استفاده از گوگل کروم در کشور ما بسیار زیاد است. این مرورگر سبک و سریع بسیار انعطاف پذیر بوده و کاربران میتوانند با استفاده موارد مختلفی همچون اکستنشن ها (plugin)‌ آن را شخصی سازی کنند. در ابتدا استفاده از مرورگر موزیلا توصیه میشد چرا که علاوه بر سرعت زیاد دارای پلاگین های بسیار متنوعی بود. اما پس از چندی رغیبی قدرتمند به نام کروم وارد کار شد و تقریبا سهم زیادی از کاربران را از فایرفاکس ربود. این مرورگر هم اکنون دارای رنج وسیعی از ماژول ها و پلاگین هاست که نه تنها در بسیاری از موارد به کمک کاربران می‌آید، بلکه وبگردی و انجام کارها بدون آنها ممکن نیست. در ادامه با هاو کن یو همراه باشیم که ۱۰ اکستنشن کاربردی و بعضا بسیار حیاتی را به شما معرفی کنیم.

Speed Dial 2

speed-dial-2-1بسته به نوع آپشن ها و انتخاب های شما در زمان راه اندازی نرم افزار کروم، پس از باز کردن این نرم افزار اولین صفحه متفاوت است. با استفاده از پلاگین Spee d Dial 2 میتوانید صفحه خانه کروم (اولین صفحه ای که پس از باز شدن بالا می آید) را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال میتوانید صفحه های مورد استفاده مانند گوگل، یوتیوب، فیس بوک و …. و یا حتی صفحات دلخواه خود را به آن اضافه کنید. یکی دیگه کارایی های این پلاگین قابلیت درگ اند دراپ برای شخصی سازی بیشتر است. به عنوان کاربر اینترنت، همیشه نیاز داریم تا ادوات و آپشن ها را در نزدیکی داشته باشیم تا بتوانیم به سهولت از آنها استفاده کنیم. این پلاگین با باز کردن new tab (تب جدید) قدرت خود را به شما نشان خواهد داد.

Last pass

پلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.comاگر از کاربران همیشگی اینترنت هستید حتما در وبسایت های بسیاری حساب کاربری دارید. به یاد آوردن تمام رمز ها شاید قدری مشکل باشد. همچنین ذخیره کردن تمام رمز حساب ها و خدمات بانکی خود در مرورگر شاید کاری عقلانی نباشد. در این مواقع اپلیکیشن و پلاگین Last PAss به کمک شما خواهد آمد. این نرم افزار مدیریت پسورد، اجازه میدهد تا برای هر وبسایت رمز پیچیده و سخت بسازید و خود نیز آن رمز را حفظ کرده و هنگام استفاده آن را در وبسایت وارد میکند. پس دیگر میتوانید با استفاده از این پلاگین نگران نشر اطلاعات خود و یا فراموش کردن پسوردهایتان نباشید.

HTTPS Everywhere

پلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.comیکی از دغدغه های کاربران اینترنت، امنیت آنها در دنیای مجازی است. احتمالا میدانید که سایت هایی که مجهز به سیستم پرتکل HTTPS هستند وبسایت های امنی از لحاظ نشر اطلاعات، مقاومت در برابر سرقت و …میباشند. اما در صورتی که بخواهیم از یک وبسایت با ضریب امنیتی کمتر استفاده کنیم چه باید کرد؟ کافیست افزونه ی HTTPS Everywhere را نصب کرده تا دیگر نگران امنیت خود در فضای اینترنت نباشید. این افزونه نیاز به اعمال در هر صفحه وب ندارد. کافیست تا آن را نصب کرده و به طور کلی فراموش کنید. پلاگین مابقی کار را انجام خواهد داد.

Disconnect

پلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.comاین نرم افزار هم مانند پلاگین قبل از آن دسته افزونه هاییست که تنها باید زحمت نصب آنها را کشید و به حال خودشان رها کرد تا مابقی کار را انجام دهند. افزورنه Disconnect مانع هر گونه نشر اطلاعات را از حساب های کاربری شما در وبسایت ها میشود. ضمنا به دلیل ذخیره کردن کش وبسایت های تکراری سرعت لود آنها را بسیار بالاتر میبرد. پس میتوانید علاوه بر امنیت کامل از وبگردی سریع نیز لذت ببرید.

AdBlock plus

پلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.comهمانطور که از نام این افزونه پیداست، تمام تبلیغات مزاحم صفحه و همچنین پاپ آپ ها را مسدود میکند. بسیاری از این تبلیغات نه تنها اجازه مشاهده اطلاعات را به شما نمیدهند، بلکه با حجم زیاد و بعضا بدافزار های درون خود برای سیستم شما مشکلاتی نیز ایجاد میکنند. البته با استفاده از افزونه AdBlock plus میتوانید تمام این مشکلات را پشت سر بگذارید. در یکی از مقاله های وبسایت هاو کن یو نحوه نصب آن در تمام مرورگر ها و مسدود کردن پاپ آپ ها مفصلا توضیح داده ایم که میتوانید از لینک زیر مطالعه کنیم.

چگونه از شر تبلیغات پاپ آپ خلاص شویم

Grammarlyپلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.com

علاوه بر تماشای ویدیو ها، سر زدن به شبکه های اجتماعی و خرید های آنلاین یکی از استفاده که بسیار در روز اتفاق می افتد، تایپ کردن متن یا یک ایمیل است. پلاگین Grammarly یک راهنمای جامع در زمینه پیدا کردن بهترین کلمه است. در صورتی که میخواهید نامه هایتان رسمی تر و با بیان بهتر باشد میتوانید این پلاگین را فعال کرده و با کلیک بر روی هر کلمه، واژه های مناسبتر را بکار ببرید.

Turn off the lights

پلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.com

بیشتر زمان کاربران اینترنت مشاهده ی ویدیو از آموزشی تا تفریحی و سرگرمی است. این پلاگین زیبا و جذاب تجربه تماشای هر ویدیو را به صورت آن لاین جالب تر میکند. با استفاده از افزونه Turn of the lights می توانید شرایط را برای دیدن فیلم مهیا کنید. به طوری که تمام پنچره ها و گزینه های دیگر وبسایت را پوشانده یا محو میکند. (همانند تصویر)

FireShotپلاگین های مهم و ضروری برای استفاده در مرورگر گوگل کروم (۸ افزونه) www.howcanu.com

بعضی اوقات به ذخیره کردن تصویر یک صفحه اینترنتی نیاز داریم. همه میدانیم که ویندوز از قابلتی به نام Snipping Tools استفاده میکند. اما عکس گرفتن به صورت دقیق و پیکسلی یا تعداد بالا کمی در نرم افزار اسنیپینگ تولز مشکل است. به همین دلیل در آخر پلاگین FireShot را معرفی میکنیم که میتواند با سرعت و دقت کافی از تمام صفحه اینترنتی شما عکس گرفته و در سیستم ذخیره کند