشد که از نرم افزار های ویرایش عکس کمک بگیرید و سایز عکس مناسب را انتخاب کنید و چندین بار عکس را آپلود کنید تا بهترین سایز و البته کیفیت را پیدا کنید.

از افکت های عجیب و غریب استفاده نکنید

اگر که قرار است اکانت رسمی و بیزنسی داشته باشید و یا شخصیت نسبتا شناخته شده اید در دنیای مجازی هستید بهتر است از افکت های عجیب و غریب برای عکس و یا استفاده از استیکر های کارتنی در عکس خود داری کنید. دیده شدن عکس شما بر روی بیلبرد یک ساختمان و یا جلد کتاب و مجله و از این دست افکت ها ایده جالبی نیست.   البته برخی با استفاده از افکت های جالب، ضمن ساخت عکس متفاوت عکس جذابی هم تولید می کنند که این کار البته به مهارت کافی احتیاج دارد و ممکن است کار را خراب کنید.

چگونه عکس پروفایل اینستاگرام دیگران را در سایز بزرگ ببینیم؟

 به طرف دیگر (خارج از دوربین) نگاه کنید و شکم را داخل بدهید

شاید کمتر پیش بیاید که یک عکس تمام قد برای عکس پروفایل انتخاب کنید و ترجیح آن است که عکس شما در بر گیرنده جزئیات بیشتر از صورت شما باشد تا راحت تر با توجه به سایز آن مشخص و دیده شود ولی با این حال  وقتی محققان با مدیر یکی از وبسایت های همسریابی مطرح دنیا مصاحبه کردند دریافتند که تصاویر پروفایل مردانی که به دوربین نگاه نمی کنند و طرف دیگر را زل می زنند جذاب تر است. همچنین مردانی که شکم تخت  به نمایش گذاشته اند جذاب تر به نظر می رسد.

رنگ لباس و نوع لباس برای عکس پروفایل

پیشنهاد شده است که چنانچه حرفه و یا مهارتی دارید در همان قالب عکسی منتشر کنید که البته این کار برای تمام موارد امکان پذیر نیست. به عنوان مثال چنانچه ورزش کار هستید در همان مورد و یا چنانچه بیزینسمن هستید با لباس رسمی و یا اگر مدرس هستید در کلاس درس …. . اگر احساس می کنید این کار برای حرفه و شغل شما امکان پذیر نیست لباس رسمی (منظور تنها کت و شلوار نیست) و مرتب استفاده کنید. سعی کنید این مورد هم مناسب سن و سال شما باشد. در انتخاب رنگ همیشه رنگ لباسی که با پس زمینه عکس و یا بکگراند کمی تناقض دارد به جذابیت و البته جلب توجه بیشتر می انجامد.

زمان عکس انداختن هم مهم است

وبسایت مطرحی که قبل تر اشاره کردیم بیان کرده که افرادی که بهترین عکس هایشان را در آخر شب و یا ساعات پایانی عصر می اندازند پیام های بیشتری را از جانب دیگران دریافت می کنند. علت این امر می تواند این باشد که عکس هایی که اواخر شب انداخته شده اند جذابیت بیشتری دارند چون نور ملایم است.

فلش دوربین را خاموش کنید

محققان دریافته اند که فلش دوربین می تواند تا هفت سال به سن واقعی شما اضافه کند. بنابراین سعی کنید آن را هنگام عکس انداختن خاموش کنید. نور طبیعی خورشید لک و عیب و چروک صورتتان را بر طرف می کند و تازه چشم هایتان هم قرمز نمی افتد.

عکس تمام قد

هرچند که بالا تر گفتیم که شاید بهتر باشد برای بزرگنمایی بیشتر و تشخیص فرد عکس از فاصله نزدیک گرفته شود و بالا تنه تنها باید در عکس باشد ولی مخصوصا برای عکس های پروفایل غیر رسمی تحقیقات نشان داده است که اگر شما عکس تمام قد بیندازید و آن را در پروفایلتان بگذارید، درصد دریافت پیام به مراتب بیشتر خواهد بود چون دیگران می توانند تیپ بدنتان را هم ببینند.

نکاتی برای انتخاب بهترین عکس ها برای پروفایل

اجتناب از عکس های گروهی

چگونه مشتری یابی کنیم - هاو کن یو

مطمئنا استفاده از عکس های دست جمعی و گروهی ایده مناسبی برای عکس های پروفایل نیستند. در ابتدا با توجه به فاصله لنز دوربین از شما زیاد و طبیعتا تشخیص چهره و صورت ها سخت می شود و فرضا این کار هم به سختی قابل تشخیص باشد برای فردی که شما را نمی شناسد کدام یک شما هستید؟ در لینک زیر از وبسایت هاو کن یو نیز شما می توانید تمامی موارد دیگری که برای داشتن یک عکس خوب باید بدانید را مرور کنید.

چگونه خوش عکس باشیم؟ (نکات مهم برای داشتن عکس خوب)

اجتناب از عکس با حیوانات خانگی

مهم نیست حیوان خانگی تان سگ است یا گربه، ایده به هیچ وجه ایده مناسبی نیست. بهتر است مخصوصا برای عکس پروفایل های کاری و یا رسمی ایده های عکس انداختن با حیوانات خانگی را از سر بیرون کنید.

ماجراجویی هایتان را نشان دهید

طبق اعلام یکی از اپلیکیشن ها، عکس هایی که بیشترین لایک ها را دریافت می کنند طرف را در حال یک ماجراجویی یا انجام ورزش خاصی نشان می دهند. زنانی که عکس های ورزشی از خود نشان داده اند ۱۶۶ درصد بیشتر احتمال دریافت لایک دارند و مردانی که عکس های ورزشی در پروفایل قرار می دهند ۴۵ درصد احتمال دریافت لایک دارند. البته مردانی که عکس در ساحل می گذارند ۸۰ درصد بیشتر لایک می گیرند تا زنان.

نکاتی برای ویرایش تصاویر پروفایل

خلاقیت به خرج دهید

افراد کمتر تصاویر سیاه و سفید می گذارند اما آمار نشان می دهد که جذابیت این عکس ها بیشتر است. عکس های سیاه و سفید ۱۰۶ درصد نسبت به عکس های رنگی معمولی احتمال بیشتری برای دریافت لایک دارند.

نظر دیگران را بپرسید

وقتی چند تا عکس مختلف انتخاب کردید حالا نوبت این است که از یک دوست بخواهید تا در انتخاب بهترین هایشان به شما کمک کند. محققان دریافته اند که مردم به ندرت بهترین عکس هایشان را برای پروفایل همسریابی شان انتخاب می کنند. غریبه ها این کار را بهتر می توانند برایشان انجام دهند. اگر در پرسیدن نظر غریبه ها راحت نیستید از یک دوست بخواهید عکس هایتان را نگاهی بیندازد و بهترینهایشان را انتخاب کند.