اگر شما یک لیدر مسافرتی نیستید که همیشه به طور حرفه‌ای مسافرت می‌کند، این امر که در حین مسافرتتان مرتکب اشتباهاتی نشوید، تقریبا غیر ممکن است. در این نوشته ما به شما فرصتی می‌دهیم تا از اشتباهات سایرین یاد گرفته، و خودتان مجددا دچار آن اشتباهات نشوید. در این مقاله ما چندین نکته مهم در رابطه با سفر کردن را برای شما گردآوری کرده‌ایم، و اگر شما هم راهنمایی و یا نکته ای دارید، می‌توانید تا در بخش نظرات آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

با ما همراه باشید تا ۱۰ اشتباه رایجی که تقریبا هر مسافری طی سفر های مختلف خود ممکن است با آن مواجه شود را با یکدیگر مرور کنیم.

 

ماندن در حاشیه شهر، برای صرفه‌جویی بیشتر

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اقامت در حاشیه شهر فقط در بعضی مواقع برایتان به صرفه‌تر و راحت‌تر است. به عنوان مثال زمانی که شما ماشین اجاره کرده‌اید. با اقامت در هتل‌های اطراف شهر برخی هزینه‌ها برایتان به  صرفه‌تر وکم تر خواهد شد . اما به صورت کلی (اگر ماشین اجاره نکنید) این تفاوت قیمت زیاد نبوده و تمام پول ذخیره شده‌تان را باید صرف رفت‌وآمد روزانه‌تان تا شهر بکنید.

زمانی که در تعطیلات هستید، بهتر است تا به جای اقامت در هتل‌های  یک شکل و خسته‌کننده حومه شهر، در مرکز شهر که به خیابان‌های هموار و راحت دسترسی دارد، اقامت کنید. اگر در مرکز شهر بمانید، می توانید تا در آخر شب قدم بزنید و صبح زود که جمعیت  و شلوغی کم‌تر است به مکان‌های دیدنی سر بزنید. با استفاده از این روش هیچ چیز جالبی را از دست نمی‌دهید، البته شاید هم دوست داشته باشید تا در تختخوابی (قدیم و اصیل) خوابیده و صبحانه میل کنید.

یکی دیگر از مزایای مسلم ماندن در مرکز شهر این است که می‌توانید تا در طول روز برای استراحت کردن یا چرت زدن به هتلتان باز‌گردید.

البته شکی نیست که اقامت در مرکز شهر مشکلاتی را نیز به همراه دارد با این حال پیشنهاد اکثر کسانی که حرفه ای سفر می کنند این است که با وجود تمام مشکلات برای آشنا شدن با شهر و فرهنگ های مختلف در نزدیکی های مرکز شهر اقامت گزینید.

پرداخت پول، به جای استفاده کردن از خدمات رایگان

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

به جای استفاده از تور گردشگری (که گاهی اوقات کسل کننده نیز است) و پرداخت پول برای آن، وب‌سایت‌هایی را که تورهای پیاده روی رایگان برگزار می‌کنند، چک کنید.

 وبسایت های مختلف شما را با مردم محلی ‌ای که در منطقه شما هستند و  شهرشان را دوست داشته و حاضرند تا به صورت رایگان آن را به شما نشان‌دهند، آشنا می‌کند. یک مزیت بزرگ استفاده از این سایت ها این است که، این آدم‌ها می‌توانند شما را به جاهایی برده که فقط افراد محلی به آن‌جا آشنایی دارند. شما  نیز می‌توانید تا از طریق این وبسایت ها با افراد محلی مختلفی در بسیاری از شهرهای بزرگ آشنا شوید.

وبسایت couchsurfing.com نیز سرویسیست که شما را با محل‌های رایگان اقامتی آشنا می‌کند و می‌توانید از طریق آن به افرادی دست‌رسی پیدا کنید که اقامتگا‌ه های رایگان در اطراف مقصدتان را به شما نشان می‌دهند.

وبسایت workaway.info نیز به افرادی که قصد دارند تا هنگام سفر کردن هم،  پول  به دست آورند ، هزاران راه و کار مختلف را برای کسب درآمد در سفر نشان می‌دهد.

وبسایت campingmygarden.com نیز به شما کمک می‌کند تا افرادی را که اجازه می‌دهند در محوطه یا حیاطشان کمپ کنید را پیدا کنید. تمام چیزی که احتیاج دارید فقط یک چادر است. قطعا این امکان برای شما به صورت رایگان وجود نخواهد داشت، اما قیمت‌ها بسیار پایین و در حدود شبی ۶ دلار می‌باشد.

بسیاری از مو‌زه‌ها نیز روزهای رایگان برای بازدید قرار داده‌اند، به عنوان مثلا در اولین یکشنبه هر ماه، بازدید از موزه لوور پاریس رایگان می‌باشد.

بسیاری از سوپرمارکت‌ها نیز برخی از اجناسی را که نزدیک به تاریق انقضایشان هستند را ، تخفیف گذاری می‌کنند و گاهی‌ اوقات این اجناس را رایگان ارایه می‌دهند. این اتفاق بیشتر در ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای آسیایی رایج است.

