پیام رسان واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان است. این پیام رسان که متعلق به شرکت فیس بوک می باشد به خاطر برخورداری از سیستم رمزنگاری پیشرفته از امنیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از کاربران این پیام رسان را به دیگر اپلیکیشن ها ترجیح می دهند.

پیام رسان واتس اپ به طور پیش فرض در هر پیام سه مشخصه به همراه آن برای کاربر ارسال می کند که مشخصه ی اول مربوط به ارسال شدن پیام که با یک تیک کم رنگ نشان داده می شود و دریافت پیام توسط فرد گیرنده که با دو تیک کم رنگ نمایش داده می شود و مشخصه ی آخر خوانده شدن پیام توسط گیرنده است که با دو تیک آبی رنگ نمایش داده می شود.

اما شاید شما از آن دسته افرادی باشید که به دلایلی بخواهید فرد ارسال کننده ی پیام از خوانده شدن آن پیام توسط شما باخبر نشود به عبارت دیگر این مشخصه ی سوم برای فرد ارسال کننده ی غیرفعال شود. پیام رسان واتس اپ برای حفظ حریم خصوصی قابلیتی برای انجام این کار قرار داده است که ما در این جا یعنی “هاو کن یو” و در این قسمت آن را به شما آموزش می دهیم.

برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن واتس اپ را باز کرده و به بخش Settings بروید.

325x578ximg_9064-png-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic-fti-88z8ck

در بخش تنظیمات وارد قسمت Account شوید.

325x578ximg_9065-png-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic-xcf8ksifjp

حال از بین گزینه های موجود Privacy را برگزینید.

325x578ximg_9068-png-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic-ghmrxinlsf

همانند تصاویر گزینه ی Read Receipts را از حالت فعال به غیر فعال تغییر دهید.

325x578ximg_9066-png-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic-mhs2e4pkvy

به همین راحتی شما این ویژگی واتس اپ را غیرفعال کردید و دیگران از خوانده شدن پیام توسط شما باخبر نخواهند شد.

نکته
این مراحل همانطور که از تصاویر پیداست در سیستم عامل IOS انجام شده است اما در سیستم عامل Android این رویه تفاوت چندانی ندارد و شما می توانید به راحتی این عمل را در این سیستم عامل هم به همین شکل انجام دهید.