چگونه در تلگرام پیامی مخفی و پنهان بفرستیم؟ چگونه در تلگرام مانع از کپی شدن پیام یا فوروارد شدنش شویم؟ در این مقاله از هاو کن یو به شما ترفند آموزش خواهیم داد که به وسیله آن شما علاوه بر این که می توانید پیام مخفی ارسال کنید، میتوانید مانع از کپی یا فوروارد شدنش هم شوید و چندین ترفند جذاب دیگر. با هاو کن یو همراه باشید.

حتما شما هم بار ها و بارها علیرغم میل باتنی شاهد کپی یا فوروارد شدن پیام های متنی بوده اید و اینکه قانونی برای جلوگیری از این کپی کردن در تلگرام وجود ندارد پس اگر از این پس می خواهید پیام متنی بفرستید که به هیچ عنوان کپی یا فوروارد نشود با هاو کن یو در ادامه همراه باشید.

اما جدای از کپی شدن متن ها در تلگرام شاید شما تمایل داشته باشید پیامی مخفی برای شخصی بفرستید که خود متن در ابتدا نمایش داده نشود و یا اینکه به هنگامی که این پیام برای وی ارسال می شود فرد این پیام را در نوتیفیکیشن ها مشاهده نکند و حتما پس از مشاهده و خوردن تیک دوم پیام را بخواند. اگر شما هم به دنبال ارسال پیام مخفی در تلگرام هستید باز هم با ما همراه باشید.

تمامی قابلیت های جذابی که برای شما توضیح داده شد را در تلگرام یک ربات با نام @HideItBot بر عهده دارد و در اختیار شما می گذارد. اما ما در ادامه در یک آموزش نحوه و روش کار کردن با این ربات را برای شما کابران هاو کن یو آموزش خواهیم داد تا به صورت تصویری تمامی قبلیت هایی که در بالا نمایش داده شد را در تلگرام به کار بگیرید.

فعال کردن ربات

photo_2017-05-02_17-52-49

با وجود اینکه در اکثر روبات های تلگرامی شما در ابتدا باید ربات را فعال کنید ولی در این مورد شما در هر گروه و یا چت خصوصی می توانید از آن بدون مراجعه به خود ربات کمک بگیرید. اما برای شروع کار و نحوه استفاده از آن بد نیست به خود آن هم سری بزنیم. برای این کار بر روی این ربات @HideItBot کلیک کنید و یا اینکه در یک محیط چت تلگرام این عبارت Hideitbot@ را تایپ کنید و سپس پیام را بفرستید و بر روی آن بزنید. پس از وارد شدن به صفحه ربات و زدن بر روی استارت مشاهده خواهید کرد راهنمای استفاده از آن برای شما نمایش داده می شود.

مخفی کردن پیام

photo_2017-05-02_17-52-41

برای مخفی کردن پیام کار سختی پیش رو ندارید. برای اینکار در هر گروه و یا چت خصوصی و … که هستید در ابتدا Hideitbot@ را بزنید و سپس یک فاصله و حال هر متنی که می خواهید تایپ کنید را در جلوی این عبارت تایپ کنید. هنگام تایپ کردن مشاهده خواهید کرد که یک پنجره ظاهر می شود و به شما دو گزینه برای مخفی کردن پیام پیشنهاد می کند که یکی به صورت علامت سوال ها و دیگری باکس های مشکی رنگ است که هر دو را شما می توانید مشاهده کنید.

حال بر روی هر یک از این دو مورد به دلخواه که بزنید پیام شما به صورت مخفی ارسال می شود و برای خواندن پیام شخص مقابل باید بر روی گزینه زیر پیام که read است بزند.

نکته مهم: در حال حاظر این ربات تا ۲۰۰ کارکتر از پیام را می تواند مخفی کند ولی شما می توانید پیام یا متن خود را طی چندین پیام ارسال کنید تا تمامی آن ها پنهان باشند.

مخفی کردن قسمتی از یک پیام

photo_2017-05-02_17-52-36شاید شما قصد مخفی کردن لغات و یا قسمتی از یک پیام را داشته باشید که این قابلیت هم برای شما در این ربات در نظر گرفته شده است. چنانچه شما تمایل به مخفی کردن قسمتی از یک پیام دارید همان مراحل بالا را باید دنبال کنید و تنها قسمت یا قسمت هایی که تمایل به مخفی کردنشان دارید را بین دو ستاره *متن مورد نظر* قرار دهید تا قسمتی که در این دو ستاره از پیام شما قرار دارد مخفی شود.

بدین صورت و با این روش در گروه ها ، چت های خصوصی و .. می توانید ضمن اینکه مانع از کپی و فوروارد شدن پیام می شوید از سوی دیگر طرف مقابل دیگر از طریق نوتیفیکیشن نمی تواند پیام شما را بخواند و حتما باید به چت مراجعه و بر روی پیام شما بزنید تا بتواند آن را ببیند.