در اسپانیا رسمی موجود است،  به نام تنقلات رایگان همراه با نوشیدنی ( که رستوران‌های مختلف، خوراکی‌های کوچکی را همراه با نوشیدنی) به صورت رایگان ارایه می‌دهند. این خوراکی‌ها بسته به رستوران ارایه دهنده‌شان متفاوت هستند و می‌توانند ساندویچ و یا سالاد یا غیره باشند.

عدم توجه به نظرات و تجربیات دیگران

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

با خواندن مقادیری کمی از تجربیات کاربران و عدم مطالعه تمامی تجربیات، ممکن است تا دچار اشتباهاتی غیر قابل بازگشت شوید. بسیاری از مسافرین نظرات کاربران در باره هتل‌ها را می‌خوانند اما فراموش می‌کنند تا سایر نظر‌ها در رابطه با موارد دیگری (همچون رستوران‌ها) را مطالعه کنند. حتی خواندن این  تجربیات  نکات کاربردیی را به شما نشان می‌دهند که با استفاده از آن‌‌ها می‌توانید تا راه‌های متفاوت و ارزان‌تری را بیابید.

قبل تر در هاو کن یو گفتیم که خواندن نظرات مردم در رابطه با غذاها و رستوران‌ها انتخابی بسیار خوب است. شما می توانید عکس غذاها و بشقاب‌هایی را که مردم خودشان   از قضای سفارشی‌شان گرفته اند را در اینترنت بیابید تا متوجه ظاهر اصلی غذا شوید. وبسایت ها و اپلیکیشن های زیر به شما کمک می‌کنند:

وبسایت tripadvisor.com  به احتمال بسیار زیاد یکی از معروف‌ترین وبسایت‌هاییست که شما می‌توانید تا در آن نظرات کاربران را درباره مغازه‌های بسیار کوچک تا حتی کلیساهای بسیار معروف مطالعه نمایید.

وبسایت ru.foursquare.com نیز وبسایتی مفید است که به شما کمک می‌کند تا بهترین مکان‌ها را برای تفریح و خوردن و نوشیدن  پیدا کنید. افرادی که کسب تجارب جدید را دوست دارند، قطعا به این سایت علاقه‌مند می‌شوند.

وبسایت yelp.com  نیز مشابه وبسایت ru.foursquare.com است، اما فقط مختص کافه‌ها و رستوران‌هاست.

 به همراه بردن وسایل زیاد با خودتان

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

زمان که قصد سفر کردن دارید و مشغول بستن وسایلتان هستید، با خود فکر می‌کنید که وسایل کافی با خود نبرده‌اید، اما بعد اتمام جمع‌وجور کردن وسایلتان، متوجه خواهید شد که ساکتان بیش از حد سنگین شده است. و در نهایت (در آخرهای زمان سفرتان) متوجه می‌شوید که به برخی وسایل اصلا احتیاجی نبوده است. آیا تا به حال در چنین شرایطی بوده‌اید؟

زمانی که در زندگی روزمره‌ تان  برخی از لباس‌هایتان را  اصلا استفاده نمی‌کنید، مطمین باشید که آن‌ها را به هیچ وجه در سفر هم استفاده نخواهید کرد. لباس‌هایی را که با سایر لباس‌های دیگرتان ست می‌شوند را با خود به همراه ببرید، با این روش می‌توانیدتا با ترکیب‌های مختلف، ست‌های متفاوتی از لباس برای خودتان درست کنید. شاید این نصیحت برایتان کمی تعجب‌آور باشد، اما توصیه می‌کنیم تا به جای بردن یکه ژاکت اضافه، یک پتوی کوچک با خود ببرید. زیرا می‌توانید آن را به چندین روش استفاده نمایید. مثلا به عنوان یک شال (رودوشی) و یا همان پتو و یا زیراندازی برای پیک نیک. البته ما در هاو کن یوبار ها و بار ها روش ها و ترفند های مختلف را برای چگونگی تا زدن و حمل وسایل در مسافرت آموزش دادیم که در لینک زیر می توانید تمام آن ها را مشاهده کنید.

بهترین راهکار های بستن چمدان برای سفر

همراه داشتن فقط پول نقد و یا فقط کارت اعتباری با خودتان

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

فقط با خودتان پول نقد نبرید و همراه با آن حداقل ۲ کارت اعتباری همراهتان ببرید. ممکن است تا پولتان و یا کارت اعتباریتان را گم کنید، و بانکتان می‌تواند کارت را برایتان مسدود کند. برای اجتناب از این اتفاق به بانکتان رفته و به آن‌ها بگویید که قصد سفر به خارج را دارید و حداقل ۲ کارت اعتباری همراهتان ببرید.

طبق یک قاعده کلی که برحسب تجربه به دست آمده، همیشه علاوه بر پول نقد، ۲ کارت اعتباری با خود ببرید. علاوه برا آن از طریق گروه‌های مختلف در اینترنت بررسی کنید تا بهترین محل برای تبدیل پولتان به ارز رایج آن کشور، کجا می‌باشد.

