آیا می دانید که چگونه باید چمدان را برای سفر جمع کرد؟ آیا می توانید تمامی وسایل را درون ساک برای سفر جا بدهید؟ بستن چمدان و ساک برای یک سفر بسیار مهم است. زیرا از طرفی باید تمامی وسایل ضروری را بردارید و از طرفی هم نباید بار اضافی درست کنید. اگر می خواهید به این هدف دست پیدا کنید با هاو کن یو همراه باشید.

یک لیست از وسایل مورد نیاز آماده کنید

چگونه چمدان سفر ببندیم ؟ www.howcanu.com

در مرحله اول یک لیست کامل از تمامی مورد نیاز برای سفر چه کاری چه تفریحی آماده کنید. برای شروع مدارک و لوازم ضروری را یاد داشت کنید. برای نوشتن لیست وقت کافی داشته باشید تا بتوانید به خوبی فکر کنید تا چیزی از قلم نیافتد. تمامی وسایلی که فکر میکنید لازم است را در لیست یادداشت کنید.

جمع آوری و قرار دادن لباس ها

چگونه چمدان سفر ببندیم ؟ www.howcanu.com

یکی از مهمترین کارها برای سفر جمع آوری و قرار دادن لباس ها درون ساک می باشد که احتمالا بیشترین فضا را نیاز دارد. در اولین گام با توجه به مقصد و شرایط آب و هوایی لباس های مناسب برای سفر را انتخاب کنید. سعی کنید از لباس های تمیز و اتو شده استفاده کنید. برای قرار دادن لباس ها درون ساک، بجای استفاده از تا سعی کنید از رول کردن لباس ها ساتفاده کنید زیرا با این کار می توانید هم فضای بیشتری داشته باشید و هم از چروک شدن لباس هایتان جلوگیری نمایید.

چگونه می توانید لباس را رول نظامی بزنید؟

برای این که فضای بیشتری برای لوازم دیگر داشته باشید باید تا جایی که ممکن است در فضا صرفه جویی کنید. برای این کار نباید هیچ فضایی را درون ساک خالی بگذارید. برای مثال لباس های کوچک مانند جوراب را می توانید درون کفش ها قرار دهید.

حتی می توانید هوا برای استفاده بهتر از فضا لباس ها را پس از رول کردن فشرده سازی کنید. برای این کار باید آن ها را درون کیسه ای قرار دهد و هوای داخل آن را بکشید. با این کار لباس ها فشرده شده و فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین سعی کنید از ترفند های مانند قرار دادن ورق های تهویه مطبوع پارچه یا آستر عطری در ساک لباس ها را در طول سفر خوش بو و آماده پوشیدن نگه دارید.

بسته بندی وسایل الکتریکی و مورد نیاز

چگونه چمدان سفر ببندیم ؟ www.howcanu.com

یکی از وسایلی که همیشه باید در یک جای مشخص باشد وسایل کوچک الکتریکی مانند شارژر ها، آداپتور ها و … و یا کلید های خانه یا ریموت درب می باشد. برای قرار دادن آن ها درون ساک سعی کنید از کیسه های پلاستیکی زیپ دار و یا کیسه های زیپ دار استفاده کنید. به راحتی یک کیسه زیپ دار تهیه کنید و وسایل این چنینی را داخل آن قرار دهید و یک جای مناسب برای آن در ساک در نظر بگیرید.

برای سفر باید سعی کنید وزن را کاهش دهید پس بردن کتاب راهنمایی سنگین و یا کتاب های غیر ضروری کار مفیدی نیست. اگر کتاب راهنما لازم دارید سعی کنید از صفحات مورد نیاز آن کپی بگیرید و فقط آن ها را با خود حمل کنید. همچنین برای دیگر کتاب ها سعی کنید فایل صوتی آن را با خود ببرید.

چگونه چمدان سفر ببندیم ؟ www.howcanu.com

سعی کنید پول نقد با خود در سفر حمل نکنید. نگهداری پول نقد در سفر بسیار سخت است زیرا فکرتان را درگیر خود می کند که مورد سرقت قرار نگیرد.

چگونه در طبیعت زنده بمانیم؟

بسته بندی بطری ها و مایعات

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در سفر رخ دهد این است که در چمدان خود را باز کنید و ببینید که تمام وسایل و لوازم آغشته به شامپو می باشد. برای جلو گیری از این چنین اتفاق هایی باید قبل از قرار دادن هر گونه بطری که یک مایع درون آن قرار دارد، درب آن را باز کنید و بر روی دهانه آن به طور کامل سلفون یا پلاستیک مخصوص بکشید و سپس درب آن را به خوبی و محکم ببندید. بعد می توانید آن را درون یک کیسه مطمئن و مناسب قرار دهید. حال با خیال راحت و بدون نگرانی نسبت به نشتی می توانید سفر کنید.

وزن

چگونه چمدان سفر ببندیم ؟ www.howcanu.com

یکی از مشکلات بزرگ پرداخت هزینه برای بار اضافی می باشد. پس باید تا جایی که می توانید وزن چمدان و ساک خود را به حد استاندارد و مجاز برسانید. سعی کنید از بردن وسایل غیر ضروری که می توانید در مقصد آن ها را خریداری کنید، اجتناب کنید.

یکی از مهمترین کار ها انتخاب چمدان و ساک مناسب است. دقت داشته باشید که همیشه گران ترین ها بهترین نیستند. ممکن است شما یک کیف چرمی گران قیمت خریداری کنید اما بدانید که چند کیلو گرم سنگین می باشد. پس سعی کنید که یک کیف با کیفیت و سبک را خریداری کنی. تا هم از بار اضافی جلوگیری کنید و هم در حمل و نقل آن دچار مشکل نشوید.

ترفند های سفر با هواپیما که نمی دانستید

چگونه چمدان سفر ببندیم ؟ www.howcanu.com

در آخر

یکی از مشکلاتی در اکثر اقات برای مسافران به خصوص در فرودگاه بوجود می آید گم کردن چمدان و یا پیدا نکردن آن بر روی ریل گردان است. اولا که به دلیل وجود احتمال رخ دادن همچین اتفاقی سعی کنید اشیا و وسایل مهم را همراه خود نگه دارید تا در صورت همچین اتفاقی دچار مشکل نشوید. ثانیا باید ساک خود را به وسیله برچسب مناسب و یا بند های رنگی تزیین کنید تا بتوانید سریعا آن را تشخیص دهید. این کار باعث می شود که سریع چمدان خود را در بین دیگر چمدان ها شناسایی کنید و به سراغ آن بروید.