ترسیدن از صحبت کردن  با آدم‌های غریبه

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

معمولا زمانی که با افراد دیگر سفر می‌کنید، از دوستی کردن با توریست‌های دیگر و افراد محلی جایی که بدانجا رفته‌ایم، اجتناب می‌کنیم و با خودمان فکر می‌کنیم که وقتی دوباره آن‌ها را نمی‌بینیم، چه نیازی به این دوستی است؟

با خود فکر کنید که کی دوباره به این فرصت دست می‌یابید تا بتوانید با فردی دیگر از کشوری دیگر، دوست شوید. علاوه بر آن افراد محلی معمولا همیشه به توریست‌ها علاقه نشان می‌دهند، پس برای آشنایی بیشتر و شناختن آن‌ها، خجالت نکشید.

ترفند های سفر با هواپیما که نمی دانستید

سعی در این که همه‌جا را حتما ببینید

ما تصور می‌کنیم وقتی به جایی می‌رویم، باید تا جایی که می‌شود همه جا را ببینیم و این باعث می‌شود تا دایما از نقطه‌ای به نقطه دیگر در حال حرکت باشیم. بهتر است تا کمی آرام بگیرید و از پیاده‌روی آرام لذت ببرید و کمی هوای کشوری را که در آن هستید را بو کشیده و از آن لذت ببرید. زیرا این سفر برای استراحت شما است و این که بتوانید همه مکان‌های جایی را که بدان رفته‌اید را  ببینید، عملا غیر ممکن است.

این که بخواهید دو شهر متفاوت  از یک کشور را در یک روز ببینید، نیز ایده خوبی نمی‌باشد. بهترین کار این است که ۲ روز متوالی را در یک شهر گذرانده و با این روش با تمام وجود از آن لذت برده و آن را احساس کنید.

سفر کردن در فصول شلوغ

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

ازدحام سایر توریست‌های دیگر، می‌تواند تا باعث به هم خوردن استراحتتان شده و لذتتان از هر چشم‌اندازی را خراب بکند. پس بهتر است تا فراموش نکنید که زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلاتتان هستید، بهتر است تا فصولی را انتخاب کنید که جمعیت در آن زمان در کمترین حالت خود است و توریست‌ها در منزلشان هستند.

اگر در اواخر پاییز به رم بروید، قطعا نمی‌توانید تا از خوردن بستنی‌های معروف ایتالیایی، در گرمای تابستان لذت ببرید، اما به جای آن می‌توانید تا به راحتی در خیابان‌های تقریبا خالی قدم زده و مناظر را بدون هیچ مانعی ببینید.

۱۰ ترفند برای یک مسافرت ارزان قیمت

به صورت آنلاین بلیط تهیه نکنید

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

گاهی اوقات صف‌های تهیه بلیط مربوط به مکان‌های معروف می‌توانند تا فوق العاده طولانی باشند. اما برای افرادی که قبلا بلیط تهیه کرده‌اند همیشه یک ورودی و درب جداگانه وجود دارد. پس سعی کنید تا بلیطتتان را به صورت آنلاین تهیه کنید، (خصوصا برای جاهاییمثل موزه لوور یا مجسمه آزادی). با این روش قطعا زمان زیادی را صرفه‌جویی خواهید کرد.

اشتباه کردن در خرید سوغاتی

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

اشتباهای رایج سفر _ هاو کن یو

برای خرید سوغاتی دو اتفاق متقابل هم وجود دارد: برخی از مردم سوغاتی‌های نه چندان زیبا می‌خرند و برخی از این که هیچ چیز نخریده‌اند پشیمان می‌شوند.

ما به هر دو دسته از این افراد پیشنهاد می‌کنیم تا از بازارهای سمساری بازدید کنند. در این بازارها می‌توانید تا چیزهای گران قیمت را با قیمت بسیار کم‌تری پیدا کنید و بیشتر این چیزها تولید چین نبوده و تولید خود جایی که به آن سفر کرده‌اید هستند.

نکته دیگر این است که، اگر چیزی را دیدید که به شدت عاشقش شدید، آن را بی‌درنگ بخرید. زیرا در اغلب اوقات وقتی خریدن چیزی را به وقفه می‌اندازید، در نهایت آن را نمی‌خرید.

 

داشتن انتظار بیش از حد از سفرتان

 

قطعا این امر کار ساده‌ای نیست، اما بیش از حد در رابطه با سفرتان خیال‌بافی نکنید، مثلا در رابطه با این که چگونه اطراف تپه Montmartre قدم بزنید و یا این که  بوی اسطوخودوس‌ ها را در ایتالیا استنشاق کنید؟ زیرا ممکن تا  است برخی از چیزها فقط خیال‌پردازی باشند. معمولا داشتن انتظار بالا، در نهایت منجر به نا‌امیدی می‌شود. فقط ریلکس باشید و از هر روز سفرتان لذت ببرید. امیدواریم که سفرهای بعدیتان بهتر و بهتر از سفرهای قبلیتان باشند.